تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814912238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسل ششم شورولت کامارو از راه رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۵۸ق.ظ)
نسل ششم شورولت کامارو از راه رسيد موج-پس از مدت ها انتظار نسل ششم ماسل‌کار اصيل آمريکايي، شورولت کامارو، رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سرانجام پس از انتشار تيزرهاي مختلف، تصاوير جاسوسي و اطلاعات متفرقه، نسل ششم ماسل‌کار اصيل آمريکايي، شورولت کامارو به روي صحنه آمد. خودرويي با ايده‌هاي جديد، طراحي تکامل‌يافته و فناوري بالا که قرار است در عملکرد و تجهيزات، به يک سطح جديد برسد.
اين کاملا واضح است که جنرال موتورز، مي‌خواهد با کاماروي جديد، خون رقبا را در شيشه کند. کامارو، اعتبار و آبروي GM به‌عنوان يک ماسل‌کار اصيل است. تفاوت‌هاي اين خودرو با فورد ماستنگ و داج چلنجر بيش از گذشته است.
کاماروي جديد تغييرات ظريفي داشته است. اما بايد بهبودهاي آن در عملکرد را نقطه قوت آن دانست. درحالي‌که يک موتور جديد شش سيلندر قوي‌تر و يک موتور V8 تجديدنظر شده را مي‌توان انتخاب کرد، براي نخستين بار،يک موتور چهار سيلندر توربو شارژر نيز، به قلب کامارو راه خواهد يافت.
موتور چهار سيلندر 2.0 ليتري برگرفته از کاديلاک‌هاي ATS و CTS به‌عنوان پيشرانه مدل پايه کامارو از 275 اسب‌بخار نيرو و 400 نيوتن‌متر گشتاور سود مي‌برد. اين گزينه مي‌تواند دست کامارو را براي رقابت با ماستنگ هاي چهار سيلندر اکوبوست، باز بگذارد. هرچند فورد ماستنگ چهار سيلندر از پيشرانه قدرتمندتري برخوردار است، اما احتمالا موتور چهار سيلندر کامارو مقرون‌به‌صرفه تر باشد. مصرف سوخت اين پيشرانه در بزرگراه‌ها به 7.84 ليتر در صد کيلومتر مي‌رسد. شتاب صفر تا 96 کيلومتر بر ساعت آن نيز زير 6 ثانيه است.
موتور V6 با حجم 3.6 ليتر هم 335 اسب‌بخار قدرت و 385 نيوتن‌متر گشتاور توليد مي‌کند. اين موتور از مدل قبلي کامارو با افزايش 10 اسبي قدرت به اين جا آمده و يکي از پيشرانه‌هاي احتمالي کاديلاک CT6 نيز در آينده خواهد بود.
براي طرفداران خودروهاي سنتي آمريکايي هم، مدل SS از موتور ارتقا يافته 6.2 ليتري V8 سري LT1 بهره مي‌برد که قدرت آن به 455 اسب‌بخار و گشتاور آن به 617 نيوتن‌متر، بالغ مي‌شود. اين موتور مي‌تواند با يک گيربکس شش سرعته دستي يا هشت سرعته اتوماتيک جفت شود. در مدل SS سيستم تعليق مغناطيسي و ترمزهاي برمبو نيز برخلاف دو مدل ديگر به صورت استاندارد قرار مي‌گيرد.
کاماروي جديد روي پلتفرم جديد ديفرانسيل عقب آلفاي جنرال موتورز بنا مي‌شود که وزن کمتر و ديناميک بهتري را براي آن به ارمغان مي‌آورد. اين پلتفرم با کاديلاک ATS نيز مشترک است و از نظر ديناميک با BMW سري 3 مقايسه مي‌شود. سيستم تعليق مگنتيک به صورت اختياري نيز ارائه مي‌شود. بدين ترتيب انتظار مي‌رود سواري بهتر و جذاب‌تري را از کامارو به‌عنوان پرفروش‌ترين ماسل‌کار آمريکايي شاهد باشيم.
هدف اعلام شده براي کامارو، تنها کاهش 90 کيلوگرمي وزن پلتفرم آن نبوده، بلکه اين خودرو اکنون، اسپرت تر و دقيق‌تر شده و بيشتر همانند يک کوپه با عملکرد بالاي واقعي به نظر مي‌رسد تا يک سدان دو درب. اين خودرو 5.8 سانتي‌متر کوتاه‌تر از نسل قبل شده و 2.5 سانتي‌متر نيز باريک‌تر و کم ارتفاع‌تر شده است.
خطوط متعدد روي بدنه، گلگيرهاي متورم و حجم‌هاي عضلاني هنوز به طراحي کاماروي قبلي وفادار مانده‌اند و به‌راحتي حضور يک کامارو را اعلام مي‌کنند. چراغ‌ها از نوع زنون روي نواري از LED قرار گرفته‌اند و البته در مدل‌هاي پايه با نوع هالوژني جايگزين مي‌شوند. شايد تغييرات ظاهري کمتر از حد انتظار باشد اما شورولت بيشتر به بخش فني ماجرا دقت داشته است.
فضاي داخلي کامارو، به‌مراتب به‌روزتر و پيشرفته‌تر شده است. يک نمايشگر 8 اينچي با قابليت تنظيم به‌عنوان مرکز اطلاعات و سرگرمي مورد استفاده قرار گرفته است. کنترل‌هاي سيستم تهويه نيز ساده‌تر و زيباتر شده‌اند. ترمزدستي به صورت الکترونيکي درآمده است. نورپردازي داخلي نيز فضايي مدرن را خلق کرده است.
شورولت کامارو يک ماشين تنومند آمريکايي ريشه‌دار است. اکنون اين خودرو با تکنولوژي بالاتر، رقابت را به سمت ديگري از رينگ برده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن