تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806718221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک های مردمی الجزایری ها صرف حمایت از تروریست ها می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کمک های مردمی الجزایری ها صرف حمایت از تروریست ها می شود تهران - ایرنا - کمک های مردمی الجزایری ها برای ساخت مسجد و مجتمع های دینی و مراکز آموزشی، صرف حمایت و پشتیبانی از تروریست های القاعده می شود.


منابع مطلع به روزنامه العرب چاپ لندن گفتند که وزارت کشور الجزایر گزارش هایی در باره جمع آوری کمک های مردمی برای ساخت مساجد و انجمن های دینی دریافت کرده که بخش بیشتر این کمک ها در جهت تامین منابع مالی گروه های افراطی استفاده می شود.
این منابع افزودند که در جمع آوری کمک های مردمی هیچ یک از دستگاه ها و نهادهای دولتی الجزایر نظارت ندارند و فعالان وابسته به گروه های افراطی و به خصوص شبکه القاعده در مغرب اسلامی، امور مساجد را تحت کنترل دارند.
این منابع اظهار داشتند که وزارت کشور الجزایر در روزهای گذشته با صدور دستورالعملی جمع آوری کمک های مردمی در مساجد را ممنوع اعلام کرده است.
طیب بلعیز وزیر کشور الجزایر پیش از اصلاحات در کابینه دولت در حاشیه جلسه پارلمان به خبرنگاران گفت که برخی اطلاعات رسیده حاکی از جمع آوری 40 میلیون دلار از مردم در طول سال گذشته بوده که این میزان کمک ها مبلغ هنگفتی برای سازمان های افراطی به حساب می آید.
بر پایه این گزارش ، سیاست الجزایر در مبارزه با تروریسم خشکاندن منابع مالی آنها و به کارگیری این منابع برای ماموریت های ارتش این کشور در مبارزه با قاچاق و تجارت های غیر قانونی در مرزها است، زیرا دولت این کشور معتقد است که فعالیت تروریست ها و قاچاق با یکدیگر ارتباط دارند.
محمد عیسی وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر نیز در این ارتباط گفت که در باره دستورالعمل وزارت کشور در خصوص ممنوعیت جمع آوری کمک های مردمی در مساجد که در ساخت و ساز آنها بسیار موثر بوده، متقاعد نشده است.
شیخ علی عیه امام جماعت مسجد بزرگ شهر الجزیره نیز جمع آوری کمک های مردمی و زکات و شبهات وارد شده بر آن را یک هرج و مرج بزرگ خواند.
در ادامه این گزارش آمده است: مساجد الجزایر که برخی گروه ها بر آن تسلط دارند، محل جلب و جذب گروه های فرقه ای و مذهبی از جمله سلفی ها، اخوانیها، صوفیه و گروه های دیگر است .
برخی منابع خبری می گویند که تنها 20 درصد از مساجد الجزایر همگام با قوانین موجود در این کشور حرکت می کنند و علمای دینی و موذن ها وظیفه خود را به طور کامل انجام می دهند، در حالی که 80 درصد از آن ها خارج از چارچوب قانون فعالیت کرده و از جایگاه خود به عنوان امام مسجد برای نشر تفکر وهابیت افراطی استفاده می کنند.
به همین دلیل رییس شورای ملی علمای دینی الجزایر خواهان اصلاح چنین پست های حساسی شده و از دولت خواسته راه را برای ورود علمای دینی جدید و کاردان باز کرده و افراطی های وهابی که نوعی خطر برای اسلام میانه رو محسوب می شوند را از پست های خود بیرون کند.
خاورم**1408**1651



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن