تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798370277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست‌های حمایتی دولت در عرصه نرم افزاری افزایش می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛
سیاست‌های حمایتی دولت در عرصه نرم افزاری افزایش می‌یابد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال گذشته 200 میلیون دلار صادرات نرم افزار در کشور داشته ایم گفت : سیاستهای حمایتی این وزارتخانه در حوزه نرم افزار و برنامه های کاربردی موبایل افزایش می یابد.

سیاست‌های حمایتی دولت در عرصه نرم افزاری افزایش می‌یابد
به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمود واعظی در  مراسم بازدید از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در روز ملی روابط عمومی  اظهار داشت: رسانه یکی از مهم ترین ارکان نظام است و قطعا هیچ دولت و حکومتی بدون اهمیت به امر رسانه نمی تواند  ارتباط دو طرفه و خوبی را با مردم خود برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه 20 ماه از حضورش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می گذرد گفت: در طی این 20 ماه گذشته جایگاه خاصی را برای مرکز روابط عمومی  قائل بوده و نقش آن در روند اطلاع رسانی  تاثیرگذار بوده و قدردان همکاران این مرکز هستیم.

وی با باین اینکه رسانه ها نقش مهمی را بر دوش دارند گفت: رسانه ها امانتدار مردم و دولت هستند و رسانه هایی که بیطرف فعالیت می کنند فشارهایی را متقبل می شود اما در انجام وظایفشان کوتاهی نمی کنند.

وی گفت : بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل  بخش های مختلفی  است و این نشان می دهد که با مردم و افکار عمومی باید ارتباط تنگاتنگی را برقرار کرد و مطالبات مردم را شناخت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه  توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث می شود که مطالبات مردم افزایش یابد ، اضافه کرد :  باید بر اساس مطالعبات مردم ، راهبردها را تعیین کنیم.

وی راه اندازی سامانه 195 را در طول یکسال و نیم گذشته راهکاری در جهت پاسخگویی به نیازها و مشکلات مردم و مشترکان سرویس های نوین ارتباطی دانست و گفت: روزانه به طور متوسط سامانه 195 ،هزار مراجعه دارد که حدود 80 درصد این مراجعات  با همکاری اپراتورها مرتفع می شود و مابقی به صورت مکتوب به اپراتورها و سازمانهای مرتبط اطلاع رسانی می شود. که در مدت 14 روز پاسخگویی انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه، دسترسی آزاد به اطلاعات و عدالت اطلاعاتی را بخشی از مهم ترین حقوق شهروندان دانست که دولت یازدهم بر آن تاکید دارد و در این زمینه کارگروهی در وزارت ارشاد با حضور نمایندگان دولت از جمله وزارت ارتباطات برای اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

وی راه اندازی دولت الکترونیکی و دولت همراه را با توجه به هوشمند شدن تلفن همراه تلاشی  نتیجه بخش خواند و ادامه داد : مردم می توانند از طریق تلفن های همراه خود در هر کجا که هستند از دولت  سرویس های  خود را دریافت کنند.

واعظی به تعامل وزارت ارتباطات با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جهت راه اندازی پروژه سلامت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و گفت: براساس این پروژه  می توان موانع موجود در بخش سلامت افراد را برطرف کرد و هر فردی پرونده های پزشکی خود را به صورت الکترونیکی و منسجم خواهد داشت.

وی افزود: با الکترونیکی شدن خدمات شاهد کاهش فساد موجود در دستگاههای دولتی برای تسهیل زندگی مردم خواهیم بود. وی در ارتباط با وضعیت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد در نظر داریم بر اساس تعریفی که از شبکه ملی اطلاعات داریم همه دستگاهها را به این شبکه متصل کرده و میزبانی اطلاعات را در داخل کشور انجام دهیم، بر این اساس با هدف گذاری  سیاستهای صورت گرفته در تولید محتوا و توسعه داده، 80 درصد نیازهای مردم بر اساس طراحی شبکه ملی اطلاعات  در داخل کشور برطرف می شود.

وی از سیاستهای حمایتی  وزارت ارتباطات برای  شرکت های دانش بنیان و دانشگاهها طی هشت ماه گذشته خبر داد و گفت : هسته های متعددی از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با حوزه در امر برنامه نویسی فعالیت می کنند و طبق برآوردها در سال گذشته 200 میلیون  دلار صادرات نرم افزاری در کشور داشته ایم .

وی گفت: موضوع ارائه تسهیلات به نرم افزار را در شورایعالی صادرات مطرح کرده ایم و قرار است با ارائه تسهیلاتی به تلاشگران این عرصه و با توجه به توانمندی های کشور در راستای تولید محتوا می توانیم این میزان تولید محتوا در کشور افزایش دهیم.

وی  همچنین در خصوص بازگشت دانشکده پست و مخابرات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی بخش سلامت و آموزش باید در اختیار بخش دولتی باقی بماند و بر اساس تصمیمی که شورای گسترش آموزش عالی این دانشکده به وزارت ارتباطات بازگردانده شد اما شرکت مخابرات ایران می تواند  مانند هر بخش خصوصی دیگری نیز  فعالیت هایی نماید.





اخبار مرتبط

اطلاعات گوشی شما در دسترس 2 هزار سرور
سلفی سران چین و هند +عکس
مجری تلویزیونی که جلوی دوربین تهدید به مرگ شد +عکس
ثبت نام کنید،پیامک رایگان خبری دریافت کنید




۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن