تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820544054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش جهانی فلسطین در بیروت با حضور ایران گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش جهانی فلسطین در بیروت با حضور ایران گشایش یافت بیروت - ایرنا - همایش جهانی برای فلسطین همزمان با ایام مبعث و اسراء و معراج رسول گرامی اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص) و شصت و هفتمین سالگرد « روز نکبت»، روز اشغال فلسطین و ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در بیروت پایتخت لبنان گشایش یافت.


به گزارش ایرنا، در این همایش سه روزه که شامگاه شنبه در هتل الساحه بیروت گشایش یافت،علما و شخصیت های برجسته ای از 35 کشور جهان ازجمله فلسطین، سوریه،جمهوری اسلامی ایران، لبنان ، آرژانتین ، مالزی، اندونزی، انگلیس، کویت، عراق ، مصر ، الجزایر ، تونس و پاکستان شرکت کرده اند.
در مراسم افتتاح این همایش که موسسه تبلیغات جهانی برای بازگشت به فلسطین آن را برگزار کرده است، آیت الله محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ، امام جمعه شهرستان اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شیخ محمد حسین مفتی قدس شریف و شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت سخنرانان اصلی بودند.
آیت الله جزایری جمعه شب در راس هیاتی وارد بیروت شد و مورد استقبال محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به نمایندگی از آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش شرکت کرده است.
در مراسم افتتاح این همایش از خانواده شهدای راهپیمایی بازگشت و روز نکبت در سال 2011 تجلیل شد و سخنرانان بر ضرورت آزادسازی کامل فلسطین از اشغال صهیونیست ها و بر حق بازگشت همه پناهجویان و آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خود تاکید کردند.
ارتش صهیونیستی به سوی راهپیمایان روزنکبت در سال 2011 در جنوب لبنان به ویژه شهرک مارون الراس آتش گشود که به شهادت 30 تن از راهپیمایان منجر شد.

** حفاظت ازمسجدالحرام، مسجد نبوی و مسجد الاقصی مسئولیت همه مسلمانان است
نخستین سخنران مراسم افتتاح این همایش شیخ محمد احمد حسین مفتی کل فلسطین بود.
وی با تبریک سالگرد معراج پیامبر اکرم (ص) گفت که از این واقعه بزرگ تاریخی باید درس ها و عبرت ها گرفت.
مفتی قدس اظهار داشت: همانطور که لازم است مسلمانان مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) را تکریم کنند باید مسجد الاقصی و زمین مسجد الاقصی را هم تکریم کنند چرا که خداوند، فلسطین را سرزمینی اسلامی دانسته و آن را تکریم کرده است.
وی گفت: درس دیگری که از این حادثه تاریخی می توان گرفت این است که خداوند پیامبرش را از مسجد الحرام مستقیما به آسمان نبرد بلکه ایشان را ابتدا به مسجد الاقصی انتقال داد تا از آنجا معراج خود را شروع کنند و این تدبیر الهی ضرورت و اهمیت اتحاد بین سرزمین های اسلامی را نشان می دهد.
مفتی قدس افزود: خداوند متعال اراده کرده است بین مسجدها و بین سرزمین های اسلامی اتحاد برقرار شود و می خواهد هر مسلمان مومنی به این مساله ایمان داشته باشد و آن را در قلب و جان خویش حفظ کند.
شیخ محمد حسین تاکید کرد: مسلمانان باید از این رویداد معجزه آمیز درس بگیرند و حفظ امکان مقدس را جزو واجبات خود تلقی کنند، مسجد الحرام و مسجد نبوی شریف و همچنین مسجد الاقصی امانتی بر دوش همه مسلمانان هستند و مردم ، کشورها و دولت های اسلامی همگی در حفظ این امانت باید نقش ایفا کنند.

** سیره رسول گرامی (ص) بهترین الگوی شکست دادن دشمنان است
عبدالله بن سعید المعمری از اساتید دانشگاه های عمان نیز مبعث پیامبر اکرم (ص) را برخورداری بشریت از نعمتی اطمینان بخش دانست و تعالیم پیامبر را زمینه ساز تربیت و صفای روحی اصحاب و پیروان ایشان برشمرد.
وی گفت که امروز امت اسلامی باید همان شیوه پیامبر(ص) را ادامه دهد تا بتواند عظمت گذشته خود را بازیابد و دشمنان را شکست دهد.
المعمری اظهار داشت: مسلمانان با یکدیگر برادرند و هیچ مسلمانی نمی تواند به برادرش ظلم کند و یا او را به قتل برساند یا حتی او را تحقیر و تکفیرکند.
این شخصیت عمانی خاطرنشان کرد: حفاظت از خون مسلمانان و مال و آبروی آنها واجب است و ادامه این همه اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی دیگر کافی است و باید به اقدامات ذلت آفرین خاتمه داده شود.
وی تاکید کرد: باید دل ها را به یکدیگر نزدیک کرد و این کار وظیفه همه ما است ، باید در مدرسه ها ، مساجد و دانشگاه ها به آن پرداخته شود، باید تفرقه و اختلاف ها را کنار و به اسلام چنگ بزنیم.
المعمری گفت: مسلمانان امروز فقط خاطره قدس و یاد فلسطین را زنده نگه می دارند در حالیکه باید از مقدسات خود محافظت کنند و اجازه ندهند کسی به مقدسات و به دیار آنان تجاوز کند و نتواند در حق هیچ فرد مسلمانی ظلم روا دارد و همه باید در این زمینه به یکدیگر کمک کنیم.

** شیعه و سنی باید دست دوستی و وحدت بدهند
آیت الله سید محمدعلی موسوی نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز با تبریک مبعث خاتم الرسل (ص) به تشریح نعمت های الهی پرداخت که از وجود مبارک رسول گرامی اسلام به مسلمانان رسیده است.
وی بعثت رسول گرامی (ص) را از نعمت های استثنایی و ویژه خداوند برای بندگانش دانست و این آیه شریفه را قرائت کرد: لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلو علیهم من آیاته ویزکیهم ویعلمهم الکتاب والحکمة وان کانوا من قبل لفی ضلال مبین.
امام جمعه اهواز با اشاره به دیگر آیات و سیره رسول گرامی اسلام برای ایجاد مهربانی در دل ها و پیوند و برادری بین مسلمانان و دستور عدم تفرقه و لزوم تمسک به حبل الله اظهار داشت:عمل به این آیات شریفه و رفتار بر اساس سیره و منش رسول گرامی اسلام اقتضا می کند شیعه و سنی اختلاف ها را کنار بگذارند و دست دوستی و وحدت به هم بدهند.
وی ، آیت الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت را الگوی علمای شیعه و سنی دانست که بر مساله وحدت تاکید ویژه داشته و دراین زمینه تلاش های جدی انجام داده اند.
آیت الله جزایری افزود: ما در سیره حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز همین روش را ملاحظه می کنیم، ایشان که از پرچمداران وحدت بین مسلمانان به شمار می آیند همواره به این وحدت دعوت می کردند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکردند.
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:امام خمینی (ره) فلسطین را مساله محوری امت اسلامی معرفی کردند و از همه خواستند حول این محور جمع شوند و ایشان حتی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس معرفی کردندو از مسلمانان جهان خواستند در این روز تظاهرات وسیعی علیه صهیونیست ها شکل دهند.
آیت الله جزایری اظهارداشت : پس از امام بزرگوار(ره) ، نایب ایشان و فرزند خلف شان حضرت آیت الله امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دقیقا همین شیوه را سرلوحه خودشان قرار داده اند و بر وحدت مسلمانان توجه ویژه ای مبذول داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خامنه ای ، رژیم صهیونیستی را فرزند نامشروع آمریکا برشمرده و از آمریکا به عنوان بزرگترین حامی تروریست و موسس تروریسم جهانی یاد کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با دعوت از مسلمانان به کنار گذاشتن اختلافات، خواستار اتحاد آنان حول محور فلسطین و بسیج همه نیروها برای آزاد سازی قدس از چنگال رژیم صهیونیستی شد که صاحبان حقیقی فلسطین را از شهر و دیار خود آواره کرده و انها را در اقصی نقاط عالم پراکنده کرده است.

** مقاومت بهترین پاسخ به دشمنان اسلام است
شیخ ماهر حمود از علمای برجسته اهل سنت لبنان و دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز اظهار داشت: آمریکا امروز مسلمانان را به جنگ و نزاع با یکدیگر مشغول کرده و بین آنها اختلاف انداخته است تا از فلسطین غافل شوند.
وی افزود: اوضاع به گونه ای شده که اگر طرفی از بیرون به اوضاع امروز جهان اسلام نگاه کند، می پرسد چرا همدیگر را می کشید؟ و در زمین فساد به پا می کنید.
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: مقاومت درغزه و در همه فلسطین و نیز در لبنان بهترین پاسخ را به این انتقادها و سئوالات داد، مقاومت در مقابل محاصره نوارغزه ایستادگی اسطوره مانندی از خود نشان داده و در دفاع از شرق تا جنوب لبنان بی نظیر ظاهر شده است.
شیخ ماهرحمود تاکید کرد: محور مقاومت امروز با صدای بلند فریاد می زند و می گوید، ای امت بیدار شو، راه فلسطین تنها راه وحدت است، راه فلسطین راه قرآن و راه خداست و راهی است که خداوند به بندگان مومن دستور داده تا در آن گام بردارند.
این عالم برجسته لبنانی خاطرنشان کرد:از فلسطین تا لبنان و تا هرجای دنیا که یک نفر با صهیونیسم در مبارزه است ما نیز در کنار او و مقاومت می ایستیم وبا همه اشغالگران مبارزه می کنیم و مخالفت خود را با توطئه های آمریکایی صهیونیستی علیه امت اسلامی و عربی اعلام می داریم.

** توان شکست رژیم صهیونیستی را داریم
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد: ما امروز پس از کسب تجربه های بسیار توان مضاعفی برای شکست دادن رژیم اسراییل داریم و می توانیم به اذن خدا این کار را به سرانجام برسانیم چون مجهز به قدرت عقیده و اسلام هستیم و درعین حال قدرت مادی امت نیز قدرت عظیمی است که از آن غفلت نکرده ایم.
وی گفت: به صهیونیست ها می گوییم هرچقدر می توانید بین مسلمانان تفرقه بیندازید و فتنه درست کنید اما می دانید که بعد از شکست سال 2006 در مقابل مقاومت لبنان (جنگ سی و سه روزه) دیگر نمی توانید پیروز شوید.
شیخ ماهر حمود افزود: فتنه های در جهان اسلام وعرب همه نتیجه توطئه های رژِیم صهیونیستی است، آنها فهمیده اند مقاومت را نمی توانند در جنگ رودررو شکست دهند برای همین تصمیم گرفته اند با فتنه درست کردن بین شیعه و سنی و بین قومیت ها این نقشه خود را عملی سازند اما در نهایت شکست خواهند خورد و پیروزی از آن مقاومت خواهد بود.
براساس این گزارش، امروز یکشنبه نشست های کمیته های فرهنگی ، سیاسی و علمی این همایش برگزار خواهد شد.
خاورم ** 390** 1324









27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن