تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802547841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی:تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرایی شدن توافق باید لغو شود/ بر اساس توافق ژنو همه تحریم‌های هسته ای برداشته می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



عراقچی:تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرایی شدن توافق باید لغو شود/ بر اساس توافق ژنو همه تحریم‌های هسته ای برداشته می‌شود
پیدا و پنهان مذاکرات نیویورک در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "سید عباس عراقچی" عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
روز نو : پیدا و پنهان مذاکرات نیویورک در برنامه گفتگوی ویژه خبری  با حضور "سید عباس عراقچی" عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


سید عباس عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای ایران طی گفتگو زنده از نیویورک در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه مبنی بر این که آیا این دور از مذاکرات در نیویورک به اتمام رسیده است گفت: بله، مذاکرات در این دور به اتمام رسیده است به طوری که 4 روز کاملاً فشرده با طرف مقابل درباره نگارش متن پیش نویس نهایی را پشت سر گذاشتیم.


دور بعدی مذاکرات هفته آینده در وین خواهد بود


عراقچی با اشاره به اینکه مذاکرات نیویورک به پایان رسیده است افزود: دور بعدی هفته آینده در وین از سر گرفته خواهد شد.



این عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای با اشاره به این که هنوز پرانتزهای زیادی باقی مانده است گفت: متن نهایی پیچیده و مفصل به طوری که همه ابعاد مذاکره را در بر می‌گیرد.


وی با اشاره به این که قسمتی از مذاکرات مربوط به فعالیت‌های هسته ای است و بخشی دیگری مرتبط با شفافیت‌ها نظارت‌ها است اظهار داشت: بخش دیگری هم نیز مربوط به برداشته شدن تحریم‌ها است.


عراقچی با بیان این که متن کاملاً مفصل است به طوری که ضمایم زیادی خواهد داد افزود: بحث تحریم‌ها مهم‌ترین مبحث مذاکرات بوده است بنابراین طبق آن چیزی که مد نظر ما است تحریم‌ها باید در همان ابتدای شروع توافق برداشته شود.


تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرایی شدن توافق باید لغو شود


این عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای با تاکید بر این که باید تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرایی شدن توافق لغو شود عنوان کرد:  باید قوانین مرتبط با تحریم‌ها مشخص شود.


وی گفت: در همان روزی که توافق به جمع بندی برسد هر دو طرف باید اقداماتی را برای اجرا انجام دهند.


کنگره آمریکا در حال تصویب لایحه ای است که ممکن است اجرای توافق را به تعویق بیاندازد


عراقچی با اشاره به این که کنگره آمریکا در حال تصویب لایحه ای است که ممکن است اجرای توافق را به تعویق بی اندازد افزود: بازده زمانی برای رفع تحریم‌ها در متن توافق جامع ذکر می‌شود .


این عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای با اشاره به این که هر دو طرف باید آماده انجام اقداماتی باشند گفت: ما به توافقات خود عمل خواهیم کرد بنابراین برخی اقدامات اولیه باید صورت گیرد.


بر اساس توافق ژنو همه تحریم‌های هسته ای برداشته می‌شود


وی با اشاره به این که در ابتدای توافق، غرب تحریم‌های خود را لغو می‌کند ادامه داد: بر اساس توافق ژنو همه تحریم‌های هسته ای برداشته می‌شود.


عراقچی با اشاره به این که اجرایی شدن لغو تحریم‌ها در روزی خواهد بود که توافق توسط هر دو طرف انجام شود گفت: باید برای انجام اقداماتمان آماده شویم.


این عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای با اشاره به این که طرف مقابل در روز توافق ، اعلام خواهند کرد که تحریم‌ها را لغو خواهد شد گفت: در روز اجرایی شدن تصمیمات هر دو طرف تعهداتشان را انجام خواهند داد.


وی با اشاره به این که تمامی تحریم‌های مرتبط با هسته ای لغو خواهد شد افزود: دسترسی ایران به بازارهای تجاری، مالی ، انرژی و فناوری با توافق ایجاد خواهد شد.


عراقچی با اشاره به این که ایران به بازارهای انرژی و تکنولوژی دسترسی پیدا خواهد کرد افزود: سوء تفاهمی درباره توافق ژنو و بیانیه سوئیس به وجود آمده است به طوری که بیانیه سوئیس بسیار مختصر بود.


تمامی تحریم‌های چند جانبه و یک جانبه باید برداشته شود


این عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای با بیان این که در حال تبدیل بیانیه لوزان به متن توافق نامه هستیم خاطر نشان کرد: در توافق نامه ژنو به تمامی تحریم‌های چندجانبه و یک جانبه اشاره شده است.
وی تمامی تحریم‌ها را شامل تحریم‌های شورای امنیت، آمریکا و اتحادیه اروپا دانست و عنوان کرد: همه این تحریم‌ها باید برداشته شود.


عراقچی با بیان این که بیانیه لوزان بیانیه مطبوعاتی مختصر است خاطر نشان کرد: لغو تمامی تحریم‌ها در متن نهایی مورد پذیرش است بنابراین تمامی تحریم‌های اتحادیه اروپا، شورای امنیت و آمریکا باید برداشته شود.


این عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای با اشاره به این که ما به عنوان عضو ام پی تی دسترسی آژانس به تأسیسات هسته ای را پذیرفته‌ایم گفت: پروتکل الحاقی را پذیرفته‌ایم که اجرایی کنیم اما این امر منوط به تصمیم مجلس است.





تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن