تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 35 درصدي صادرات فرش فارس در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۳:۲۷ب.ظ)
همتي خبرداد: رشد 35 درصدي صادرات فرش فارس در سال 93 موج - شيراز - مدير کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت : صادرات فرش دستباف استان فارس در سال 93 به رقم 5/13 ميليون دلار رسيد .
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس گفت: توجه و حمايت از واحدهاي توليد غير متمرکز با مديريت متمرکز و زير ساختهاي فرش دستباف نظير مجتمع هاي قاليبافي وفراهم کردن زمينه هاي لازم جهت ايجاد و توسعه تشکلهاي صنفي و آموزشهاي تخصصي رويکرد جدي استان در حوزه فرش دستباف خواهد بود.
علي همتي با اشاره به تقويت آموزشهادرحوزه فرش دستباف در سال93 افزود : يکي از محور هاي مورد توجه در حوزه فرش دستباف تقويت آموزشها در سال 1393 وتوجه به کليه ابعاد آموزش حوزه فرش دستباف از جمله توانمند سازي مديران واحدهاي توليد متمرکز در حوزه هاي بازاريابي، تجارت الکترونيک، برند سازي و...،آموزش و اشتغال، به بافي، آشنائي تورليدر ها با فرش دستباف، آموزش مربيان فرش دستباف، آموزش ناظرين فني و همچنين آموزش طراحان و نقاشان در سطح مقدماتي و پيشرفته مي باشد.
همتي اضافه کرد: بر همين اساس در بخش آموزش 126008 نفر/ ساعت آموزش در کليه ابعاد مورد نظر برگزار شد که نسبت به مدت مشابه 45 درصد رشد داشته است.
وي اظهار داشت : درسال 1393 بر اساس سياستهاي دولت تدبير و اميد مبني بر حمايت از واحدهاي پشتيبان مجموعا 42 واحد متمرکز و غير متمرکز به صندوق کارآفريني اميد با بيش از 25 ميليارد با نرخ تسهيلات 4 درصد معرفي شد؛ که بخشي از معرفي شدگان تسهيلات را دريافت و يا در حال دريافت هستند.
رئيس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس تصريح کرد : از جمله مهمترين اقدامات حوزه فرش دستباف امضا تفاهم نامه سه جانبه في مابين استانداري فارس، مرکز ملي فرش و سازمان صنعت،معدن و تجارت و گردهمائي مديران فرش سراسر کشور در استان فارس بوده است و نتايج اين تفاهم نامه در يک بازه سه ساله عملياتي مي شود.
وي افزود : اجراي خوشه فرش دستباف يکي ازمواد تفاهم نامه بوده است که در سال 1393 مطالعه شناختي به همت شرکت شهرکها انجام شد و از نيمه اول سال 1394 عملا خوشه فرش دستباف در استان عملياتي مي شود.

وي اضافه کرد : حضور گروه پرديس پارسي در استان و تهيه برنامه و معرفي فرش فارس از طريق شبکه يک سيماي جمهوري اسلامي ايران يکي از مهترين اقدامات در بخش تبليغات فرش فارس بوده است، همچنين ثبت 6 نشان جغرافيايي فرش شامل فرش دستباف لري فارس،فرش دستباف آباده،فرش دستباف قشقايي ، فرش دستباف کشکولي فارس، فرش دستباف عرب فارس و گبه دستباف فارس از ديگر اقدامات حوزه فرش دستباف استان فارس بوده است.
همتي در پايان گفت : بر اساس آمار مقدماتي گمرک جمهوري اسلامي ايران صادرات فرش دستباف استان فارس از ميزان 10 ميليون دلار به رقم 5/13 ميليون دلار رسيد. اگر چه نسبت به مدت مشابه سال1392 رشد 35 درصدي را تجربه کرده است لکن به دليل افت سالهاي گذشته با شرايط مطلوب صادرات فاصله زيادي دارد که اميد ورايم با بهبود روابط شاهد افزايش چشمگير صادرات در بخش فرش دستباف در بازارهاي جهاني باشيم














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن