تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805619234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان و مزدورانش 269 بار آتش بس انساني را نقض کردند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عربستان و مزدورانش 269 بار آتش بس انساني را نقض کردند
مصدر یاد شده، از سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد و همه سازمان های حقوق بشری خواست به وظایف خود در قبال جنایات تجاوزگران سعودی و قتل و کشتار و گرسنه نگه داشتن مردم یمن توسط آنها عمل کنند. وی بر پایبند ماندن نیروهای ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی به آتش بس اعمال شده، تاکید کرد. موارد نقض آتش بس اعلام شده از سوی متجاوزان ظرف روزهای گذشته به شرح زیر است:
کد خبر: ۵۰۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ - 18 May 2015


یک منبع نظامی یمنی تاکید کرد، طی دوره آتش بس انسانی اعلام شده در سه شنبه گذشته، نظامیان عربستان سعودی، شبه نظامیان وابسته به منصور هادی و عناصر القاعده بالغ بر 269 مورد آتش بس را نقض کردند.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه الثوره یمن در گزارشی نوشت، این منبع در گفتگو با خبرگزاری رسمی یمن(سبأ)، فاش ساخت، این موارد نقض آتش بس شامل حمله جنگنده ها و حملات توپخانه ای به مناطق مسکونی و به ویژه استان های صعده، حجه، عدن، شبوه، لحج، الضالع، مأرب، تعز و الجوف بوده است.

منبع یادشده تاکید کرد، موارد نقض آتش بس توسط متجاوزان سعودی، شبه نظامیان طرفدار منصور هادی و عناصر القاعده نشان دهنده جدی نبودن آنها در پایبندی به آتش بس انسانی و پافشاری بر تسلیم و به زانو در آوردن مردم یمن و ارتکاب بدترین جنایات در حق آنها در طول بیش از 50 روز گذشته است.

مصدر یاد شده، از سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد و همه سازمان های حقوق بشری خواست به وظایف خود در قبال جنایات تجاوزگران سعودی و قتل و کشتار و گرسنه نگه داشتن مردم یمن توسط آنها عمل کنند. وی بر پایبند ماندن نیروهای ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی به آتش بس اعمال شده، تاکید کرد. موارد نقض آتش بس اعلام شده از سوی متجاوزان ظرف روزهای گذشته به شرح زیر است:


- روز چهارشنبه 13 مه 2015:
جنگنده های سعودی دو بار مثلث العند را بمباران کردند و ارتش این رژیم نیز با توپخانه، مزارع نسیم در منطقه مرزی میدی را گلوله باران کرد. یک فروند هواپیمای شناسایی سعودی نیز برفراز شهر حرض به گشت زنی پرداخت و پنج حمله هوایی به گردنه لودر در استان ابین انجام شد و هواپیماهای جنگی سعودی همچنین حریم هوایی دو استان عدن و الحدیده را نقض کردند و به گشت زنی بر فراز این دو استان پرداختند.

نیروهای متجاوز سعودی در این تاریخ همچنین یک گلوله تانک و پنج گلوله خمپاره 50 میلیمتری به منطقه مرزی تهامه شلیک کردند. جنگنده های عربستان همچنین بر فراز منطقه خولان عامر گشت زنی کردند و یک گلوله تانک نیز از سمت الردیف به سوی منطقه مرزی المعادین شلیک شد. علاوه برآن، یک فروند کشتی جنگی سعودی نیز 5 فروند موشک به سوی راس عمران در استان عدن شلیک کرد.

جنگنده های سعودی همچنین به پروازهای خود بر فراز منطقه شیخ عثمان در عدن و همچنین شهرداری پایتخت و دو استان الجوب و ابین و شهر صعده، باقم، وادی آل ابو جباره، البقع و تهامه ادامه دادند و دو گلوله کاتیوشا به منطقه مرزی باقم شلیک شد.

شبه نظامیان منصور هادی و عناصر القاعده نیز به گلوله باران منطقه الجدعان در استان مأرب ادامه دادند. شبه نظامیان حزب اصلاح و القاعده در ادامه حملات خود، با آر.پی.جی، مناطقی از استان تعز را هدف قرار دادند. شبه نظامیان منصور هادی و القاعده با استفاده از تانک و خمپاره، منطقه البریقه و الممداره در ساحل ابین را گلوله باران کردند.

عناصر القاعده و شبه نظامیان طرفدار منصور هادی همچنین از شهر مأرب به سمت الدحله نفوذ کردند. شبه نظامیان حزب اصلاح و القاعده همچنین شش گلوله خمپاره هاوتزر به محله مسجد جامع بازرعه و اطراف بیمارستان نظامی و مدرسه کویت در استان تعز شلیک کردند.

شبه نظامیان منصور هادی و القاعده همچنین 4 گلوله خمپاره به منطقه جدعان در استان مأرب و چندین گلوله توپ و خمپاره به منطقه صلاح الدین در عدن شلیک کردند. آنها شهر منصوره استان عدن را به شدت گلوله باران کردند. این عناصر همچنین منطقه الممداره عدن را با تانک و توپخانه هدف قرار دادند و تک تیراندازان آنها به سوی دانشگاه ملی در حوض الاشراف در شهر تعز تیراندازی کردند.

شبه نظامیان حزب اصلاح و القاعده با استفاده از خمپاره و تیربارهای خودکار از محله الجمهوری، مناطق اطراف مسجد جامع شیبانی در تعز را هدف تیراندازی قرار دادند. آنها همچنین با استفاده از انواع خمپاره اندازها و تانک ها شهر الضالع را گلوله باران کردند و سه گلوله تانک به پایگاه الصلب در مأرب شلیک کردند.

شبه نظامیان طرفدار منصور هادی همچنین خیابان اصلی شهر الیتمه در الجوف را بستند و چند گلوله تانک به شهر بریقه در عدن شلیک کردند و با استفاده از سلاح سبک و نیمه سنگین به منطقه الجلفوز در استان شبوه حمله کردند و با استفاده از گلوله های تانک و توپخانه شهر عدن را گلوله باران کردند و 10 گلوله خمپاره به پایگاه الجمیدر در استان مأرب شلیک کردند.

این در حالی است که شبه نظامیان طرفدار منصور هادی و عناصر القاعده با استفاده از دو دستگاه تانک و تیربار بی ام بی، به منطقه الشیخ عثمان ـ‌ جعلوله عدن تجاوز کردند و از پل وادی درعه تا المخدره در مأرب را زیر آتش پرحجم خود قرار دادند و به منطقه دارسعد عدن هم تیراندازی کردند.
شبه نظامیان منصور هادی و القاعده، همچنین چندین گلوله توپ به منطقه المنصوره به سمت خط ساحلی در عدن شلیک کردند و کوشیدند به سوی منطقه شیخ عثمان عدن پیشروی کنند و منطقه شرق پادگان ماس در مأرب را گلوله باران کردند و یک گلوله تانک هم به منطقه جبل جحاف در ضالع شلیک کردند.

شبه نظامیان منصور هادی و القاعده هفت گلوله خمپاره به ساختمان امنیت مرکزی در قعطبه ضالع شلیک کردند و ضمن تیراندازی به سوی نیروهای ارتش در منطقه الوبح ضالع تلاش کردند به سوی جبل الجره و کوههای مشرف بر خیابان خمسین تعز پیشروی کنند. و گاهی به شکل پیوسته و گاه متقاطع با استفاده از تیربارهای 23 و 12/7 میلیمتری جبل ابیض و التباب واقع در حدفاصل بخش الصعید و عتق در جنوب شبوه تیراندازی کردند.


ـ پنجشنبه 14 مه 2015:
نیروهای متجاوز سعودی و مزدوران آنها اعم از عناصر القاعده و طرفداران منصور هادی، از طریق گشت زنی جنگنده های این رژیم بر فراز تعدادی از استان ها و گلوله باران مناطقی از استان صعده، با استفاده از موشک، تانک و توپخانه، به نقض آتش بس انسانی برقرار شده ادامه دادند. در همین راستا، جنگنده های سعودی علاوه بر حمله هوایی به استان عدن، به پرواز پرحجم بر فراز این استان ادامه دادند.

عناصر القاعده و شبه نظامیان منصور هادی نیز به تجاوزات خود با استفاده از تانک ها و به طور مستمر به مواضع ارتش در خور مکسر، جزیره العمال، المنصوره، منطقه الممداره در شیخ عثمان و منطقه دارسعد ادامه دادند و تلاش کردند به سوی پایگاه های ارتش و کمیته های مردمی از دو منطقه الجوده در نزدیکی صلاح الدین و جعوله در شیخ عثمان و الجوله و جاده متصل به خط ساحلی در منطقه دارسعد و به سمت میدان السفینه پیشروی کنند.

این عناصر با استفاده از تیربارهای سبک و متوسط از سمت منطقه دارسعد و جوله کراع در دارسعد و همچنین الممداره به سمت المنصوره، به مواضع ارتش در خط ساحلی تیراندازی کردند. علاوه بر آن، منازل شهروندان در منطقه العریش را هدف قرار دادند و به یک خودرو حمله کردند که تعدادی قربانی بر جا گذاشت.

در استان صعده نیز، جنگنده های متجاوز سعودی، گشت زنی های خود بر فراز مناطق و بخش های مختلف این استان در رازح، منبه، الملیل در بکتاف، قطابر، تهامه، خولان و غمر تشدید کردند. بعلاوه آنها با استفاده از موشک، خمپاره و توپخانه مناطق مختلف مرزی را در گذرگاه های مرزی علب، منبه، مندبه، کتاف، وادی الفرع و القمع هدف قرار دادند. نیروهای سعودی همچنین به نقاط جدیدی میان دو پایگاه البرج و المفروق حمله کردند.

عناصر القاعده و شبه نظامیان مسلح وابسته به نیروهای متجاوز سعودی، که در تعز و مجتمع قضایی این شهر حضور داشتند، منطقه المنتزه(پارک) و تعدادی از منازل مسکونی در جبل صبر را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند. این در حالی است که این عناصر که در الشماسی متمرکز بودند، ساختمان امنیت مرکزی و مناطق مجاور آن را با استفاده از تیربارهای مختلف هدف قرار دادند و مناطق مسکونی در محله های المرور، صینه و اداره تحقیقات جنائی را از منطقه جبل جرة زیر آتش تانک ها قرار دادند. تاکید می شود جنگنده های سعودی به صورت پرحجم در آسمان تعز گشت زنی می کردند.

پرواز پرحجم جگنده های سعودی بر فراز استان های لحج، حجه و الضالع ادامه یافت و عناصر القاعده و شبه نظامیان طرفدار منصور هادی با استفاده از تانک، توپخانه و تیربارهای مختلف، به تجاوزات خود در استان لحج به مواضع ارتش و کمیته های مردمی در شهرهای الحوطه، الحبیلین و التباب که مشرف بر خط ضالع و مثلث العند است، ادامه دادند.

عناصر القاعده نیز که در جنوب منطقه الجلفوز در استان شبوه متمرکز شده اند، به تجاوزات خود به مواضع ارتش و کمیته های مردمی با استفاده از تیربارها، خمپاره ها و توپ ادامه دادند. این در حالی است که عناصر القاعده در استان الضالع با استفاده از خمپاره و تیربار به تجاوزات خود به برخی پایگاه های ارتش و کمیته های مردمی در منطقه الشعیب و خیابان اصلی ادامه دادند. این عناصر همچنین در عکد، مودیه و الوضیع در استان ابین مواضع ارتش و کمیته های مردمی را با خمپاره و گلوله های تیربار هدف قرار دادند.


ـ جمعه 15 مه 2015:

جنگنده های متجاوز سعودی به پروازهای خود بر فراز تعدادی از استان ها ادامه دادند و تعدادی از مناطق دو استان صعده و حجه با موشک، توپخانه، تانک و تیربار گلوله باران شد.

متجاوزان سعودی همچنین با استفاده از تیربارهای کالیبر 23 از سمت جبل تویلق به سمت مثلث شدا تیراندازی کردند و به دو منطقه مرزی الحصامه و المنزاله حمله کردند. در این حملات، چند فروند موشک به منطقه مرزی الحصامه شلیک شد بعلاوه، توپخانه عربستان سعودی از پایگاه الردیف این کشور به سمت منطقه مرزی البرم شلیک کرد و نیروهای متجاوز این رژیم با استفاده از سلاح های نیمه سنگین از یکی از پایگاه های جدید سعودی به سمت منطقه الملاحیظ تیراندازی کردند. متجاوزان سعودی همچنین چندین فروند موشک و راکت به منطقه المزرق در حجه و تعدادی از مناطق مرزی در دو استان صعده و حجه شلیک کردند.

عناصر القاعده و شبه نظامیان هادی به شهروندان، پایگاه های ارتش و نیروهای امنیتی، اموال عمومی و خصوصی در تعدادی از استان ها تجاوز کردند. این متجاوزان از منطقه المنصوره در استان عدن خط ساحلی و فرودگاه این شهر را زیر آتش پرحجم تانک ها و تیربارها قرار دادند آنها همچنین چندین گلوله توپ به منطقه العریش و بیر احمد و خور مکسر شلیک کردند و منطقه جبل جدید را هدف چند گلوله کاتیوشا قرار دادند.

عناصر القاعده و شبه نظامیان هادی همچنین محله عبد القوی در شیخ عثمان و منطقه العریش را به مدت یک ساعت تمام زیر آتش پرحجم تانکها، خمپاره ها و تیربارهای مختلف قرار دادند. یادآور می شود، حرکت مستمر کشتی های متجاوز سعودی در تمام طول شب در ساحل بیت الصبیحی و انتقال آنها از باب المندب به عدن و از عدن به باب المندب رصد شد.

عناصر القاعده همچنین در استان الجوف دو پایگاه ایجاد کردند. نخست در خب الشعف در کنار جاده الیتمه و دوم در خود الیتمه. عناصر القاعده و شبه نظامیان مسلح در استان تعز مستقر در جبل جره و موقع العروس، گلوله باران محلات المنتزه و الجحملیه را از سر گرفتند و یکی از شهروندان سوار بر موتور سیکلت را در خیابان المرور(راهنمایی و رانندگی) کشتند.

عناصر القاعده متمرکز در منطقه الصعید در شبوه همچنین 8 گلوله خمپاره و چندین گلوله تیربار به سمت شهر عتق و مرکز الجلفوز شلیک کردند. این عناصر مسلح همچنین در حوطه استان لحج و در شهر ضالع با استفاده از سلاح های سبک و نیمه سنگین به تجاوزات خود به مواضع ارتش و کمیته های مردمی ادامه دادند.


ـ شنبه 16 مه 2015:
جنگنده های متجاوز سعودی ـ آمریکایی دو بار به منطقه وادی علاف در بخش سحار حمله کردند که براثر آن دو تن زخمی شدند. نیروهای سعودی همچنین منطقه الحصامه در جبل العمود را هدف راکت قرار دادند و در مناطق مرزی نزدیک به دو بخش رازح و غمر پایگاه های جدیدی ایجاد کردند.

متجاوزان سعودی همچنین منطقه الحصامه را هدف پنج فروند راکت قرار دادند و پنج فروند موشک نیز به منطقه الصبه و 10 فروند موشک به منطقه الحصامه در بخش مرزی الظاهر شلیک کردند. علاوه بر آن، تعداد زیادی از بالگردهای آپاچی سعودی بر فراز دو منطقه مرزی الحصامه و المنزاله به گشت زنی پرداختند.

نیروهای متجاوز سعودی همچنین منطقه الحصامه را از منطقه جمل العمود زیر حملات راکتی قرار دادند و جنگنده های این رژیم برفراز مناطق مرزی دو استان صعده و حجه به گشت زنی پرداختند. آنها دو راکت از منطقه الدحره و ده گلوله خمپاره از منطقه جبل الام بی سی به سوی الحصامه شلیک کردند و یک فروند موشک و یک گلوله تانک از منطقه الدحره به سوی الحصامه شلیک شد همان طور که 12 گلوله تیربار کالیبر 50 از منطقه جبل الام بی سی به سوی الحصامه شلیک شد.

نیروهای متجاوز سعودی همچنین 25 گلوله خمپاره و دو گلوله تیربار کالیبر 23 و سه گلوله خمپاره از منطقه علب به سوی مندبه شلیک کردند و بالگردهای متجاوز آپاچی هم برفراز جبل جحفان گشت زنی کردند و دو فروند موشک از سمت جبل العمود به سمت منطقه الشبکه و همچنین 5 گلوله خمپاره و 26 گلوله بی ام بی از منطقه علب شلیک شد. این نیروهای متجاوز همچنین سنگرها و استحکامات جدیدی در الدرکتلات در پشت منطقه الصبه احداث کردند.

ارتش متجاوز سعودی همچنین با پرواز پرحجم بالگردهای آپاچی و دو فروند هواپیمای شناسایی بر روی مناطق مرزی، حریم هوایی یمن را نقض کرد و بالگردهای آپاچی چهار فروند راکت به منطقه المداحشه شلیک کردند. آنها همچنین مزارع البیت الابیض در جنوب مزرعه نسیم را هدف گلوله باران پرحجم تیربارهای خود قرار دادند و علاوه بر آن دو فروند موشک نیز به این مناطق شلیک کردند.

نیروهای متجاوز عربستان همچنین خاکریزها و استحکامات جدیدی را در درکلات در منطقه مرزی جبل قیس احداث کردند و هواپیماهای شناسایی این رژیم بر فراز شهرهای صعده، رازح، غمر و بخش هایی از خولان پرواز کردند و نیروی زمینی این رژیم نیز با استفاده از بی ام بی و تیربار کالیبر 23 از منطقه علب به سمت شهر مندبه تیراندازی کردند.

در استان عدن نیز، جنگنده های سعودی به پرواز پرحجم بر فراز این شهر به طور خاص و کل استان به طور عام، ادامه دادند. در این حال، عناصر القاعده نیز دو گلوله تانک از محله عبد القوی در شیخ عثمان به سمت العریش شلیک کردند و با استفاده از سلاح های سنگین به سمت فرودگاه، نوار ساحلی و جوله الکراع تیراندازی کردند.

شبه نظامیان وابسته به منصور هادی و القاعده نیز علاوه بر شلیک گلوله تانک از پایگاه صلاح الدین به سمت البریقه، منطقه جوله السفینه را از پشت الجوله و از جنوب شرقی به سمت جوله الکراع زیر آتش پرحجم تانک ها و مسلسل های سنگین و نیمه سنگین قرار دادند.

عناصر القاعده و شبه نظامیان منصور هادی از سمت ورزشگاه 22 مه، 15 گلوله تیربار به سوی نوار ساحلی عدن و 7 گلوله تیربار بی ام بی از منصوره به سمت فرودگاه و دو گلوله تانک از منصوره به سمت العریش و 5 گلوله تانک از پایگاه های صلاح الدین به سمت منطقه الصحراء شلیک کردند.
عناصر القاعده همچنین با شلیک دو گلوله تانک به جوله کراع به نقض آتش بس ادامه دادند و شبه نظامیان وابسته به منصور هادی و عناصر القاعده با استفاده از تانک ها و تک تیراندازان از المنصوره، فرودگاه و نوار ساحلی را گلوله باران کردند.

جنگنده های سعودی همچنین در آسمان استان لحج گشت زنی کردند و عناصر القاعده نیز به یک گروه از نظامیان در محله المرور(راهنمایی و رانندگی) در استان تعز حمله کردند که براثر آن دو تن شهید و تعدادی هم زخمی شدند. این عناصر همچنین با استفاده از تیربار، از منطقه جبل صبر به سوی محلات شرقی و مرکزی تعز و مناطقی از دار النصر و قراضه در جبل صبر تیراندازی کردند.

عناصر القاعده در حالی که محلات مسکونی صینه و المرور و اطراف اداره تحقیقات جنایی را از سمت جبل جره هدف قرار دادند، تلاش کردند با پیشروی در این منطقه، ادارات و تاسیسات دولتی به ویژه در مناطق حوض الاشراف، المرور، بیر باشا و الجمهوری را تصرف کنند آنها یک عملیات انتحاری نیز در الحوبان انجام دادند و یک تانکر حمل سوخت را هدف قرار دادند.

عناصر القاعده و شبه نظامیان طرفدار منصور هادی در استان ضالع نیز با تیربار کالیبر 23 از پشت منطقه الجلیله شرق به سوی پایگاه الشبکه تیراندازی کردند، آنها همچنین با استفاده از سلاح های نیمه سنگین و سنگین از سمت شرق شهر الحوطه در استان لحج و المجمع، مناطق مسکونی شهر الحوطه را گلوله باران کردند.

عناصر القاعده از منطقه الصعید با شلیک 7 گلوله خمپاره به سوی پایگاه الجلموز در سمت شمال شهر عتق در استان شبوه، این منطقه را گلوله باران کردند و بارها با استفاده از خمپاره و تیربار کالیبر 23 این پایگاه را هدف قرار دادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن