تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819654088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهم‌ترین خواست جشنواره عکس نیشابور پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت مهم‌ترین خواست جشنواره عکس نیشابور پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش است خبرگزاری پانا: رئیس جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت نیشابور گفت: مهم‌ترین خواست این جشنواره پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش بود تا مردم بدانند چه چیزی آن‌ها را به خطر می‌اندازد که می‌توان آن را زیر مجموعه آموزش تقسیم بندی کرد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ساعت 07:48

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، در  کنفرانس مطبوعاتی بخش فیلم  جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت که با همت  دانشکده علوم پزشکی نیشابور در حال برگزاری است رئیس جشنواره گفت: این جشنواره در شهر تاریخی و کهن نیشابور در حال برگزاری است و روزهای بزرگی را برای شهر به ارمغان آورده است.
محسن عظیمی نژاد ادامه داد: مهم‌ترین خواست این جشنواره پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش بود تا مردم بدانند چه چیزی آن‌ها را به خطر می‌اندازد که می‌توان آن را زیر مجموعه آموزش تقسیم بندی کرد.
وی تصریح کرد: یکی از پیش نیازهای توسعه این است که مردم مریض نشوند، که امیدواریم این حرکت ما آغازی برای کارهای بعدی و تأثیر گذار باشد.
عظیمی نژاد بیان کرد: از همه اصحاب رسانه دعوت می‌کنم که در مراسم اختتامیه که در فرهنگسرای سیمرغ و با حضور مسئولین کشوری برگزار می‌شود حضور به هم رسانند.
در ادامه، دبیر جشنواره گفت: 230 اثر از 204 هنرمند به دبیرخانه فیلم رسیده است.
مرتضی امین الرعایایی افزود: از این تعداد در بازبینی‌های مکرر تعداد 48 فیلم به بخش نیمه نهایی و در نهایت 29 فیلم به بخش داوری اصلی راه یافتند که هیئت داوران از بین این تعداد فیلم نفرات اول تا چهارم در بخش‌های داستانی و مستند را معرفی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه سوره و داور این جشنواره گفت: فکر جشنواره بسیار درست است و قابلیت بین‌المللی شدن را دارد.
دکتر علی روحانی اضافه کرد: سلامت سیاستی نیست که با تغییر دولت‌ها عوض شود، ایده این جشنواره خوب بوده است و برای سرتاسر ایران مورد ضرورت است.
عضو هیئت داوران تصریح کرد: فیلم‌هایی که به جشنواره رسیده است فیلم‌های بسیار خوبی بوده‌اند، البته برخی فیلم‌ها از نظر فنی مشکل داشتند که در مرحله اول رد شدند ولی آثار بسیار خوبی از کارگردان‌های مطرح کشور به مرحله نیمه پایانی راه یافته‌اند.
امیر طیبی دیگر داور جشنواره فیلم سلامت گفت:خیلی مفتخرم که در نیشابور هستم و امیدوارم جشنواره بین‌المللی سلامت را به زودی در نیشابور ببینم.
وی تاکید کرد: به بانیان این جشنواره تبریک می‌گویم.
طیبی با اشاره به آثار رسیده به جشنواره گفت: سوژه‌ها به خوبی پرداخته شده بودند و این جشنواره نشان داد که در سینمای ایران چه موضوعاتی مورد غفلت واقع شده است.
داور این جشنواره تصریح کرد: با توجه به اینکه اولین جشنواره ایست که به صورت تخصصی در کشور ما به موضوع سلامت می‌پردازد، نشان از نیاز شدید به آموزش‌های زندگی دارد، در خیلی از این فیلم‌ها این آموزش دادن و تلنگر زدن‌ها دیده می‌شود که جای امیدواری دارد.
دکتر حسین فهیمی نیز گفت: فرم و قالب آثار رسیده بسیار مناسب و در حوزه سلامت بود. ساختارگرا بودن آثار در کنار محتوای فکر شده ویژگی دیگر این جشنواره بود.
وی ادامه داد: فرم در ایران رو به کامل شدن است و همه باید فرم‌های جدیدی را تجربه کنیم که خوشبختانه در آثار رسیده این تجربیات جدید نیز دیده می‌شود.
فهیمی تصریح کرد: ایده یابی بسیار خوب فیلم سازان، از دل جامعه سخن گفتن و شکار موضوعات جدید پتانسیل‌های بسیار عالی این جشنواره بود.
در ادامه این کنفرانس دو داور آلمانی به بیان نظرات خود و پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداختند.
مایکل هامان گفت:اولین بار در سال 2006 به ایران آمدم و با بستن قرار داد همکاری بین دانشگاه سوره و دانشگاه کوندال آلمان همکاری هنری خود را آغاز کردیم.
این استاد دانشگاه ادامه داد: خیلی خوشحال هستم که به نیشابور، این شهر شگفت انگیز آمده‌ام، خیلی علاقه به حضور در این شهر داشتم و الان بسیار خوشحالم که به این خواسته خود رسیده‌ام.
وی ادامه داد: با حضور در اینجا برخی خاطراتم زنده شد، تاریخ و هنر نیشابور آدم را جذب خود می‌کند و اجازه نمی‌دهد به موضوعات دیگری فکر کند.
هامان اضافه کرد: رفتار های سنتی در کنار رفتارهای مدرن برای ما که از کشوری دیگر آمده‌ایم موضوعات جالبی را تداعی می‌کند، این که درباره خاورمیانه و ایران صحبت می‌کنیم یعنی داریم برای تاریخی بسیار دور نظر می‌دهیم که کاری بسیار سخت است.
وی تصریح کرد: ولی به یاد داشته باشید که مشکلات در هر دو کشور مشابه هم است و برگزاری این جشنواره برای ما نیز تازگی دارد.
هامان ادامه داد: حوزه سلامت یکی از این مشترکات است که برای هر دو کشور و بسیاری از کشورهای دنیا مشکل ایجاد کرده است و نیاز به فعالیت هنری در زمینه آگاه سازی مردم از این مشکلات دارد.
در ادامه مارتین اشتایر دیگر داور آلمانی این جشنواره گفت: جشنواره فیلم سلامت را فقط باید در جامعه های مدرن جستجو کرد که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و خوشحال هستم که این جشنواره را در ایران دیدم.
اشتایر با اشاره به این موضع که تاکنون چنین جشنواره ای را در سطح جهان ندیده‌ام تاکید کرد: سلامت افراد، سلامت طبیعت و محیط زیست و حتی لایه اوزون جنبه‌هایی است که می‌تواند در سال‌های آینده و به صورت بین‌المللی به رقابت پرداخته شود.
این داور اولین جشنواره فیلم سلامت خاطر نشان کرد: به بیان دیگر می‌توانیم مردم  کشور های مختلف را با این جشنواره از خطرات تهدید کننده سلامتشان مطلع کنیم.
وی در پایان گفت: نیشابور یک شهر تاریخی و سنتی است به گونه ای که در آن تاریخ است که فریاد میزند، درک وجود قدمتی بیش از پنج هزار سال برای ما بسیار سخت است و حضور در این فضا برای ما بسیار مهم جالب است.
اشتایر تصریح کرد: در این سفر مردم این سرزمین را دارای تحصیلات بالا و مؤدب دیدم و امیدوارم باز هم به این شهر تاریخی سفر کنم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن