تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798284467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهنامه از دیر باز برای همه شگفتی و زیبایی داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شاهنامه از دیر باز برای همه شگفتی و زیبایی داشته باشد خبرگزاری پانا :عضو هئت علمی دانشگاه کاشان گفت: شاهنامه برخلاف نام آن، نامه فرهنگ ماست، نامه خداشناسی، نامه هویت و تبار شناسی ماست و بسیاری از نکات اعتقادی، اجتماعی، روانشناسی را در این اثر جاودان می توانیم دریابیم و به آیندگان منتقل کنیم همانطور که این کار در هزار سال گذشته انجام شده است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ساعت 07:55

به گزارش خبرگزاری پانا ،"رضا شجری" در ایین گرامیداشت روز فردوسی در دبستان فردوسی کاشان افزود:شاهنامه ارزشمند است زیرا بخشی از اساطیر ماست و اسطوره بخش مهمی از فرهنگ است که با حذف آن فرهنگها از بین خواهد رفت.
به گفته وی، اسطوره ها، روابط انسان با خداوند وجهان را به طور سمبلیک تبدیل می کنند. شاهنامه کتاب افسانه نیست، کتاب تاریخ هم نیست، کتاب اسطوره است که با تاریخ آمیخته شده است.
وی تصریح کرد: شاهنامه هرچند که واقعیت نیست اما حقیقت را بیان می کند و باید آن را بفهمیم و نمادهای آن را بشناسیم.
وی تاکید کرد: فردوسی حکیم است و سخنش بر پایه دانایی و خردورزی است که سخن خود را با نام خدای جان و خرد بیان می کند.
وی بااشاره به نمادها در شاهنامه اظهار داشت: سیاوش نماد گذشت است، همه می دانیم که درجهان واقعی از خون درخت نمی روید ولی نماد آن است که خون مظلوم به هدر نمی رود.
استادیار دانشگاه کاشان گفت: هرکس نیکی کند، نیکی می بیند و هرکس بدی کند ، بدی می بیند حتی اگر جمشید باشد و نیروی اهورایی داشته باشد
شجری، محتوای  شاهنامه را بالاتر از کتابهای حماسی ادبیات جهان توصیف کرد و افزود: فردوسی فقط احوال گذشتگان را روایت نمی کند بلکه از هر روایت نتیجه  گرفته و مردم را به خداشناسی و ترس از خدا و رستگاری و نیکی دعوت می کند و بیش از هزار صفت از خدا را می گوید.
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: فردوسی، پیام آور احیای زبان فارسی است و مبعوث شد تا زبان و فرهنگ ایرانی زنده  شود و در فضایی که کشور ایران دچار پراکندگی  بود با شعر خود همدلی را در این کشور زنده کرد .
"محمود خدمتی" در آیین عصری با فردوسی و خیام  افزود: باید در پاسداری از مرزهای فرهنگی تلاش کنیم و نسل جوان و نوجوان کشور را عمیق تر با این امر آشنا کنیم.
وی اظهار داشت: در کنار فعالیت های روزمره مدارس، برگزاری مناسبتها و گرامیداشت بزرگان مفاخر تاریخ و تمدن از جمله ماموریتهایی است تا نسل نوجوان با پیشینه فرهنگی و تاریخی خود آشنا شوند.
به گفته وی، امروز رنجی است که بچه های ما زندگی فوتبالیستها و هنرمندان خارجی را می شناسند اما بزرگان تاریخ و تمدن خود را نمی شناسند و این یک آسیب و تهدید برای فرهنگ ماست و منجر به گسست فرهنگی خواهد شد.
وی تاکید کرد: تهدید نظامی دشمن، با اشغال خاک و هجمه فیزیکی است اما تهدید فرهنگی خطری است که یک ملت را از هویت جدا می کند تا بتوان مورد استعمار و استثمار قرار داد.
خدمتی تصریح کرد: ماموریت آموزش و پرورش ، تربیت اجتماعی و فرهنگی است که اجرای مناسبتها بخشی از تحقق آن است و این پاسداشتها بستر پژوهش می شود تا نسل جوان با ایجادانگیزه و طرح سوال به دنبال پاسخ باشد.
آیین عصری با فردوسی و خیام، با هدف بزرگداشت روز ملی فردوسی و خیام در دبستان فردوسی کاشان برگزار شد . نقالی نبرد رستم و سهراب توسط "ستایش سعدآبادی"، "سارا خرمشاهی" و "سمیه حسین زاده" دانش آموزان دبستان فردوسی، دکلمه خوانی "سیده ستایش حسینی" دانش آموز سال دوم ابتدایی، شعرخوانی و سخنرانی از دیگر برنامه های این آیین بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن