تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811816283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته‌هاي ابتکار از مصوبه شوراي شهر سوم درباره پرديسان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۱ب.ظ)
ناگفته‌هاي ابتکار از مصوبه شوراي شهر سوم درباره پرديسان موج - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه سند مالکيت پارک پرديسان به نام دولت است، تاکيد کرد: پارک پرديسان قابل فروش نيست و قصدي براي واگذاري پارک نداريم.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، درخصوص واگذاري پارک پرديسان به شهرداري و مصوبه شوراي شهر سوم درباره آن، اظهار کرد: در دولت قبل برنامه بسيار جدي براي فروش پارک وجود داشت و حتي ديوارکشي هم به صورت شبانه انجام شد که در حال حاضر بخشي از بقاياي آن باقي مانده است، طرح هم اين بود که بخشي از پارک با مصوبه دولت قابل فروش باشد آن هم به قيمت متري 9000 تومان.
وي افزود: در آن شرايط در شورا نگران بوديم پارک از دست برود و ما گفتيم حداقل به جاي اينکه برج ساخته شود شهرداري به عنوان پارک آن را بخرد، بنابراين در شورا مصوبه‌اي داشتيم که براساس آن پارک پرديسان متعلق به مردم تهران است و دولت حق واگذاري آن را ندارد و در صورت پافشاري دولت و نبودن راه جايگزين، شهرداري تهران آن را بخرد و به عبارت ديگر اجبار نکرديم و تکليف هم نشد.
وي با اشاره به لغو مصوبه دولت دهم در اين باره در دولت يازدهم اظهار کرد: با توجه به لزوم حفظ و مديريت عرصه پارک پرديسان و جلوگيري از هرگونه تغيير کاربري احتمالي در عرصه مذکور خارج از طرح مصوب پارک به عنوان تنها پارک اکولوژيک و ذخيره‌گاه طبيعي و زيست محيطي کلان‌شهر تهران که مجموعه آموزشي و پژوهشي در آن پيش‌بيني شده است، با تغيير دولت و کم‌تر از دو ماه بعد از استقرار دولت جديد، مصوبه دولت دهم براي فروش پرديسان را لغو کرديم و بدين ترتيب موضوع فروش پارک پرديسان به‌ طور کامل منتفي شد و براساس مصوبه دولت يازدهم، پارک پرديسان به عنوان يک اکو پارک در طرح جامع با ملکيت دولت است.
وي در عين حال اظهار کرد: نفس مصوبه شوراي شهر براي جلوگيري از فروش پارک پرديسان بود؛ زيرا شوراي شهر در آن زمان قدرت اين را نداشت که مصوبه‌اي خلاف مصوبه دولت داشته باشد، بنابراين از شهرداري خواستيم که وارد اين مزايده شود تا حداقل پارک پرديسان به عنوان يک بوستان در اختيار مردم قرار بگيرد؛ چراکه ممکن بود با فروش پارک پرديسان اين پارک از بين برود و به مجتمع‌هاي تجاري تبديل شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر اينکه شوراي شهر نمي‌تواند با مصوبه‌هاي خود املاک دولتي را در اختيار بگيرد، گفت: سند مالکيت پارک پرديسان به نام دولت است.
ابتکار با بيان اينکه پارک پرديسان به عنوان يک اکو پارک با بوستان‌هاي ديگر تفاوت‌هاي زيادي دارد، ادامه داد: پرديسان باوجود مرکز تحقيقات محيط زيست، موزه ملي تاريخ طبيعي ايران، موزه تنوع زيستي ايران، موزه ملي آب، بيوم هاي مربوط حيات‌وحش، به عنوان يک اکو پارک متفاوت از ساير پارک‌ها و بوستان‌هاي شهري همچون پارک ساعي و ملت است.
وي با بيان اينکه در پارک پرديسان همانند ساير پارک‌ها به روي شهروندان باز است، تاکيد کرد: هيچ محدوديتي براي ورود مردم به اين پارک وجود ندارد، پارک پرديسان به‌طور کامل در اختيار مردم است به نحوي که در ايام نوروز ميزبان 3، 4 ميليون نفر جمعيت بوده است.
ابتکار با اشاره به مشکلات اجتماعي و امنيتي پارک پرديسان در زماني که پارک را تحويل گرفت، اظهار کرد: متأسفانه در هشت سال گذشته پارک پرديسان وضعيت نامطلوبي از نظر آسيب‌هاي اجتماعي همچون حضور موادفروشان، معتادان و... داشت بر اين اساس در همان يکي دو هفته اول تحويل پارک با مشارکت شهرداري و نيروي انتظامي، تلاش کرديم همه اين مشکلات و نابساماني‌ها را از بين برده‌ايم که متأسفانه فرمانده شجاع و شريف انتظامي که در پاک‌سازي پارک ما را همراهي کردند، چند ماه بعد مقابل پارک به شهادت رسيد.
وي در خاتمه با تاکيد بر اينکه پارک پرديسان يکي از سالم‌ترين پارک‌ها است، تاکيد کرد: هيچ قصدي براي واگذاري پارک نداريم، هيچ برنامه‌اي براي محدود کردن ورود مردم به اين پارک نداريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن