تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819167883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام پيشين سازمان سيا: تصور نمي کنم که راهبرد ما درباره سوريه موفق شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مقام پيشين سازمان سيا: تصور نمي کنم که راهبرد ما درباره سوريه موفق شود
هنوز دیر نشده است و ما به آموزش نیرویهای زمینی در تعداد زیاد نیازمندیم تا بتوانند سرزمینهای اشغال شده را از داعش بازپس بگیرند. من از این موضوع بیم دارم که در عراق موفق شویم اما در سوریه اینگونه نباشیم و آنگاه نیروهای داعش به سوریه بروند و در شرق آن کشور مستقر شوند و دوباره توطئه گری کنند.
کد خبر: ۵۰۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴ - 14 May 2015


مایکل مورل معاون پیشین سازمان سیا در مصاحبه باشبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: تصور نمی کنم که سیاست ما در قبال سوریه موفق باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان،مورل گفت: من اطمینان زیادی دارم که آنچه که در عراق صورت داده ایم موثر خواهد بود.ما بیست و پنج درصد سرزمینهایی را که داعش به اشغال خود درآورده بود بازپس گرفته ایم.این جریانی کند است و متاسفانه ایرانی ها هم به ما کمک می کنند.ما به کندی این سرزمینها را بازپس می گیریم. من به سیاست کشورمان در رابطه با عراق اطمینان دارم.ما از حملات هوایی استفاده می کنیم و ما نیروهای زمینی در قالب ارتش عراق و نیروهای کرد و شبه نظامیان شیعه آموزش دیده توسط ایران را در اختیار داریم.اما در سوریه من اطمینان زیادی ندارم که راهبرد ما کارا باشد. هنوز دیر نشده است و ما به آموزش نیرویهای زمینی در تعداد زیاد نیازمندیم تا بتوانند سرزمینهای اشغال شده را از داعش بازپس بگیرند. من از این موضوع بیم دارم که در عراق موفق شویم اما در سوریه اینگونه نباشیم و آنگاه نیروهای داعش به سوریه بروند و در شرق آن کشور مستقر شوند و دوباره توطئه گری کنند.

وی درباره پدیده بهارعربی گفت:ما درباره افزایش فشارهای اقتصادی،اجتماعی و سیاسی در خاورمیانه هشدار داده بودیم.اما آنچه که قادر نبودیم صورت دهیم این بود که نتوانسته بودیم به رئیس جمهور هشدار دهیم این بود که این فشارها سبب به جوش آمدن دیگ صبر مردم این کشورها شده بود.ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود:ما در ابتدای پدیده عربی اعلام کردیم که این موضوع می تواند القاعده را تحت فشار قرار دهد. معتقد بودیم که این موضوع می تواند تبلیغات آنها را تحت تاثیر قرار دهد، موضوعی که آنها از آن برای ایجاد خشونت و تغییر سیاسی استفاده می کنند. اما همه چیز برعکس درآمد و بهار عربی به بهاری برای القاعده بدل شد.این بهار به دو روش به بهاری برای القاعده بدل شد.این موضوع سبب آسیب دیدن سازمان هایی شد که می توانستند با القاعده مقابله کنند.بهترین مثال در این رابطه کشور لیبی است.به طوریکه نیروهای امنیتی و نظامی این کشور از هم پاشیدند.موضوع دیگر به میزان تمایل کشورهای عربی برای مقابله با القاعده باز می گردد.

مورل درباره بازداشت و کشتن بن لادن هم گفت:من نود و نه درصد مطمئنم که دولت پاکستان نمی دانست که وی در آنجا حضور دارد.پاکستانی ها چیزی درباره این موضوع نمی دانستند و من می توانم این موضوع را تضمین کنم.آنها به خاطر اقدامات تیم اطلاعاتی ما در یافتن بن لادن در آنجا شگفت زده شده بودند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن