تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835921563
این «میکائیل» فرشته نیست!
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
چند روزی است از پخش سریال میکائیل که هر شب ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش میشد، میگذرد؛ باز هم نام سعید نعمتالله بهانهای برای نوشتن پیرامون این سریال است و نه خود این سریال. سعید نعمتالله یکی از پرکارترین نویسندههای سالهای اخیر تلویزیون است، نویسندهای که او را با سریالهایی چون رستگاران و شیدایی و ... میشناسیم؛ علت این پرکاری هم اعتماد زیاد مدیران صداو سیما به اوست. سعید نعمت الله هم با کارهایش خود را به گونهای معرفی کرده که این توانایی را دارد که همه ژانری را بنویسد، هم ملودرامهای خانوادگی مانند«شیدایی» و«مادرانه» و«مدینه» و هم پلیسی؛ اما سابقه نگارش فیلمنامه سریالهای پلیسی توسط او به کارهایی چون «زیرهشت» و «دیوار» برمیگردد؛ نویسندهای که کیفیت سریالهای چند سال پیش او خیلی بیشتر و بهتر از سریالهای اخیرش است. داستان سریال میکائیل مشکلات دراماتیک و شخصیت پردازی منطقی فراوانی دارد که حتما در این چند خط نخواهد گنجید؛ داستان سریال، داستان دو دوست قدیمی به نامهای میکائیل و رسول است که از قضا فامیل هم هستند؛ میکائیل پلیس است و رسول معلوم نیست چه کاره است(البته با توجه به شغل پدر رسول که در ساخت و ساز لنج است حتما باید حدس بزنیم رسول هم این کاره است!) به هر روی این دو دوست صمیمی درحال مسابقه در پیست موتورسواری هستند که دو تن از مزدوران «آقاخان»- که شخص شرور و ثروتمند منطقه است، منطقهای به نام 60 کیلومتر- که به قصد ترور میکائیل آمدهاند، اما اشتباهی رسول را با گلوله میزنند. گره داستان و کشمکشهای بعدی همه از این نقطه آغاز میشود؛ ادامه ماجرا به صورت منطقی و با توجه به مقتضیات ژانری باید به این صورت میبود که میکائیل به عنوان یک پلیس که به هر دلیل میداند ترور کار آقاخان بوده (و ما مثلا میپذیریم)، این موضوع را با فرمانده پاسگاه در میان گذارد و او بگوید مدرکی علیه آقاخان نیست و میکائیل در ادامه در پی یافتن مدارکی علیه او و آدمهایش باشد و شاهد تعقیب و گریز و احیانا پرده برداری از یک توطئه باشیم و نهایتا میکائیل آقاخان را تحویل قانون داده و امنیت را به منطقه بازگرداند. اما درست از لحظه تیرخوردن رسول، داستان پلیسی مذکور دچار چرخش عجیبی شده و وارد خانواده مقتول یعنی رسول میشود، با این نیت که میکائیل را بتواند مقابل داییاش عبدالله (همان پدر رسول) قرار دهد که ناموفق است و بعد از چند قسمت مجبور به حذف عبدالله از داستان میشود؛ امّا نقطه اختلاف و یا انحراف از فرضیه ما کجاست؟ میکائیل هنگام تیرخوردن رسول، نبض او را میگیرد و آنطور که نشان داده میشود او مطمئن میشود که رسول مرده است؛ اما در بیمارستان همکار میکائیل به فرمانده پلیس میگوید که دکتر گفته رسول را دیر به بیمارستان رساندهاند وگرنه زنده میماند، که این خود تلویحا متهم کردن میکائیل است؛ اما کدام نقل، قابل باور و قابل اعتناست؟ با توجه به جهتگیری شخصیتها و واکنش میکائیل، میتوان نتیجه گرفت که میکائیل میتوانسته پیش از فرارش برای رسول به آب و آتش بزند و او را به بیمارستان برساند و این کار را نکرده یعنی میکائیل به عنوان یک دوست، نامرد و بیمعرفت است و همچنین به دروغ گفته که رسول مرده است؛ پس تا اینجا میتوان نتیجه گرفت پلیس قهرمان داستان هم نامرد و هم دروغگوست و پلیس بدی است؛ اما از طرفی چیزی که نشان داده میشود این است که میکائیل زیر آتش گلوله است و نمیتواند رسول را با خود ببرد، که اگر نزدیک او هم شود در این صورت خودش هم تیر میخورد؛ پس چرا میکائیل انگیزهای برای دفاع از خود ندارد؟ چرا کسی اعم از فرمانده و همکاران، پشت او درنمیآیند؟ یعنی همکاران و فرماندهش هم او را قبول ندارند؟! ما اصلا متوجه نمیشویم که چرا فرار میکائیل از مهلکه و نجات جانش برای نویسنده و پرسوناژها تا این اندازه باید پیچیده و سخت هضم باشد؟ این واکنش طبیعی هر انسانی است؛ چه یک پلیس و چه یک دوست، و نیاز به دروغ گویی ندارد. این توضیحات یعنی تمام درام بر نامفهموم بودن و چند پهلو بودن استوار است و انگار این گنگی و کژتابی برای نویسنده و سازندگان، بهتر و دلچسبتر است، زیرا در اینصورت میتوانند هر برداشتی از اثر که خلاف میلشان است را تکذیب کنند و هرچه میخواهند را به اثر نسبت دهند. در ادامه با کدام منطق میکائیل باید با تاخیر پیش داییاش عبدالله برود و توضیح اتفاق را بدهد؟ اصلا چرا خانواده رسول یعنی پدر و همسرش فورا و بدون شنیدن صحبتهای میکائیل (بعد از به هوش آمدنش) نسبت به او جبهه گرفته و دشمنی میکنند و دایی عبدالله چرا میخواهد تا چهلم بایستد و بعد حرفهای میکائیل را بشنود؟ میگویند رشید کله شق است و اگر حقیقت را بداند از قاتل انتقام میگیرد و خون به پا میکند؛ این هم بهانه خوبی نیست زیرا دایی عبدالله میتواند مخفیانه پیش میکائیل رفته و واقعیت ماجرا را بپرسد و مخاطب هم از گیج بودن دربیاید و حالا از این به بعد است که رفتارهای همسر و پدر رسول برای مخاطب توجیه پذیر بوده و قابل پیگیری است و ما کم کم میتوانیم درک کنیم که آنها مثلا دارند رعایت اخلاق تند رشید را میکنند. این یک نقص است که تازه بعد سه قسمت از داستان، ما یکباره میبینیم رسول برادری غیرتی و شرور و بیمنطق و کله شق و ... دارد به نام «رشید» که از قضا کلی کینه و بغض هم از میکائیل داشته و منتظر موقعیتی برای گرفتن انتقام شخصیاش از او بوده؛ رشیدی که قرار است 20 قسمت بعدی را پیش ببرد! سوالی که در ادامه با آن مواجهیم این است که کارکرد سابقه ناراحتی قلبی رسول در داستان چیست؟ او که نهایتا به ضرب گلوله کشته میشود!؟ این تنها بهانهای است که رسول در فلاشبکها گاه و بیگاه فرزندش را به میکائیل بسپارد؛ خب اما چرا این رسول که روزی چند بار فرزندش را به میکائیل میسپارد از همسرش «یاس» اسمی نمیآورد؟ خب دلیل روشنی دارد و آن هم این است که باید زمینه درگیری بین رشید باغیرت و میکائیل، با دم دستیترین ترفندها فراهم شود. میکائیل این داستان پلیسی زودجوش و زودرنج و بیتجربه و بزن بهادر است که هم در تهران و هم در 60 کیلومتر توبیخ میشود، و با این پرونده اخلاقی در قسمتهای پیش رو فرمانده پاسگاه هم میشود! مخاطب باید چه چیز را باور کند؟ بلاتکلیفی نویسنده در موارد مختلف، مخاطب را هم بلاتکلیف میکند؛ پلیسی با این همه سیئات اخلاقی حتماً نمیتواند قهرمان دوست داشتنی یا دست کم همدلی برانگیز باشد، چه برسد به اینکه بخواهیم به واسطه نامش به او خصلتهایی مترادف با فرشتهها بدهیم؛ او حتی در انتها دچار تحول با معنایی نشده، و به نظر میرسد که هرگز این میکائیل فرشته نیست و نمیتواند باشد. نویسنده: نوید ظریف کریمی - منتقد سینما و تلویزیون از خراسان رضوی انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]
صفحات پیشنهادی
سعید نعمتالله در گفتوگوی تفصیلی با فارس: «میکائیل» فرشته نجات دهنده مردم است/ آقاخان کاریکاتوری بسیار کوچک ا
سعید نعمتالله در گفتوگوی تفصیلی با فارس میکائیل فرشته نجات دهنده مردم است آقاخان کاریکاتوری بسیار کوچک از قذافی است ماجرای انتخاب شهر ۶۰ کیلومتر سعید نعمتالله گفت صدا و سیما منبع و مرجع سانسور نیست و فشارهای وارده از اطراف آنها را آزار میدهد من به شخصه هیچگاه بابت کارهسعید نعمتالله: «میکائیل» فرشته نجاتمردم است
ماجرای انتخاب شهر ۶۰ کیلومتر سعید نعمتالله میکائیل فرشته نجاتمردم است تاریخ انتشار سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 ساعت 11 40 | شماره خبر 1931059067018132754 تعداد بازدید 14 پ پ سعید نعمتالله نویسنده فیلمنامه میکاییل گفت تا به حال اعتراضی از سمت پلیس نداشتیم اما کمی ازموتوریهایی که هیچ خیابانی برای آنها یکطرفه نیست!
فصل مرگ و میر موتورسوارها در پیش است موتوریهایی که هیچ خیابانی برای آنها یکطرفه نیست جام جم سرا- محکم پایم را روی پدال ترمز میگذارم قلبم بشدت میتپد گوشهایم داغ شده و شقیقههایم میزند از ماشین پیاده میشوم میخواهم بگویم خیابان یکطرفه است و موتورسوار ورود ممنوع آمده ا- آلن ایر پسرخاله ما نیست!
آلن ایر پسرخاله ما نیست تهران - ایرنا- سایت خبری عصر ایران نوشت همان گونه که هر کسی عربی صحبت می کند الزاما مفهوم مقدسی را نقل و حمل نمی کند هر که فارسی صحبت می کند نیز الزاما ایرانی یا حامل مفاهیم عرفانی نیست این نوشتار که روز پنجشنبه و به قلم مهرداد خدیر انتشار یافته می افزاآخرین قسمت «میکائیل» را امشب تماشا کنید
آخرین قسمت میکائیل را امشب تماشا کنید نوزدهمین و آخرین قسمت از سریال میکائیل به کارگردانی سیروس مقدم و تهیهکنندگی الهام غفوری امشب ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش میشود روز نو نوزدهمین و آخرین قسمت از سریال میکائیل به کارگردانی سیروس مقدم و تهیهکنندگی الهام غفوری امشب ساعقهرمان پروری از مجید سوزوکی تا میکائیل
تراز میکائیل شمایلی از قهرمانی آشنا دارد با نشانه های ملموس برای زندگی که رفاقت ایثار تعهد عشق و مسئولیت پذیری را برای کاراکتر اصلی آن بازی کامبیز دیرباز می بینیم به گزارش تراز باز هم در در قاب تلویزیون به تماشای اثری جذاب و پر مخاطب از سیروس مقدم و این بار با نام میکائینگاهی به بازی لوتی سینمای ایران در 60 کیلومتری / قهرمان پروری از مجیدسوزوکی تا میکائیل
نگاهی به سریال میکائیل نگاهی به بازی لوتی سینمای ایران در 60 کیلومتری قهرمان پروری از مجیدسوزوکی تا میکائیل میکائیل شمایلی از قهرمانی آشنا دارد با نشانه های ملموس برای زندگی که رفاقت ایثار تعهد عشق و مسئولیت پذیری را برای کاراکتر اصلی آن بازی کامبیز دیرباز می بینیم &هیچچیز در طبیعت زباله نیست!
چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷ ۰۵ مستند آنارام به تهیهکنندگی و کارگردانی هوشنگ میرزایی وارد مرحله تدوین شد به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا این مستند درباره زوج جوانی است که هر دو نگاه متفاوتی به علم باستانشناسی و زندگی دارند آنها همچنین معتقدند هیچ چیز در طبیعت زباله نیستفارس گزارش میدهد «ماما» فرشته زمینی خدا
فارس گزارش میدهدماما فرشته زمینی خداماماها نقش مهمی را در مراقبت از مادران و کودکان دارند و میتوانند با مراقبتهای ویژه در دوران بارداری حافظ جان آنها باشند به گزارش خبرگزاری فارس از همدان نوزاد به دنیا آمد و نگاه معصومانهاش را به کسی دوخت که منتظر آمدنش بود در واقع مخکلیپ صوتی / حرف کافی نیست!
کلیپ صوتی حرف کافی نیست کلیپ صوتی حرف کافی نیست درباره اقدام مسئولین برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اشکال در بارگذاری پخش کننده حرف کافی نیست | دانلود فایل لینک را کپی کنید دانلود فایل94 2 16 - 08 35 - 2015-5-6 08 35 56«میکائیل» خط بطلانی بر روی مجموعههای پلیسی است
جبار آذین میکائیل خط بطلانی بر روی مجموعههای پلیسی است سیروس مقدم با خلق میکائیل توانست کلیشهها را از ژانر پلیسی دور کند و خط بطلانی بر روی یکنواختیهای این سبک شود جبار آذین منتقد در خصوص مجموعه تلویزیونی میکائیل و نگاه خوب سیروس مقدم به مقوله ژانر پلیسی به خبرنگار حوزتصویر بهنوش طباطبایی و نویسنده سریال میکائیل+عکس
تصویر بهنوش طباطبایی و نویسنده سریال میکائیل عکس پست جدید بهنوش طباطبایی در اینستاگرام بهنوش طباطبایی و سعید نعمت اللهصفحه شخصی بهنوش طباطبایی چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394به نکونام توصیه می کنم دستیار کی روش نشود / دوست من بر خلاف عده ای كه بلیت ها را رایگان می كنند اهل شهرت نیست!
کعبی به نکونام توصیه می کنم دستیار کی روش نشود دوست من بر خلاف عده ای كه بلیت ها را رایگان می كنند اهل شهرت نیست بازیكن سابق پرسپولیس و تیم ملی گفت یک تماس با برانكو بگیرم 50 نفر به هم شک میکنند که کعبی میخواهد دستیار وی شود و یا به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز با اینکاریکاتور/ جایی برای گاوها نیست!
کاریکاتور جایی برای گاوها نیست طنز و کاریکاتور > کاریکاتور - زمین خواری بخش وسیعی از جنگل ها را نابود ساخته است علی جهانشاهی خبرآنلاین 6060 کلید واژه ها زمینخواری - کاریکاتور - جمعه 18 اردیبهشت 1394 - 07 24 00«بیعدالتی» جای «میکائیل» را گرفت
بیعدالتی جای میکائیل را گرفتبا پایان یافتن پخش مجموعه تلویزیونی میکائیل سریال خارجی بیعدالتی از امشب شنبه 19 فروردین از شبکه یک سیما پخش میشود به گزارش خبرگزاری فارس این سریال با نام خارجی INJUSTICE محصول سال 2011 کشور انگلیس است که آنتونی هاراویتز آن را کارگردانی کرده اسناگفتههای دیرباز درباره «میکائیل»
ناگفتههای دیرباز درباره میکائیل بازیگر نقش میکائیل میگوید مجبور بودیم برای ساختن قهرمان سریال کمی هم از واقعیتها فاصله بگیریم ما میخواستیم قهرمانسازی کنیم و به نوعی با باور مردم این قرار را بگذاریم که قهرمان قصه ما اگر اراده کند میتواند مثلا شش نفر را به طور همزمان بناگفتههای کامران دیرباز از «میکائیل»
ناگفتههای کامران دیرباز از میکائیل بازیگر نقش میکائیل میگوید مجبور بودیم برای ساختن قهرمان سریال کمی هم از واقعیتها فاصله بگیریم ما میخواستیم قهرمانسازی کنیم و به نوعی با باور مردم این قرار را بگذاریم که قهرمان قصه ما اگر اراده کند میتواند مثلا شش نفر را به طور همزما-
گوناگون
پربازدیدترینها