تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819266479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشيه‌‌هاي خارجي بلاي جان فوتبال باشگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حاشيه‌‌هاي خارجي بلاي جان فوتبال باشگاهي
ليگ چهاردهم ليگ عجيب و پرحاشيه‌اي بود، اما همه حاشيه‌هاي آن به مستطيل سبز ختم نمي‌شد و اتفاقات زيادي هم بيرون از زمين رخ مي‌داد كه در نوع خود جالب توجه بود. اتفاقاتــي كه البته تأثير زيــادي روي بازي‌هـــاي ليگ هم داشت.
نویسنده : دنيا حيدري 


ليگ چهاردهم ليگ عجيب و پرحاشيه‌اي بود، اما همه حاشيه‌هاي آن به مستطيل سبز ختم نمي‌شد و اتفاقات زيادي هم بيرون از زمين رخ مي‌داد كه در نوع خود جالب توجه بود. اتفاقاتــي كه البته تأثير زيــادي روي بازي‌هـــاي ليگ هم داشت.
 
 حقي كه هرگز پرداخت نشد!
حق پخش، دغدغه اصلي فوتبال طي سال‌هاي اخير است كه هرگز آنگونه كه بايد پرداخت نشده. اين موضوع در ليگ چهاردهم بيش از هر زمان ديگري خودش را نشان داد. با پايان يافتن قرارداد قبلي، فوتبالي‌ها به دنبال حق واقعي خود بودند. فدراسيون كفاشيان بايد با رسانه ملي پاي ميز مذاكره مي‌نشست براي گرفتن رقم واقعي حق پخش فوتبال. رقمي كه البته با تمام تلاشي كه فدراسيون انجام داد باز هم در شأن فوتبال نبود! اين بار كفاشيان جدي‌تر از هر زمان ديگري به جنگ رسانه ملي رفت تا حق فوتبال را بگيرد و حتي براي اولين بار دو هفته اجازه ورود دوربين‌هاي تلويزيوني به ورزشگاه‌ها داده نشد و بازي‌ها پخش نشد و كار به جايي رسيد كه درخواست شد تا دولت به اين ماجرا ورود كند. اما دست آخر هم اين صدا و سيما بود كه پيروز شد و موفق شد بدون پرداخت واقعي حق فوتبال بازي‌ها را همچون قبل پخش كند. فدراسيون هم كوتاه آمد و به همان اندك پولي كه رسانه ملي در قبال پخش بازي‌ها پرداخت مي‌كرد رضايت داد.

   پاك كردن صورت مسئله
بعد از آنكه ماجراي سقف قراردادها در ليگ‌‌هاي گذشته شكست سنگيني خورد و بازيكنان به رغم آنچه در قرارداد آنها قيد مي‌شد رقم‌هاي كلاني از طريق دريافت اتومبيل، زمين، خانه و حتي آهن‌آلات به جيب زدند، در ليگ چهاردهم مسئولان به فكر گذاشتن سقف بودجه افتادند و قانون شكست خورده سقف قرارداد خيلي زود منسوخ شد. اما سقف بودجه هم نتوانست آنچنان كه بايد جلوي پرداخت‌هاي ميلياردي به بازيكنان و مربيان ليگ و ولخرجي در فوتبال را بگيرد، به طوريكه تاج هفته قبل از پايان ليگ مدعي شد: «براساس آمارها ۲۰ بازيكن و سه مربي بالاي يك ميليارد تومان، يك بازيكن يك ميليارد و ۵۵۰ ميليون تومان و يك بازيكن يك ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان گرفته‌اند.» مسئله‌اي كه نشان از شكست خوردن قانون سقف بودجه همانند قانون ناموفق سقف قراردادها داشت. اين در حالي بود كه اين بار پاي وزارت ورزش هم به ميان آمده بود اما باز جلوي پرداخت‌‌هاي بي‌رويه در فوتبال گرفته نشد.

   معافيت‌هاي جعلي
يكي از اتفاقات جالب ليگ چهاردهم به سربازاني برمي‌گشت كه با مدارك پزشكي عجيب و غريب از خدمت سربازي معاف شده بودند اما بعد از كشف باند جاعل در خوزستان پرونده آنها هم باز شد و مشخص شد معافيت‌هاي آنها تقلبي بوده است. اتفاقي كه حتي گفته مي‌شد قهرماني فولاد خوزستان در ليگ سيزدهم را هم تحت تأثير قرار خواهد داد! هر چند ابتدا اين مسئله به طور كامل كتمان شد اما كم كم پرونده بازيكناني كه با گرفتن كارت معافيت جعلي در ليگ بازي مي‌كردند رو شد و آنها مجبور شدند يك به يك راهي تيم‌هاي نظامي شوند. هر چند اين انتقال‌ها بي‌سر و صدا هم انجام نشد و حاشيه‌هاي زيادي به بار آورد اما مي‌توان از اين اتفاقات به عنوان گل سرسبد حواشي ليگ چهاردهم نام برد كه در نوع خود بسيار قابل توجه بود!

   غيبت سرمايه‌هاي اصلي فوتبال
ليگ چهاردهم را مي‌توان يكي از بي‌كيفيت‌ترين ليگ‌هاي حرفه‌اي فوتبال كه طي سال‌هاي گذشته برگزار شده است خواند. مسئله‌اي كه باعث شده بود حضور تماشاگران به عنوان سرمايه‌‌هاي اصلي فوتبال در ورزشگاه‌ها به شدت افت پيدا كند. اين مسئله به حدي مشهود بود كه گاه در بازي‌هاي حساس هم سكوهاي خالي از تماشاگر توي ذوق مي‌زد. از جمله تيم‌هايي كه به دليل افت كيفي بازي‌هاي خود حمايت هوادارانشان را از دست داده بودند، پرسپوليس و استقلال و سپس تراكتورسازان تبريزي بودند. تبريزي‌ها كه در بدو بازگشت به ليگ برتر ركوردي جالب از حضور هوادارانشان به جاي گذاشته بودند، امسال به رغم حضور در بين مدعيان قهرماني هرگز نتوانستند شور و حالي كه سال‌هاي قبل در ورزشگاه‌ها ايجاد مي‌كردند را تكرار كنند (البته به جز هفته آخر). پرسپوليس و استقلال هم به دليل بازي‌هاي بسيار ضعيف، در بسياري از بازي‌ها با سكوهاي خالي مواجه مي‌شدند يا اگر هم سكويي پر شده بود براي اعتراض بود نه حمايت. به طوري كه بارها بازيكنان اين دو تيم مدعي شده بودند بازي در خانه حريف به مراتب بهتر از بازي در تهران است. مسئله‌اي كه ارتباط مستقيم با نحوه بازي آنها داشت!



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن