تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819406375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالزی میزبان وزیران خارجه اندونزی و تایلند/ مسلمانان روهینگیا در صدر توجه آ.سه.آن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مالزی میزبان وزیران خارجه اندونزی و تایلند/ مسلمانان روهینگیا در صدر توجه آ.سه.آن کوالالامپور – ایرنا – سیاست های دولت میانمار در قبال مسلمانان روهینگیا که باعث ایجاد بحران انسانی در منطقه جنوب شرقی آسیا شد، وزیران امور خارجه مالزی، اندونزی و تایلند را مجبور به تشکیل جلسه ای به منظور رسیدگی به این موضوع در کوالالامپور پایتخت مالزی کرد.


به گزارش ایرنا، مسلمانان روهینگیا پس از کشتار سال 2012 به تدریج خانه و کاشانه خود را رها کردند و اکنون در کشورهای منطقه به ویژه اندونزی، تایلند و مالزی پراکنده شده اند.
فقر، نبود امنیت جانی و تبعیض های دولتی در قبال مسلمانان به همراه سوء استفاده سوداگران انسانی باعث شده که مساله مسلمانان روهینگیا و همچنین مردم فقیر برخی از کشورهای دیگر از جمله بنگلادش قربانی امیال سوداگران انسانی در منطقه شوند.
در هفته های گذشته و پس از کشف یک گور جمعی در جنگل های جنوب تایلند و شمال مالزی، مساله قاچاق انسان به نگرانی اصلی مقامات کشورهای منطقه تبدیل شد.
عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی، رنتو مارسودی همتای اندونزیایی وی و تاناساک پاتیماپراگورن وزیر امور خارجه دولت نظامی تایلند از صبح امروز در مالزی گردهم آمدند تا توانایی این سه کشور را در حل چالش های منطقه ای مورد سنجش قرار دهند.
تازه ترین گزارش های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نشان می دهد که در حال حاضر حدود دو هزار مهاجر در دستکم پنج قایق در سواحل بنگلادش و میانمار برای بیش از چهل روز است که گرفتار قاچاقچیان انسان شده اند.
عنیفه امان که هرگونه پذیرش مسئولیتی از طرف مالزی در قبال مسلمانان روهینگیا را رد کرده است روز یکشنبه از میانمار خواست در گفتگوهای مربوط به این بحران شرکت کند.
وان جنیدی تونکو جعفر، معاون وزیر کشور مالزی نیز در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد که مالزی در اخراج یکهزار مهاجر غیرقانونی بنگلادش که هفته گذشته وارد جزیره لنکاوی در شمال شرقی این کشور شده اند، تعلل نمی کند.
معاون وزیر کشور مالزی همچنین گفت که حدود 400 مهاجر میانماری به دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تحویل می شوند.
وی که در پارلمان این کشور سخنرانی می کرد، افزود: دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مورد انتقال این افراد به یک کشور سوم تصمیم گیری می کند.
معاون وزیر کشور مالزی با اشاره به وجود مشکل هزاران مهاجر غیرقانونی در بخش های شغلی این کشور در پیامی روشن تصریح کرد "ما از ورود مسلمانان روهینگیا به مالزی استقبال نمی کنیم و این مساله مشکل میانمار است".
اندونزی در مقایسه با مالزی سیاست انعطاف پذیرتری در قبال مهاجران در پیش گرفته و این مساله را بیش از آن که به میانمار مربوط بداند، مساله منطقه ای و بین المللی معرفی می کند.
وزیر خارجه اندونزی روز گذشته و پیش از شرکت در نشست مالزی، بحران مهاجران میانمار و بنگلادش را یک مساله منطقه ای دانست و از آن به عنوان یک موضوع بین المللی یاد کرد.
فیلیپین نیز در سیاستی متفاوت از مالزی، از آمادگی خود برای کمک به مهاجران میانماری و بنگلادشی خبر داد.
چالز خوزه، سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین با اشاره به اینکه کشورش از امضا کنندگان کنوانسیون 1951 سازمان ملل در امور پناهندگان است، اعلام کرد فیلیپین خود را متعهد به کمک به مهاجرانی می داند که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین و همچنین سایر مقامات ارشد این کشور به نوع کمکی که قادر هستند برای این مهاجران فراهم کنند اشاره ای نکردند.
آساق**241**1611



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن