تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819093102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقوق و امتیازهای احزاب رسمی مشخص شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



حقوق و امتیازهای احزاب رسمی مشخص شد
با تصویب ماده ۱۳ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، امتیازها و حقوق احزاب رسمی کشور در مجلس مشخص شد.
روز نو : با تصویب ماده ۱۳ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، امتیازها و حقوق احزاب رسمی کشور در مجلس مشخص شد.


به گزارش روز نو٬ احزاب رسمی و دارای پروانه کشور اجازه فعالیت سیاسی، انجام فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب مقررات اصل ۸ قانون اساسی را خواهند داشت.


بر اساس این قانون٬ احزاب حق اظهار نظر آزاد و علنی در مسائل کشور را خواهند داشت و می‌توانند از نامزدهای انتخاباتی حمایت کنند؛ همچنین حق ائتلاف با سایر احزاب نیز در این قانون به رسمیت شناخته است.


بند «ث» این ماده آورده است:


احزاب می‌توانند در زمان انتخابات یا غیر از آن٬ با دیگر احزاب رسمی و دارای پروانه٬ در مورد نامزد یا نامزدهای انتخاباتی یا موارد دیگر ائتلاف کنند و در صورت ائتلاف، کلیه مسئولیت‌های آن را پذیرا باشند و مراتب را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ برسانند.


با تصویب نمایندگان مجلس٬ احزاب اجازه دایر کردن شعب و دفا‌تر در استان‌ها و شهرستان‌ها را خواهند داشت و تشکیل آن شعبه را به اطلاع فرمانداری و استاندرای‌ها برسانند؛ اما تاسیس هرگونه دفتر یا شعبه٬ خارج از کشور ممنوع است.


همچنین بر اساس این قانون٬ با ارائه درخواست خود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ احزاب اجازه دارند روزنامه، نشریه و پایگاه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی راه‌اندازی کنند.


حق راهپیمایی و تشکیل اجتماعات٬ با اطلاع و صدور مجوز وزارت کشور و استانداری با رعایت اصل ۲۷ قانون اساسی نیز به رسمیت شناخته شد. ضمن اینکه دبیران کل احزاب موظف هستند حداقل ۷۲ ساعت قبل از برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌ها٬ مراتب را به اطلاع مسئولان ذیربط برسانند.


۱۲۹ نماینده با رای موافق، ۱۲ نماینده با رای مخالف و ۹ نماینده با رای ممتنع٬ نظر خویش را اعلام کردند تا این قانون با نظر ۱۹۷ نماینده به تصویب برسد.




تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن