تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819358714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر خارجه اسبق مصر در گفت‌وگو با فارس: آمریکا در هر مقطعی از تحولات مصر منافع خویش را جستجو می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزیر خارجه اسبق مصر در گفت‌وگو با فارس:
آمریکا در هر مقطعی از تحولات مصر منافع خویش را جستجو می‌کند
معاون وزیر خارجه اسبق مصر در خصوص ابراز نگرانی آمریکا از صدور حکم اعدام مرسی گفت که آمریکا در هر مقطعی از تحولات مصر، منافع خود را به مسایلی که به ظاهر ارزش‌های آمریکایی می‌نامد ترجیح می‌دهد.

خبرگزاری فارس: آمریکا در هر مقطعی از تحولات مصر منافع خویش را جستجو می‌کند



«نبیل بدر»، معاون وزیر خارجه اسبق مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اظهارات مقامات آمریکا، قطر و ترکیه علیه حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر را طبیعی خواند و گفت: آمریکا کشوری است که در وهله نخست در جستجوی منافع خویش است. وی افزود: زمان انقلاب سی‌ام ژوئن (سرنگونی مرسی) آمریکا با عدم موضع‌گیری درباره مصر منتظر میزان تایید انقلاب از سوی ملت مصر ماند و سپس حمایت خود را از نظام عبدالفتاح السیسی اعلام کرد، در عین حال به مخالفان هم پایبند بود به همین خاطر اکنون نسبت به صدور حکم علیه مرسی ابراز نگرانی می‌کند. بدر تاکید کرد: آمریکا گهگاه هم اظهارات ضد و نقیضی به زبان می‌آورد تا در صورتی که نظام کنونی حاکم بر مصر دوام داشته باشد، آن را از دست ندهد و مخالفان قدرتمندی همچون اخوان را هم که می‌توانند برای آمریکا دستاوردی باشند،محفوظ بدارد. معاون وزیر خارجه اسبق مصر با اشاره به اینکه قطر منافع خود را در حمایت از اخوان المسلمین می‌بیند، گفت:ترکیه هم حامی اخوانی‌هاست چرا که افزایش نفوذ مصر پس از سرنگونی مرسی را به زیان نفوذ ترکیه می‌بیند. بدر با اشاره به ناکامی تلاش‌های گهگاه عربستان برای آشتی بین قطر و ترکیه با قاهره، گفت: این دو کشور موضع خصمانه‌ای نسبت به مصر دارند و همچنان از اخوان المسلمین حمایت مالی کرده و پذیرای اعضای آن در خاک خود هستند وی افزود:در عین حال مصر با عربستان، امارات و کویت روابط قوی دارد با وجود اینکه جنگ یمن و بالا رفتن قیمت نفت موجب به تعویق افتادن سرمایه‌گذاری‌های شیخ‌نشین‌های خلیج فارس و تعهد آنها به وعده‌هایشان در قبال مصر شده است.
معاون وزیر خارجه اسبق مصر درباره رابطه روسیه و فرانسه با مصر گفت:روسیه نیز به دنبال منافع خود در خاورمیانه است و تلاش می‌کند با بهبود روابط خودبا مصر به آرزوی خود در رسیدن به آب‌های داغ مدیترانه دسترسی پیدا کند و فرانسه نیز درصدد تحقق منافع خویش با فروش سلاح به مصر است. به گزارش فارس، یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا پس از رای دادگاهی در مصر مبنی بر تعیین مجازات اعدام برای محمد مرسی رئیس جمهور پیشین این کشور، تصریح کرد که ما به شدت نگران حکم اعدام گسترده دیگری هستیم که توسط دادگاهی در مصر علیه بیش از 100 نفر از مخالفان از جمله محمد مرسی رئیس جمهور سابق، صادر شده است.
این مقام آمریکایی افزود: ما همواره علیه اقداماتی نظیر محاکمه ها و زندانی کردن های دسته جمعی صحبت کرده ایم، اقدامی که با تعهدات بین المللی مصر و اجرای قانون در تناقض است.
دادگاه جنایی قاهره «محمد مرسی» و تنی چند از رهبران برجسته اخوان المسلمین را به اتهام «جاسوسی و یورش به زندان‌ها در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011» به اعدام محکوم کرد و حکم نهایی در این زمینه را به مفتی مصر ارجاع داد.
قرار است تصمیم نهایی در خصوص این پرونده 2 ژوئن (12 خردادماه) اتخاذ شود. انتهای پیام

94/02/28 - 10:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن