تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806436309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوانين به نفع تجار است، نه توليدکنندگان/ لغو تحريم‌ها تهديدي براي توليد داخلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۵۱ق.ظ)
يک کارشناس اقتصاد مسکن: قوانين به نفع تجار است، نه توليدکنندگان/ لغو تحريم‌ها تهديدي براي توليد داخلي موج - يک کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به اينکه رفع تحريم‌ها ممکن است يک تهديد جدي براي توليد داخل کشور ايجاد کند، گفت: از آنجايي که ملت ما ذاتاً مصرف‌گرا و بيشتر به دنبال خريد و استفاده از کالاهاي خارجي هستند، با لغو تحريم‌ها و بازگشت پول‌هاي بلوکه شده ملي به کشور، توليد داخلي به لحاظ افزايش واردات به خطر مي‌افتد.
به گزارش خبرگزاري موج، بابک حاجيان، کارشناس اقتصاد مسکن، با بيان اينکه اين مسأله در کشور بايد مديريت شود، افزود: هر چند دکتر نوبخت زماني مطرح کرد که بهتر است پول‌هاي بلوکه شده به داخل کشور وارد نشود، اما؛ به عقيده من بهتر است که اين منابع به عنوان سياست‌هاي تشويقي بخش توليد، به صورت تسهيلات به بخش خصوصي ارائه شود و در اين صورت يقيناً توليد داخلي رشد مي‌کند و رونق مي‌گيرد.
وي ادامه داد: براساس نظريه مقداري پول در اقتصاد، ورود هر مقدار پول به داخل کشور، صرف‌نظر از اثرات ديگر آن، باعث افزايش قيمت‌ها مي‌شود؛ يعني همان سياستي که در دولت قبلي رئيس‌جمهور در پيش گرفت و با اعطاي پول به بنگاه‌هاي زودبازده، بر اين تصور بود که اگر اين پول وارد بازار شود، توليد کننده آن را تبديل به کالا مي‌کند و عرضه و تقاضا برابري مي‌کند.
اين مدرس دانشگاه با تاکيد بر خطرات و آسيب‌هاي ناشي از وارد شدن پول‌هاي بلوکه شده به کشور گفت: البته رفع اين تحريم‌ها به معناي آزاد شدن پول نيست و يقيناً به دنبال رفع تحريم‌ها، بهانه‌هاي ديگري براي ممانعت يا تأخير در وارد شدن آن به کشور مي‌تراشند، اما؛ با فرض واردات آن به عنوان يک بيماري مطرح است و افزايش قيمت‌ها را به همراه دارد.
وي در عين حال افزود: پس چاره‌اي نداريم جز اينکه اين پول به بخش توليد تزريق شود و در آن شرايط پول نقد به کشور نخواهد آمد که بخواهد تبديل به کالاهاي وارداتي شود.
اين کارشناس اقتصاد مسکن تاکيد کرد: اگر قرار است منابعي به داخل کشور بيايد، در اين ميان ما بايد به دو نکته اصلي توجه کنيم. اول اينکه اصل 44 قانون اساسي را به عنوان شاکله اصلي همه بحث‌ها بپذيريم و باور کنيم که دولت بايد در جايگاه نظارتي و حاکميتي خود قرار گيرد و کار را به کاردان‌ها بسپارد.
حاجيان در ادامه تصريح کرد: ما يک تن‌پروري تاريخي داريم و آن هم اين است که از زماني که صفويه کاروانسراها را ساختند و دادوستد کردند، تجار روز به روز بزرگ‌تر شدند و متأسفانه قوانين در آن حدي که به سمت‌وسوي منفعت تجار است، به سمت توليدکنندگان نيست. پس طبيعتاً ما عادت کرده‌ايم به اينکه مصرف‌ کننده کالا باشيم.
اين اقتصاددان همچنين اظهار کرد: براساس برخي قوانين موجود، اگر هيچ‌گونه فعاليت تجاري انجام نشود، توليد رشد مي‌کند، با اين حال مسلم است که تجار به دليل منفعت خود و به دليل تمايل به برگشت سريع سرمايه خود، هيچ‌گاه اجازه نمي‌دهند که توليد توسعه بگيرد و در حال حاضر شرکت بزرگي مثل کشت و صنعت کارون به دليل واردات بي‌رويه ورشکسته شده و يا به دليل واردات خودرو توسط تجار، صنعت خودرو ما قابل رقابت نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن