تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815169397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفاظت از جنگل‌ها در جهان به يک مسأله حياتي تبديل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۸ب.ظ)
حفاظت از جنگل‌ها در جهان به يک مسأله حياتي تبديل شده است موج - مدير کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور گفت: در جهان امروز مسأله حفاظت از مناطق جنگلي اهميت حياتي پيدا کرده و موضوع حفاظت از جنگل ها همزمان با برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل، فصلي از گفت و گوهاي سران کشورها را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، پيمان يوسفي آذري در حاشيه يازدهمين نشست مجمع جهاني جنگل در سازمان ملل متحد به موضوع ترتيبات بين المللي جنگل‌ها اشاره کرد و افزود: اين ترتيبات شامل برخي تعهدات بين المللي براي حفاظت از محيط جنگل‌هاست و از آن جا که برخي کشورها نسبت به قبول تعهدات و الزاماتي در اين زمينه حساسيت نشان مي‌دهند اين بحث‌ها طولاني و زمان‌گير شده است.
يوسفي افزود: يکي از موضوعات مورد گفت و گو در اين نشست دستيابي به سازوکارهاي مالي بين‌المللي براي حفاظت از جنگل‌ها و راه‌هايي براي تشويق کشورها به انجام اقدامات لازم در اين جهت بود که به‌ زودي بيانيه وزراي شرکت‌ کننده در اين رابطه صادر خواهد شد.
به گفته يوسفي آذري ديگر موضوعات با اهميت اين نشست اين بود که امسال همزمان با برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل موضوع «اهداف مربوط به توسعه جنگل‌ها» به‌عنوان يکي از بندهاي اصلي در اجلاس سران کشورهاي جهان مورد بحث و بررسي قرار گرفت که اين نشان‌ دهنده اهميت فوق‌العاده مسأله جنگل‌ها حفظ آن‌ها در جهان امروز است.
يوسفي در ادامه گفت: در حاشيه اين مجمع ديدارهاي مفيدي نيز با برخي از مقامات ارشد کشورهاي ديگر ازجمله ترکيه، آفريقاي جنوبي، آلمان و روسيه صورت گرفت که در اين ديدارها تبادل‌نظرهاي مفيد و سازنده‌اي در رابطه با مسائل مربوط به جنگل‌ها از قبيل موضوع آموزش‌هاي لازم براي حفاظت از محيط جنگلي، جلوگيري از آتش‌سوزي‌ها و غيره صورت گرفت.
وي از جمله ديدارهاي مهم هيات ايراني با نمايندگان کشورهاي ديگر به ديدار اين هيات با کريستين اشميت، وزير کشاورزي آلمان، اشاره کرد که طي آن طرفين به تبادل‌نظر در مورد مسائل مختلف و از جمله موضوع جايگزيني انرژي‌هاي نوين از قبيل انرژي خورشيدي به‌ جاي انرژي فسيلي و سوخت حاصل از چوب‌هاي جنگلي و بهره‌برداري‌هاي غير سوختي از جنگل‌ها اشاره کرد.
مدير کل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان جنگل‌ها در ادامه ديدار با مقامات هيات روسي را نيز مفيد خواند و گفت: هيات روسي به سرپرستي وزير جنگلباني روسيه در اين مجمع شرکت داشتند و طي آن طرفين علاوه بر موضوعاتي، از قبيل قرنطينه چوب‌هاي جنگلي، احتمال خريد چوب از بازارهاي روسي از طرف ايران را مورد بحث و بررسي قراردادند.
اين مدير امور بين‌الملل سازمان جنگل‌ها که با هياتي به سرپرستي خداکرم جلالي، معاون وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان جنگل‌ها، جهت شرکت در يازدهمين نشست مجمع جهاني جنگل‌ها عازم نيويورک شده است، خاطر نشان ساخت: از آنجا که ايران در نظر دارد به‌ زودي بهره برداري چوب از جنگل‌ها را متوقف کند و اين تصميم را قبلاً هم اعلام کرده است در حال حاضر براي تأمين نيازهاي داخلي چه از نظر سوختي و چه توليدات ديگر به چوب نياز دارد، روسيه مي‌تواند بازار خوبي براي خريد و وارد کردن چوب به ايران باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن