تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815163608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید سلولهای بنیادی از بافت چربی در خراسان رضوی میسر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی: تولید سلولهای بنیادی از بافت چربی در خراسان رضوی میسر شد مشهد- ایرنا- عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: استخراج سلولهای بنیادی از بافت چربی از دستاورهای مهمی است که با تلاش پژوهشگران این نهاد از سه سال گذشته تاکنون میسر شده است.


دکتر حجت نادری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون سلولهای بنیادی در درمان بیماریهای مختلف از جمله قلبی و عروقی، سکته های قلبی و مغزی، بیماریهای پوستی، کلیوی و بیماری ام.اس کاربرد دارد.
وی خاطر نشان کرد: سلولهای بنیادی به دو دسته سلولهای بنیادی رویانی (جنینی) و سلولهای بنیادی بزرگسالان تقسیم می شود.
وی تاکید کرد: سلولهای بنیادی جنینی از جنین چند روزه گرفته می شود و سلولهای بنیادی بزرگسالان معمولا از مغز استخوان، بافت چربی و بندناف استخراج می گردند.
وی گفت: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با قابلیت های خوبی که دارد توانسته به فناوری استخراج سلولهای بنیادی از بافت چربی پس از پژوهشگاه رویان دست یابد.
این متخصص سلولهای بنیادی و پزشکی بازشناختی افزود: راندمان و تعداد سلول های اخذ شده از بافت چربی و در بازه زمانی کوتاه مدت از اهمیت بسزایی برخوردار است، به طوریکه پژوهشگران جهاد دانشگاهی خراسان رضوی توانسته اند این سلولها را با راندمان بسیار بالا تولید کنند.
نادری گفت: بر اساس این فرآیند در عرض 9 روز، 120 میلیون سلول از 30 میلی لیتر بافت چربی استخراج می شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر روش مرسوم برای استخراج سلولهای بنیادی در کشورمان از بافت جنینی و سلولهای مغز استخوان است و استحصال این سلولها از بافت چربی یک روش منحصر به فرد می باشد.
وی در دسترس بودن و در کاهش بازه زمانی در استخراج سلولهای بنیادی از بافت چربی را از مزایای تولید این سلولها نسبت به بافت های دیگر از جمله مغز استخوان و سلولهای جنینی عنوان کرد.
او رعایت کردن استانداردهای جهانی(GMP)، تجهیزات و ابزارها، مستندسازی ، انجام آزمون و تست ها را از مهم ترین مسئله در استخراج سلولهای بنیادی عنوان کرد که جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در این زمینه از توانمندی بالایی برخوردار می باشد.
سلولهای بنیادی، یاخته هایی با توانایی تقسیم بسیار هستند که از آنها می توان در تولید یاخته ها و بافت های مختلف استفاده کرد.
یاخته های بنیادی برای درمان بیماری ها و ترمیم و نوسازی بافت ها کاربرد دارند.
3027/1211



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن