تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802449145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوبکر البغدادی هدف عملیات کماندوهای آمریکایی در دیرالزور بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رای الیوم: ابوبکر البغدادی هدف عملیات کماندوهای آمریکایی در دیرالزور بود تهران - ایرنا - روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در مطلبی به تحلیل عملیات نظامی اخیر کماندوهای آمریکایی در خاک سوریه پرداخت که منجر به مرگ یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش شد.


عبدالباری عطوان نویسنده رای الیوم در این مطلب آورده است: این عملیات که منجر به مرگ مسوول امور نفتی داعش شد، همچنان در پرده ای از ابهام قرار دارد.
به گفته برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، کماندوها پس از هماهنگی با مقامات عراقی وارد میدان نفتی العمر در دیر الزور سوریه شدند و پس از درگیری با نیروهای داعش 12 نفر از جمله مسوول نفتی این گروه تروریستی را کشتند.
در این مورد پس از بررسی تخصصی موارد زیر قابل توجه است:
اول، گروههای سلفی به دلایل شرعی از جمله ارث و میراث و حقوق همسر و غیره در اعلام خبر مرگ نیروهای خود تردید نمی کنند، همانطور که پس از کشته شدن اسامه بن لادن در سال 2011 توسط آمریکا و بقیه سران و افراد القاعده، این کار را کردند.
دوم ، به نظر ما هدف اصلی از این عملیات کشتن مسوول نفتی داعش نبود، زیرا عملیاتی که به دستور مستقیم باراک اوباما بالاترین مقام نظامی و سیاسی آمریکا انجام شود، قطعا برای کشتن شخصیتی در حد و اندازه های ابوبکر البغدادی سرکرده داعش خواهد بود، همانطور که در مورد اسامه بن لادن این اتفاق افتاد و نه یک مسوول رده پایان.
سوم، شکست کماندوهای آمریکایی در دستگیری زنده مسوول نفتی داعش بدان معنا است که وی و نیروهایش تا پای جان جنگیده اند. آمریکایی ها که تنها موفق شدند، همسر وی را زنده دستگیر کنند، گفتند که وی یکی از اعضای بارز داعش است تا بتوانند بازداشت و احتمالا شکنجه وی را توجیه نمایند.
علاوه بر این یک دختر با مذهب ایزدی در آن خانه بود که گفت، خدمتکار مسوول داعش است و آمریکایی ها او را آزاد کردند. این موضوع ابهاماتی در مورد این عملیات و روایت آمریکا را بیشتر می کند. قطعا دستگیری زنده مسوول داعش و همراهانش بهترین راه برای کسب اطلاعات در مورد این گروه تروریستی و محل اختفای سرکرده و فرماندهان آن بود.
چهارم، بر اساس روایت رسمی آمریکا، شمار کشته شدگان داعش در این عملیات 12 نفر بود، اما در بیانیه دیده بان حقوق بشر سوریه شمار واقعی کشته شدگان 32 نفر از جمله چهار نفر از فرماندهان شامل عمر چچنی وزیر دفاع داعش اعلام شد.
این تفاوت در اعداد و ارقام که به 20 نفر می رسد، سوالاتی را بوجود می آورد، از جمله اینکه افراد مذکور چه کسانی بودند، آیا غیر نظامی بودند. تلفات آمریکایی ها چند نفر بود. آیا می توان تصور کرد که در عملیاتی به این گستردگی آمریکا تلفاتی نداده باشند.
عطوان افزود: این عملیات در واقع یک نقطه تحول اساسی در جنگ علیه داعش به شمار می رود، زیرا دومین باری است که آمریکا دست به این کار می زند. بار قبل در یک عملیات شکست خورده، سعی کرد جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی را که اسیر داعش بود، نجات دهد، اما موفق نشد. آیا این عملیات به این معنا است که واشنگتن پس از 11 ماه و سه هزار و700 حمله هوایی به بیهودگی بمبارانهای هوایی صرف برای تضعیف داعش پی برده است.
موضوع دیگر که می توان از اطلاعات موجود در مورد این عملیات استنباط کرد این است که نشانگر روی آوردن واشنگتن به ترور سران رده بالای داعش است . بر اساس اطلاعات تایید شده از سوی مقامات آمریکایی، یک هدف بزرگ در حد و اندازه ابوبکر البغدادی رهبر داعش در داخل محلی که به آنجا حمله شد، وجود داشته است، همانطور که در مورد بن لادن هم اینطور بود.
نهایتا اینکه خطرات چنین عملیاتی در این است که موجب گسترش جنگ و افزایش عملیات انتقام جویانه خارج از سوریه و عراق چه از سوی داعش و یا گروههای وابسته با آن در سراسر جهان از جمله اروپا و آمریکا شود.
خاورم*1049**1651



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن