تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820427566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ و توسعه اشتغال روستايي از طريق اجراي طرح توانمندسازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۳۴ب.ظ)
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خبر داد: حفظ و توسعه اشتغال روستايي از طريق اجراي طرح توانمندسازي موج - طرح توانمندسازي و آموزش‌هاي مهارتي روستاييان، عشاير، مناطق محروم و مرزي با رويکرد اشتغال پايدار، به منظور توسعه کمي و کيفي توليدات و ارائه خدمات براساس مزيت‌هاي منطقه‌اي با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي محلي و بهبود وضعيت و کيفيت زندگي جامعه هدف، اجرا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، با اعلام اين خبر گفت: اين طرح با رويکرد اشتغال پايدار در شوراي عالي اشتغال به تصويب رسيده و از سوي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور اجرا مي‌شود.
ربيعي افزود: با حمايت نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي بودجه اجراي طرح توانمندسازي و آموزش‌هاي مهارتي روستاييان، عشاير، مناطق محروم و مرزي در قانون بودجه سال 1394 کشور از محل هدفمندي يارانه‌ها به تصويب رسيده و براساس اولويت‌هاي تعيين شده اجرايي مي‌شود.
وي گفت: اجراي طرح توانمندسازي و آموزش‌هاي مهارتي روستاييان، عشاير، مناطق محروم و مرزي با رويکرد اشتغال پايدار در راستاي تحقق سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري که بر تحقق سهم بري عادلانه عوامل، در زنجيره توليد تا مصرف متناسب با نقش آن‌ها در ايجاد ارزش؛ به‌ويژه با افزايش سهم سرمايه انساني از طريق ارتقاي آموزش، مهارت، خلاقيت، کارآفريني و تجربه اشاره دارد تدوين شده و به صورت گسترده در سراسر کشور اجرا مي‌شود.
علي ربيعي تأکيد کرد: حفظ و جذب جمعيت در روستاها و مناطق مرزي و کم تراکم و ايجاد مراکز جديد جمعيتي؛ به‌ويژه در جزاير و سواحل خليج‌فارس و درياي عمان از طريق توسعه شبکه‌هاي زيربنايي، حمايت و تشويق سرمايه‌گذاري و ايجاد فضاي کسب‌وکار با درآمد کافي يکي از بندهاي سياست‌هاي کلي جمعيت ابلاغي مقام معظم رهبري است که در اين طرح به صورت جدي دنبال مي‌شود.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: گسترش عدالت اجتماعي در مناطق روستايي، عشايري، کمتر توسعه‌يافته، مرزي و محروم کشور و جلوگيري از مهاجرت بي‌رويه روستاييان و گسترش پديده حاشيه‌نشيني شهرها، تحقق پيشرفت فرهنگي-اجتماعي با ارتقاي کيفيت جمعيت، افزايش نشاط و اصلاح سبک زندگي و تربيت جمعيت مطابق الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت در مناطق هدف طرح، تحقق پيشرفت اقتصادي، بهبود وضعيت اشتغال و افزايش نرخ بهره‌وري و افزايش ارزش افزوده فعاليت‌هاي اقتصادي روستاييان و تحقق توسعه پايدار زيست محيطي از طريق حفظ و استفاده بهينه از منابع طبيعي کشور، از جمله اهداف طرح توانمندسازي و آموزش‌هاي مهارتي روستاييان، عشاير، مناطق محروم و مرزي با رويکرد اشتغال پايدار است که از سوي اين وزارتخانه اجرا مي‌شود.
وي در خصوص اقداماتي که تاکنون در راستاي طرح توانمندسازي و آموزش‌هاي مهارتي روستاييان، عشاير، مناطق محروم و مرزي با رويکرد اشتغال پايدار اجرايي شده است، گفت: در راستاي ماده 194 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه نيازسنجي آموزشي در جوامع روستايي و عشايري کشور با در نظر گرفتن اسناد توسعه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان‌ها و سند آمايش منطقه و مزيت‌هاي محلي و بومي توسط سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور با همکاري کارگروه اشتغال شهرستان‌ها و تهيه تقويم آموزشي براساس آن به صورت گسترده آغاز شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن