تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815755512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشمندان کشور روبات های دریایی هوشمند ساختند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دانشمندان کشور روبات های دریایی هوشمند ساختند تهران - ایرنا - مدیرعامل یک شرکت تولید روبات های دریایی هوشمند، آینده تولید این روباتها با بهره گیری از دانش بومی متخصصان کشور را در بستر حمایت ها و تسهیلات روشن دانست.


به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عباس کمالی مدیرعامل شرکت «A-M»، تولید روبات های دریایی هوشمند را زمینه فعالیت این شرکت عنوان کرد و گفت: تولید روبات های دریایی، بازوها و مفصل های هوشمند دریایی و سازه های این چنینی ضمن کمک به اقتصاد دریایی کشور، زمینه خودکفایی، پیشرفت های تحقیقاتی و فناوری و توانمندی کشور را میسر می کند.
وی با بیان اینکه روبات های هوشمند دریایی ( ROV,AUV) از کشورهایی مثل چین، آلمان و ایتالیا به کشور وارد می شود، گفت: اگر بخواهیم به جست وجوی دریایی بپردازیم نیازمند اعزام غواص به اعماق دریا هستیم اما حضور غواص در اعماق آب همراه با مخاطره ها و محدودیت های زیادی است، چون غواص نمی تواند عمق زیادی از آب غوص کند، و فقط در یک بازه زمانی کوتاه می تواند فعالیت کند اما روبات ها چنین محدودیت هایی ندارند و می توانند به مدت طولانی در اعماق بالای 200متر به پیمایش یا جست وجو بپردازند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از روبات های هوشمند دریایی، ضمن کاهش خطرات انسانی به دقت و سرعت عمل، فعالیت های گوناگون زیرآب کمک زیادی می کند، افزود: بازوها و روبات های هوشمند دریایی در مواردی مانند نمونه برداری، ارسال تصاویر ویدئویی، کشف نشتی لوله های نفتی و جوشکاری کارایی بسیار بالایی از خود نشان می دهند و علاوه بر آن در حوزه دریا و اسکله های نفتی کارآمدی بسیار بیشتری از خود نشان می دهند.
مدیرعامل شرکت «A-M» با بیان اینکه بخش عمده این محصولات مثل بدنه، تجهیزات هوشمند و برنامه نویسی داخل کشور انجام می شود گفت: سنسورها و برخی تجهیزات پیشرفته نظامی دریایی، استانداردهای خاصی دارند و درحال حاضر وارد می شوند اما در بسیاری از موارد از سنسورهای بومی استفاده می کنیم.
کمالی ادامه داد: فناوری ساخت و طراحی بسیاری از محصولات خارجی حوزه دریایی در کشورمان وجود دارد اما تولید آنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و به همین منظور از شرکت های دیگر خریداری می شوند.
مدیرعامل این شرکت مستقر در پارک فناوری خلیج فارس با یادآوری اینکه مراحل نخست اجرایی سازی تولید یک محصول در حوزه دفاعی در حال انجام است، افزود: این شرکت کمتر از شش ماه است کار خود در این حوزه را آغاز کرده و موفق شده پیش از این، دو روبات AUV، روبات شناور هوشمند برای مسابقات دانشگاه صنعتی شریف و طاها (2و1) دانشگاه علوم نوشهر تولید کند.
وی با مقرون به صرفه دانستن خریداری محصول بومی در هزینه و خدمات، یکی از اصلی ترین مشکل نمونه های خارجی این روبات ها را تامین قطعات و تعمیر و نگهداری آنها ذکر کرد.
کمالی ادامه داد: هنگامی که طراحی و ساخت یک محصول بومی شود، بالطبع تعمیر نگهداری و ساخت قطعه های یدکی آن و دریافت خدمات پس از فروش این دستگاه ها آسان تر خواهد بود.
این فعال دانش بنیان با اشاره به توانمندی کشور در تولید روبات های تخصصی، تأمین اعتبار برای فراهم آوری تجهیزات را ضروری دانست و افزود: بازار کشور دارای استعداد خوبی برای طراحی، تولید و تجاری سازی دستگاه های دریایی است، بسیاری از محصولات برای تأمین تجهیزات خود، نیازمند اعتبارات کافی هستند و در صورتیکه تجهیزات مورد نیاز فراهم شود علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه به تولید محصولات بومی منجر خواهد شد.
کمالی هماهنگی نهادهایی چون سازمان صنایع دریایی در تولید محصولات صنعتی و حمایت های معاونت علمی و فناوری از مراکز رشد و پارک های فناوری را ضروری برشمرد و گفت: با توجه به پیشرفت های روزافزون کشور در حوزه دریایی استفاده از روبات در تحقیقات دریایی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است و تولید بومی این روبات های برای صنعت نفت و حوزه های نظامی با توجه به تحریم ها و جلوگیری از در اختیار قرار دادن تجهیزات مهم و پیشرفته، تامین اعتبار و حمایت از شرکت ها امری ضروری و حیاتی است.
علمی**1055**1599



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن