تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818778153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش اتحادیه اروپا برای ایفای نقش فعالتر در روند صلح خاورمیانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: موگرینی در فلسطین اشغالی؛ تلاش اتحادیه اروپا برای ایفای نقش فعالتر در روند صلح خاورمیانه تهران- ایرنا- "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تمایل این اتحادیه برای ایفای نقشی فعالتر در روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی سخن گفت.


به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، موگرینی پیش از سفر به خاورمیانه در نشستی خبری، اعلام کرد:" این دیدار معنای سیاسی دارد و اتحادیه اروپا می خواهد نقشی مهم در برقراری صلح بر پایه ایجاد دو دولت، ایفا کند."
این درحالی است که بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات 17 مارس (26 اسفند) اعلام کرده بود که درصورت پیروزی اش در انتخابات، کشوری به نام فلسطین وجود نخواهد داشت.
موگرینی قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (30 و 31 اردیبهشت) با "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و نتانیاهو دیدار کند.
سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاورمیانه درحالی انجام می شود که موضوع به رسمیت شناختن فلسطین از سوی نهادها و کشورهای مختلف جهان خشم رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.
در تازه ترین اقدام بین المللی،در دیدار هفته گذشته محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان،واتیکان اعلام کرد که کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می شناسد. اسرائیل این گام را "ناامیدکننده" خواند.
درحال حاضر حدود ۱۳۵ کشور در سراسر جهان فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته اند. افزایش شمار این کشورها نگرانی و انتقاد مقام های اسرائیلی را به دنبال داشته است.
آمریکا و جمعی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا،از جمله آلمان، تاکنون از به رسمیت شناختن فلسطین خودداری کرده و برداشتن چنین گامی را مشروط به برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین کرده اند.
اروپام ** 9053 **1561** 1701



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن