تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804014481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دسترسي آزاد به اطلاعات، حق طبيعي مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۴۱ب.ظ)
وزير ارتباطات: دسترسي آزاد به اطلاعات، حق طبيعي مردم است موج - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار کرد: يکي از حقوق طبيعي مردم ،دسترسي آزاد به اطلاعات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ دکتر محمود واعظي در اين مراسم با تبريک روز جهاني ارتباطات به خانواده بزرگ ارتباطات کشور گفت: بهره گيري صحيح از فناوري در دنياي امروز مساوي است با ايجاد قدرت و ثروت در کشورها و همه حوزه هاي به نوعي تاثير پذير و تاثير گذار بر اين هستند.
وي با اشاره به تحولات ICT در دنيا افزود: ICT در همه بخشها توانمند ساز است. امروز اگر بخواهيم کار درست و با سرعت انجام دهيم بدون پشتوانه ICT امکانپذير نيست.
وي معاون اول رئيس جمهور را حامي بخش فاوا در دولت عنوان کرد و گفت: با تلاش ايشان پس از 6 سال وقفه جلسات منظم شوراي عالي IT برگزار شد و دستاوردهاي خوبي هم براي کشور به ارمغان داشت.
وي خاطر نشان کرد: در سال گذشته رئيس جمهور از بخش ICT کشور خواسته هايي داشت که با کمک دولت بخش خصوصي و دانشگاه ها تلاش شد بخشي از زيرساختهاي مد نظر فراهم شود.
وي با ابراز تاسف از عدم سرمايه گذاري در اين بخش در گذشته گفت: بايد در زمان کوتاه جبران عقب ماندگي کنيم و از اين رو تا پايان سال 1393 در بيش از 200 شهر نسل 3 و 70 شهر نيز نسل 4 برقرار شد.
وي گفت: در ابتداي دولت يازدهم 3 ميليون و 300 هزار مشترک اينترنت داشتيم که اکنون به 9 ميليون افزايش يافته است و معادل همين مقدار نيز از اينترنت موبايل بهره مي برند.
وي با اشاره به اين که شبکه انتقال کشور محدود بود و در يک سال گذشته سه برابر شده است افزود: پهناي باند داخل نيز 4 برابر افزايش يافته است.
وزير ارتباطات با بيان اين که در سال 93 پست پس از سالها به سود دهي رسيد، گفت: جهت دهي ما خدمت رساني پست و پست بانک به مناطق محروم، مرزي و روستايي کشور است.
دکتر واعظي در ادامه با تقدير از زحمات دولت و مجلس خاطر نشان کرد: با تصويب اين قانون زيرساختها به گونه اي فراهم شد که امکانات مورد نياز بخش خصوصي فراهم شود.
وزير ارتباطات با تقدير از تلاش سازمان فضايي و پژوهشگاه هوا فضا اظهار داشت: اين بخش با پرتاب ماهواره فجر نشان داد که براي بخش فضايي اهميت زيادي قائل است.
وي اولويتهاي سال جاري را بحث دولت الکترونيک، توسعه کسب و کار، اشتغال دانش پايه و دسترسي آزاد به اطلاعات عنوان کرد و گفت: در زمينه دولت الکترونيک با هدف بهبود خدمات و چابک سازي دولت، شفافيت و کاهش زمان و هزينه خدمات تا کنون 14 خوشه و 31 کار گروه ايجاد و در آئين نامه شوراي عالي فناوري اطلاعات مصوب و ابلاغ شده است.
وي با ابراز اميدواري نسبت به گسترش تلفن همراه نسل 3 و 4 گفت: در سال جاري بخش قابل توجهي از کشور تحت پوشش نسل 3 و 4 قرار خواهد گرفت و اميدواريم بتوانيم بجاي دولت الکترونيک از دولت همراه ياد کنيم.
وزير ارتباطات با بيان اينکه دولت دنبال تصدي گري نيست و تنها در زيرساختهايي که يا براي بخش خصوصي صرفه اقتصادي ندارد و يا از نظر حاکميتي بايد در اختيار دولت باشد حضور خواهد يافت، گفت: اميدواريم بازار 20 هزار ميليارد توماني فعلي ICT کشور به 60 هزار ميليارد تومان گسترش يابد.
وزير ارتباطات با اعلام اين که بناي دولت بر اين است که فرقي بين بخش خصوصي، دانشگاهي و دولتي قايل نشود، اظهار داشت: معتقديم با همکاري تمام بخش ها به اهداف دست مي يابيم.
دکتر واعظي با تاکيد بر حمايت از شرکتهاي دانش بنيان افزود: جهت حمايت از توليد و پژوهش داخلي در سال گذشته 90 ميليارد تومان وام وجوه اداره شده اختصاص داده شد که بخش قابل توجهي از آن هزينه شد و در سال جاري نيز 120 ميليارد تومان به اين بخش کمک مي شود.
وزير ارتباطات از عزم جدي در ايجاد اشتغال دانش پايه در کشور خبر داد و گفت: سال جديد با صدور 7 تا 8 پروانه جديد به ايجاد حدود 100 هزار شغل کمک مي شود.
وي همچنين در پايان عنوان کرد: با توجه به اين که در سال 88 طرح دسترسي آزاد مردم به اطلاعات در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد؛ اما، همچنان شاهد بسياري از مشکلات مردم در اين زمينه هستيم و اين در حالي است که اين حق طبيعي مردم است که از اين امکان استفاده کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن