تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803273718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلایل سیاسی و امنیتی عامل برخورد نکردن با مؤسسات غیر مجاز است! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دلایل سیاسی و امنیتی عامل برخورد نکردن با مؤسسات غیر مجاز است!
بحث مؤسسات غیر مجاز، یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی کشور است.شاید در این ماجرا، ۵۰۰ هزار نفر درگیر باشند و اگر بی‌احتیاطی کنیم، بانک‌های غیر مجاز به راحتی از این ۵۰۰ هزار نفر به عنوان سپر انسانی استفاده خواهند کرد. به هر حال، کار خیلی پیچیده است، ولی مسولان موضوع را‌‌ رها نکرده اند.
کد خبر: ۵۰۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ - 19 May 2015



دلایل سیاسی و امنیتی عامل برخورد نکردن با مؤسسات غیر مجاز است!
بحث مؤسسات غیر مجاز، یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی کشور است که به گفته مسئولان، آنان توانسته‌اند در سالهای اخیر، میلیارد‌ها تومان سپرده ‌از مردم به دست آورند و هم‌اکنون نیز به هیچ نهاد و ارگانی پاسخگو نیستند.

به گزارش «تابناک»، بسیاری از این مؤسسات‌ آزادانه و به سادگی با ‌سرمایه‌های جذب شده‌ در بازار جولان می‌دهند و حتی برخی از آن‌ها وارد کارهای بنگاهداری نیز شده‌اند.

نکته جالب اینکه مسوولان بانکی و اقتصادی با اذعان به این موضوع، قادر به برخورد با این مؤسسات نیستند‌ و گاه حتی خود را در این باره پاسخگو نیز نمی‌دانند، به گونه‌ای که در تازه‌ترین سخنان، وزیر اقتصاد گفته است: اکنون مؤسسه‌ای بدون مجوز ایجاد شده که ۳ هزار میلیارد تومان سپرده دارد، اما برای چه بانک مرکزی و دولت باید پاسخگوی بدهی‌اش باشد؟

اکنون پرسش این است، اگر ‌قرار نیست بانک مرکزی و دولت، پاسخگوی رفتار این مؤسسات باشد، پس چه کسی پاسخگوست؟ برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که این برخورد با این مؤسسات، شاید به دلایل امنیتی شدنی نیست و شاید دلایل دیگری از جمله هدر رفتن برخی سرمایه سپرده‌گذاران در جریان این بحث‌ها مانع برخورد با آن‌هاست!

محمد رضا‌پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره اظهار داشت: من ‌در آن جلسه بودم و دیدم که گفته‌های‌ وزیر، ناظر بر این بوده که در سال‌های گذشته کسانی بودند که بدون مجوز این کار را شروع کرده‌اند و الان هم توانسته‌اند سرمایه چشمگیری به دست آورند. هم‌اکنون نیز برخی نهاد‌ها مانند بانک مرکزی مصمم هستند تا جلوی این‌ها را بگیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم ‌ناخواسته درگیر آن شده‌اند و نمی‌شود این کار را به این سادگی‌ تعطیل کرد، گفت: این کار شبیه درختی است که در یک زمین غصبی کاشته شده و ‌هم‌اکنون به درختی قطور‌ تبدیل شده که کندن آن آسان نیست. در واقع این کار، تأثیر ضعف نظارتی بانک مرکزی در دولت قبل است و این بانک هم به دلیل شرایط موجود، نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد.

عضو شورای پول و اعتبار گفت: هم‌اکنون نمی‌شود ‌آن برخورد‌ در روز اول ‌را با اینها انجام داد؛ اما نظر ما این است که تخلف در هر زمان، تخلف است و امروز به هر دلیلی، فعالیت‌های این‌ها نمی‌تواند نافی کارهای آنها باشد.

وی با بیان اینکه البته بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این مؤسسات را‌‌ رها نکرده است، گفت: اکنون بانک مرکزی ‌بخشی از اقدامات خود را شروع کرده است، ولی چیزی که متناسب با سرعت بخشیدن و ساماندهی و تعیین تکلیف به این‌هاست، با نیاز کنونی، همخوانی ندارد.

وی همچنین یادآور شد: این کار باید با یک زمان‌بندی مشخص تعیین تکلیف شود که البته چند شرط برای آن ‌وجود دارد؛ نخست اینکه دیگر اجازه راه‌اندازی مؤسسات جدید داده نشود. دوم آنکه برای مؤسسات ـ چه آنهایی که مجوز دارند و چه آنهایی که ‌ندارند ـ باید تصمیمی گرفت و ‌‌ضوابط و مقررات مناسب وضع شود.

این عضو شورای پول و اعتبار در پایان افزود:‌ با توجه به اینکه شاید انجام این کار پیامد‌های اجتماعی داشته باشد، کار ‌به کندی پیش ‌‌رود، زیرا ما هم‌اکنون ‌با چندین هزار نفر طرف هستیم که سپرده‌های کلانی در این مؤسسات دارند؛ بنابراین، منحل کردن آنها در ‌مدت کوتاهی مثلاً یک ماه ‌امکان ندارد و به ‌بحرانی اجتماعی خواهد شد.

پور ابراهیمی گفت: باید شورای تأمین ‌و مراتب کار ‌‌کامل ‌بررسی شود. همچنین در این باره ‌می‌توان گفت: محدودیت‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی با موضوعات اقتصادی و تعیین تکلیف این مؤسسات گره خورده و البته یکی از چالش‌های مهم اقتصادی کشور شده است.

‌بنابراین باید در این حوزه با احتیاط وارد شد، زیرا شاید در این ماجرا، ۵۰۰ هزار نفر درگیر باشند و اگر بی‌احتیاطی کنیم، بانک‌های غیر مجاز به راحتی از این ۵۰۰ هزار نفر به عنوان سپر انسانی استفاده خواهند کرد. به هر حال، کار خیلی پیچیده است، ولی بانک مرکزی موضوع را‌‌ رها نکرده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن