تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798269438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دورخیز چین برای تصاحب بازارهای تجاری آمریکای لاتین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دورخیز چین برای تصاحب بازارهای تجاری آمریکای لاتین پکن - ایرنا - دولت چین درصدد است تا با بازنگری در ساختار روابط تجاری خود با کشورهای آمریکای لاتین، ضمن توسعه بیش از پیش این روابط نقش فعالتری در بازارهای تجاری آمریکای لاتین ایفا نماید.


به گزارش ایرنا، «لی کچیانگ» نخست وزیر چین که شب گذشته (یکشنبه) پکن را به مقصد چهار کشور آمریکای لاتین ترک کرد قصد دارد، زمینه های همکاری و نیز گسترش و توسعه مناسبات میان چین و این کشورها را بیش از پیش فراهم سازد.
چین بین سال های 2005 تا 2013 توانست با حضور در این منطقه جایگاه خوبی از آن خود کند تا جایی که در حال حاضر بسیاری از کشورهای آمریکای لاتینی خواستار گسترش روابط با آن و دریافت وام از این کشور می باشند.
چین امروزه به عنوان یکی از ابر قدرت های اقتصادی در جهان هدف بسیاری از کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری و افزایش روابط به شمار می رود؛ چرا که حرفه اصلی بسیاری از مردم کشور پهناور آسیایی؛ کار، تلاش و کوشش بیش از حد برای پیشرفت شرایط اقتصادی در کشور است.
این پیشرفت تاکنون چین را به درجه ای رسانده است که می تواند به راحتی در سایر نقاط جهان از جمله کشورهای منطقه آمریکای لاتین سرمایه گذاری کند.
چین در حال حاضر یکی از شرکای مهم اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین به شمار می رود و سفر هشت روزه «لی کچیانگ» نخست وزیر، به 4 کشور برزیل، کلمبیا، پرو و شیلی در راستای همین سیاست های صورت می گیرد.
هدف از این سفر مهم دیپلماتیک، افزایش ظرفیت همکاری های صنعتی، اعتمادسازی سیاسی و تعمیق روابط فرهنگی و تبادلات پایاپای مردمی بین چین و کشورهای آمریکای لاتین عنوان شده است.
همکاری در بخش های مالی، فنآوری، هوافضا، زیرساخت ها و دیگر بخش های نوظهور از موضوعات مورد توجه در این سفر است.
«ژو شی چنگ» یک پژوهشگر ارشد چینی در این باره می گوید: «پیش از این، چین و آمریکای لاتین در حوزه های منابع طبیعی، مواد اولیه و محصولات کشاورزی با یکدیگر مراوداتی داشتند اما با توجه به تغییر ساختار اقتصاد چین، ضرورت تغییر این روابط کاملا احساس می شود.»
او یادآور شد که به منظور افزایش ظرفیت صنعتی، باید خط تولید کارخانجات را از کشوری به کشور دیگر منتقل کرد و کارخانجات را با نیروهای کار محلی، راه اندازی کرد.
چین پیشتر متعهد شده بود تا ساختار روابط تجاری خود با کشورهای آمریکای لاتین را متنوع تر کرده و آن را بهبود بخشد. به همین منظور پکن درصدد است تجهیزات پیشرفته تری به این کشورها صادر کرده و در عوض کالاهای با ارزش افزوده بالا را از این کشورها وارد نماید.
«جورج کاسترو» مدیر موسسه برنامه استراتژیک و کارشناس روابط چین و آرژانتین در این باره گفت: «حجم سرمایه گذاری چین در صنعت تولید کشورهای آمریکای لاتین در حال افزایش است و برای مثال، چین تاکنون بیش از 10 میلیارد دلار در بخش صنعتی برزیل سرمایه گذاری کرده است.»
خبرگزاری شین هوا نیز در گزارشی اعلام کرد؛ یکی از شرکت های بزرگ سازنده قطار در چین توانسته در شش سال گذشته بیش از 100 قطار تندروی برقی و همچنین 34 قطار شهری برای شهر «ریودوژانیرو» برزیل تولید کرده، قطاری که قرار است «لی» در سفرش به برزیل یکی از آنها را هدایت کند.
همچنین یکی دیگر از شرکت های بزرگ چینی به نام BYD که در زمینه تولید وسایل نقلیه برقی و پنل های خورشیدی فعالیت می کند، درصدد است به زودی وارد بازار تولید اتوبوس های برقی در برزیل شود.
خبرگزاری دولتی چین با اشاره به اینکه اقتصاد کشورهای آمریکای لاتین و چین، نقشی مکمل را برای یکدیگر دارند، گزارش داد پکن درصدد است، همکاری های اقتصادی خود با این کشور را به صورت همه جانبه تعمیق دهد.
به باور کارشناسان، آمریکای لاتین به سرمایه، تکنولوژی و تجربه نیاز دارند که کشور چین با برخورداری از این منابع می تواند نقش مکملی برای اقتصاد آنها باشد.
آسوشیتدپرس نیز پیشتر در گزارشی با اشاره به وام 22 میلیارد دلاری چین به آمریکای لاتین در سال 2014 نوشت بانکهای چین با اعطای وام به کشورهای حوزه آمریکای لاتین در سال گذشته کمک قابل توجهی را برای نجات اقتصاد ورشکسته این حوزه به واسطه کاهش قیمت نفت، مواد معدنی و دیگر اقلام صادراتی انجام دادند.
در این گزارش به وام 8.6 میلیارد دلاری چین به برزیل، وام هفت میلیارد دلاری این کشور به آرژانتین، وام 5.7 میلیارد دلاری چین به ونزوئلا و وام 821 میلیون دلاری پکن به اکوادور در سال گذشته اشاره شده و آمده است: وام اعطایی چین به حوزه آمریکای لاتین در سال گذشته بیشترین میزان وام به این حوزه پس از سال 2010 بوده است.
در مقابل پیشرفت های روز افزون چین در کشورهای آمریکای لاتین، ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که از نظر اقتصادی و استراتژیکی در رابطه با این افزایش روابط، احساس خطر زیادی می کند.
به گفته تحلیل گران، به همین دلیل آمریکا به سرعت، شروع به از سرگیری روابط خود با کوبا کرده و زندانیان سیاسی آن را پس از مدت ها به کشورشان بازگردانده است.
آساق*1597



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن