تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802686218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقدان رونق اقتصادی بزرگترین چالش پیش رو |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فقدان رونق اقتصادی بزرگترین چالش پیش رو
کد خبر: ۵۰۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ - 17 May 2015


سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه مجلس از اشتغال و فقدان رونق اقتصادی به عنوان بزرگترین چالش پیش روی کشور یاد کرد و گفت: برای برون رفت از این شرایط و ایجاد رونق اقتصادی در کشور باید به تولید داخل توجه ویژه‌تری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سمنان، غلامرضا کاتب در اختتامیه جشنواره ایل سنگسری گفت:‌ پوشش بیمه درمانی عشایر در سال 93 به صورت قانون یکساله بود اما در پایان سال 93 با تلاش نمایندگان این قانون به صورت دائمی درآمد، وزارت بهداشت مکلف است همانطور که روستاییان را بیمه کامل و همگانی می‌کند عشایر را نیز تحت کامل پوشش درمانی قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید از عشایر کشور حمایت شود افزود: حمایت از عشایر که تولید کنندگان مهم کشور محسوب می شوند منجر به افزایش تولید می شود و این افزایش تولید به رونق اقتصادی می‌انجامد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: کمک و حمایت از عشایر وظیفه همه مسئولان است و هیچ منتی بر عشایر و کشاورزان نیست چرا که اگر به آنان کمک نشود و مسائل و مشکلات آنان حل نشود اقتصاد فلج می شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان با بیان اینکه بزرگترین چالش و مشکل کشور چالش اشتغال و رونق اقتصادی است تصریح کرد: اگر نتوانیم اقتصاد را به خوبی اداراه کنیم به طور یقین در برابر نسل آینده مسئول هستیم و امروز در این شرایط بهترین راهکار برای رونق اقتصادی این است که به تولید داخل توجه کنیم.

کاتب با بیان اینکه برترین و مؤثرترین تولیدکنندگان جامعه دامداران هستند است تصریح کرد: عشایر علی رغم اینکه 2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما 25 درصد گوشت قرمز و صنایع دستی کشور را تولید می کنند.

وی از عشایر و دامداران به عنوان مؤثرین و مفیدترین اقشار جامعه یاد کرد و گفت: همه مسئولان از مجلس و دولت گرفته تا دیگر نهادها باید به این قشر موثر توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین از اختصاص یک درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی به عشایر کشور خبر داد و با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی عشایر، ‌پرواربندی و پرورش دام است اظهار کرد: عشایر ‌کشور در هنگام بازگشت از ییلاق به سب کمبود نقدینگی و به منظور خرید علوفه مجبور به فروش دام و محصولات دامی و صنایع دستی خود به نازل‌ترین قیمت هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در همین راستا مجلس شورای اسلامی در سال 1393 طی مصوبه ای یک درصد از صندوق توسعه ملی به عشایر کشور برای خرید علوفه اختصاص یافت تا این مشکل آنان رفع شود.

نماینده مردم ‌گرمسار و آرادان با اشاره به اخذ تضمین بانکی و دشواری های دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی تصریح کرد: اصلاح قانون دریافت این تسهیلات از مهم‌ترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای عشایر کشور است.

وی با بیان اینکه باید روند اعطای این تسهیلات تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد: باید سازوکاری اندیشیده شود که طی آن تسهیلات با سرعت بیشتر و به صورت مستقیم به خود عشایر داده شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن