تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805552618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قالیباف شانس زیادی برای جذب اصولگرایان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



قالیباف شانس زیادی برای جذب اصولگرایان ندارد
روز نو :

داریوش قنبری در تصریح اینکه بعد از بازگشایی خانه احزاب،چه تغییری در فعالیت احزاب رخ می دهد،گفت: خانه احزاب از جمله بسترهای اجتماعی برای پیشبرد فعالیت حزبی در کشور است  و نمایندگان احزاب و جناح های مختلف در این مکان با  گرد همایی ها به تبادل نظر می پردازند که  در اصل یک جایگاه ویژه برای هویت بخشیدن به فعالیت احزاب سیاسی خواهدبود.


عضو حزب مردم سالاری در گفتگو با  ایسکانیوز  با  بیان اینکه  فعالیت های حزبی نباید تنها محدود به خانه احزاب و یک جایگاه خاص باشد بلکه زمینه را برای  رشد احزاب به عناوین مختلف پدید آورد،عنوان کرد: یکی از عواملی که می تواند حزب را به معنای واقعی کلمه در کشور توسعه دهد  انتخابات است لذا در  کشورهای پیشرفته احزاب دربستر انتخابات رویش پیدا می‌کنند و به عبارتی حزب سیاسی از توسعه و گسترش ستادهای انتخاباتی پدید می آید و پس از آن به راه خود ادامه می دهد نه اینکه در زمان انتخابات شکل گیرد و و پس از  ستاد از بین برود.


وی تصریح کرد: ستادهای انتخاباتی از افراد همسو در اهداف و اندیشه‌ها شکل می گیرد و با توجه به منافع و ارتباطات فکری حزب تشکیل می شود.
استانی شدن انتخابات تحزب گرایی را در کشور توسعه می دهد


این فعال اصلاح طلب با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات در مجلس گفت: من فکر می کنم بحث استانی شدن انتخابات می تواند تحزب گرایی را در کشور توسعه دهد و زمینه ای فراهم کندتا ارتباط مستقیم  بین انتخابات و احزب پدید آید؛ لذا علی رغم اینکه ازجمله کشورهای پیشتاز خاورمیانه در شکل گیری حزب بودیم اما اکنون در سیستم حزبی عقب افتاده و حتی در مقایسه با ترکیه و پاکستان سیستم حزبی ما ناکارامد است.


قنبری با تأکید بر اینکه سیستم انتخابات ما با تکیه بر چهره‌ها پیش می رود،گفت: چهره‌گرایی در انتخابات باعث می‌شود که بعد از اتمام انتخابات چهره‌ها خداحافظی کنند و در این روند تفکر ستادهای انتخاباتی  تداومی پیدا نمی کند اما اگر در قالب احزاب شکل گیرد می توانیم احزابی قدرتمند در کشور پرورش دهیم.


این فعال اصلاح طلب  در پاسخ به اینکه آیا طرح استانی شدن در صورت تصویب قابلیت اجرا شدن دارد بیان کرد: اگر عزم جدی برای این طرح باشد می‌تواند برای انتخابات سال 94 آماده شود چرا که 8 ماه تا انتخابات فرصت داریم و این فرصت کمی برای سر و سامان دادن و انجام اصلاحات قانون انتخابات نیست.


وی همچنین تأکید کرد: البته اصلاحاتی در قانون انتخابات صورت گرفته اما باید این قانون مورد ارزیابی جدی قرار گیرد و با تکیه بر محوریت احزاب به گونه ای گام برداریم که بتوانیم به معنای واقعی کلمه انتخابات را در کشور برگزار کنیم.


عضو حزب مردم سالاری پیرامون اجماع اصلاح طلبان برای انتخابات دوره یازدهم مجلس بیان کرد: کلیه احزاب اصلاح طلب در صدد ائتلاف و وحدت هستند و چند تشکل وحدت بخش نظیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، تشکیلات آقای عارف و شورای مشورتی اصلاح طلبان مشغول تحلیل و بررسی در این زمینه اند و اخیرا در استان ها فعالیت‌هاآغاز شده و به طور قطع و یقین اصلاح طلبان  با حضور و فعالیت تشکل‌های وحدت بخش به وحدت مورد نظر خود خواهند رسید.


وی پیرامون زمان ورود به مصادیق انتخاباتی بیان کرد: اکنون بحث مصادق ها مطرح نیست بلکه چارچوب های خاص انتخاباتی را مورد بررسی قرار می دهیم و بعد از تعیین چارچوب ها بحث مصداق ها را دنبال خواهیم کرد.
اصلاح طلبان ائتلاف با معتدل های اصولگرایی  را مفید می دانند


قنبری درباره اینکه اگر حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری وارد عرصه انتخابات مجلس شود وزنه وی در بین اصلاح طلبان تا چه حد است  و ممکن است سر لیست اصلاح طلبان قرار گیرد،گفت: ناطق نوری از اقبال خوبی در بین اصلاح طلبان برخوردار است  لذا زمینه وحدت بین معتدلین اصولگرا و اصلاح طلبان پیش از انتخابات 92 شکل گرفته که محور این وحدت احساس خطر از ناحیه تفکر احمدی نژادی و اصولگرایان تندرو بود.


وی ادامه داد: این وحدت شکل گرفته بین معتدل‌های اصولگرا و اصلاح طلبان می‌تواند در انتخابات آینده مورد توجه قرارگیرد و می تواند همکاری و وحدت بیشتری بین معتدل‌های نظام و اصلاح طلبان را رقم بزند.اصلاح طلبان این ائتلاف را مفید می دانند و همچنین معتدلین اصولگرا نیز به این وحدت خوش بین بودند و بخوبی با آن کنار آمده و از آن استقبال کردند و در آینده نیز به همین ترتیب خواهد بود.


قنبری گفت: اینکه سرلیست اصلاح طلبان چه کسی باشد طبعا پرداختن به آن زود است با  دسترسی به چارچوب‌ها مصداق ها قابل حل خواهد بود.


عضو حزب مردم سالاری درباره اینکه  ایا می توان  نامه موسوی خوئینی‌ها برای رفع محدودیت‌هایی رئیس دولت اصلاحات را بازگشت مجدد به عرصه سیاسی قلمداد کرد،گفت: موسوی خوئینی‌ها شخصیت اصلاح طلبی است و شخصی صاحب نفوذ و دارای نقش محوری در بدنه اصلاحات بوده است و در آینده هم  می‌تواند در جریان اصلاح طلبی  نقش آفرینی کند.


وی در پاسخ به اینکه بحث ائتلاف دولت با جریان لاریجانی مطرح شده است تحلیل شما چیست گفت: این بحث را آقای نوبخت رد کرده است. اما زمینه ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل وجود دارد اما اینکه آیا تا کنون ائتلافی صورت گرفته یا خیر خبر موثقی ندارم، البته وقوع  این ائتلاف با نظر بزرگان جریان اصلاح طلب و معتدل اصولگرا قابل انجام است.
قالیباف شانس زیادی برای جذب اصولگراها ندارد/جلیلی مورد اتفاق اصولگراهای تندرو


قنبری درباره احتمال حضور قالیباف در انتخابات و اینکه چه طیفی از اصولگراها از وی حمایت خواهند کرد،تصریح کرد: در شرایط فعلی قالیباف شانس زیادی برای جذب اصولگراها ندارد و اصولگراهای تندرو تمایل‌شان به سمت جلیلی است و در صورتی به قالیباف اقبال نشان می دهند که خود گزینه‌ای نداشته باشند.


وی ادامه داد: قالیباف اطرافیان خاص خود را دارد و فکر نمی کنم برای انتخابات مجلس وزنه تعیین کننده ای برای اصولگرایان باشد که بتواند اکثر کرسی های مجلس را از آن خود کند. لذا طیف قالیباف نیز نمی تواند با تکیه بر هویت خویش سهم قابل توجهی در حد یک اقلیت موثر داشته باشد.


وی درباره اینکه امکان انشقاق در بین اصولگرایان باتشکیل  حزب لاریجانی وجود دارد؟بیان کرد: معتدل‌هایی مثل لاریجانی همیشه حسابشان از اصولگرایان تندرو جداست و انشقاق بین اصولگراها خیلی وقت است که پیش آمده لذا اصولگراهای معتدل به دنبال جدا کردن راه خود از تندروها و افراطیون هستند و از گذشته  نیز تا حدود زیادی این اتفاق افتاده است وتمایل دارند از لحاظ تشکیلاتی نیز جدایی بیشتر شود.


قنبری گفت: هدف این انشقاق در اردوگاه اصولگرایان مرزبندی معتدل‌ها از افراطی‌ها است که جایگاه و پایگاهی بین مردم ندارند.




تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن