تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806836918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شخصیت سیاسی-مذهبی پاکستان: عربستان نگران تغییر مواضع آمریکا در خاورمیانه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شخصیت سیاسی-مذهبی پاکستان: عربستان نگران تغییر مواضع آمریکا در خاورمیانه است اسلام آباد - ایرنا - یک شخصیت سیاسی – مذهبی پاکستان معتقد است آمریکا در حال انجام تغییراتی در رویکردها و مواضع خود در خاورمیانه است و عربستان از این که ممکن است دیگر مثل گذشته مورد توجه و حمایت آمریکا قرار نداشته باشد، سخت نگران است.


آقا مرتضی پویا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که آمریکا به دنبال هم پیمانان جدید و قدرتمند در خاورمیانه است، گفت: تاریخ مصرف عربستان برای آمریکا در حال انقضا است و آمریکا جز به نفت عربستان، به چیز دیگری فکر نمی کند.
وی اظهار داشت: واشنگتن بدنبال آن است تا در روابط خود با کشورهای کلید خاورمیانه تجدید نظر کند و بنا به دلایل مختلف از جمله نیاز به ایران برای خارج شدن از مخمصه ای که خود باایجاد گروه های تروریستی ایجاد کرده است، به بهبود روابط با ایران فکر می کند.
این شخصیت علمی و سیاسی پاکستان، حمایت نکردن آمریکا از سیاست های تجاوزکارانه عربستان در منطقه خاورمیانه را یکی از نشانه های پایان روزهای خوش روابط ریاض- واشنگتن داسنت و گفت: عربستان که انتظار بیشتری از آمریکا در صحنه حمله به یمن داشت، اکنون در این میان تنها مانده و در محقق کردن اهداف خود از دست زدن به این تجاوز ناکام مانده است.
آقا مرتضی پویا گفت: دولت باراک اوباما نسبت به دولت های قبلی آمریکا، گام هایی به سوی کاهش تنش و بهبود روابط با ایران برداشته و این روند برای عربستان قابل هضم نیست.
وی با بیان اینکه حاکمان آل سعود صدمه های زیادی به جهان اسلام وارد کرده اند، گفت: عربستان را باید یکی از عواملی دانست که باعث شده است روابط ایران و آمریکا برای سال های طولانی تنش آلود باشد.
این استاد دانشگاه پاکستانی درباره افکار عمومی و نوع نگاه مردم کشورش به عربستان و سیاست های آل سعود گفت: 95 درصد مردم پاکستان معتقدند که عربستان در طول یک قرن اخیر نقش منفی و مخرب به ویژه در جهان اسلام ایفا کرده است.
وی در پاسخ به برخی اعراب که به پاکستان هشدار داده بودند به دلیل همراهی نکردن عربستان در حمله به یمن هزینه های سنگینی را خواهد پرداخت، گفت: پاکستان موضع اصولی درقبال مساله یمن اتخاذ کرده است و هیچ ترس و واهمه ای از اعراب ندارد. اعراب هرگز درجایگاهی نیستند که بخواهند پاکستان را تهدید کنند یا خواسته های خود را به این کشور تحمیل کنند.

** تحولات اخیر منطقه ای و بی المللی ریاض و واشنگتن را از هم دور کرده است
همچنین دکتر حسن عسکری رضوی استاد علوم سیاسی دانشگاه پنجاب پاکستان و تحلیل گر ارشد مسایل منطقه ای معتقد است تحولات اخیر منطقه ای و بین المللی باعث شده تا روابط عربستان و آمریکا بطور بی سابقه ای دچار اختلاف شود.
این تحلیل گر پاکستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک شدن ایران و آمریکا به امضای توافق هسته ای جامع و نیز انتظارهای بیش از حد ریاض از واشنگتن برای حمایت از عربستان در جنگ علیه یمن و برآورده نشدن بخشی از این انتظارات، باعث شده است تا اختلافاتی میان این دو کشور که زمانی متحد اصلی یکدیگر بودند، ایجاد شود.
وی گفت: با نزدیک تر شدن ایران و شش قدرت بزرگ جهان به ویژه آمریکا به توافق هسته ای، نگرانی ها و مخالفت های عربستان نیز افزایش یافته است ریاض نمی خواهد هیچ گونه توافقی میان ایران و آمریکا شکل بگیرد.
آمریکا برای اینکه از نگرانی متحدان عرب خود در منطقه خلیج فارس بکاهد، به آنها اطمینان داده است که هرگونه توافق هسته با ایران به نفع منطقه خواهد بود و تهدید یا ضرری را متوجه اعراب نخواهد کرد.
اوباما از پادشاه عربستان دعوت کرده بود تا در نشست کمپ دیوید حضور یابد اما ملک سلمان دعوت اوباما برای شرکت در این نشست را نپذیرفت و این امر نشانه روشن دیگری از تعمیق اختلافات میان واشنگتن و ریاض است.
آساق*3**1723



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن