تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799206016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگنده هاي سعودي زيرساختها و مراکز توليدي را هدف قرار دادند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جنگنده هاي سعودي زيرساختها و مراکز توليدي را هدف قرار دادند
الشامی با تاکید بر اینکه دشمن گروه خاصی را در یمن هدف قرار نمی دهد گفت: جنگنده های عربستان همه مردم این کشور از فقیر و غنی را هدف قرار داده است. آنها حامیان انصار الله و حزب الاصلاح و دیگر گروه ها را هدف قرار می دهند و هیچ شهروندی در این کشور از حملات دشمن مستثنی نیست.
کد خبر: ۵۰۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶ - 16 May 2015


مقام مسئول حقوق بشر یمن یمنی ضمن تقدیر از کمک های بشر دوستانه کشورها و سازمان های مختلف تاکید کرد: جنگنده های سعودی زیرساختها و مراکز تولیدی را هدف قرار می دهند.

احمد الشامی، مقام مسئول در مرکز حقوق بشر یمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره میزان خسارت های وارده اقتصادی، تجاری و انسانی در تجاوزهای رژیم آل سعود به مردم یمن گفت: خسارت های وارد شده در حملات جنگنده های عربستان به شهرهای مختلف یمن شامل زیر ساخت ها و مراکز تولیدی است.

احمد الشامی در خصوص آخرین آمار زیان های وارده گفت: با توجه به اینکه یمن کشوری کوهستانی است پل ها و راه های کوهستانی و مجتمع های مسکونی زیادی دارد. بیش از یکصد و بیست هزار مجتمع مسکونی در یمن وجود دارد که دویست و هفتاد مجتمع مسکونی و به عبارتی چهار هزار و صد خانه هدف جنگنده های عربستان قرار گرفته اند.

وی درباره خسارت های وارد شده به راه ها و پلهای ارتباطی گفت: تقریبا سی و هفت پل و جاده در جاهای مختلف یمن وجود دارد که جا دارد از وزارت راه کشور تشکر کنم که اگر اقدامات این وزارتخانه در بازسازی پل ها و راه ها نبود به طور کل راه های ارتباطی کشور تعطیل می شد.

این کارشناس اقتصادی یمنی افزود: جنگنده های عربستان در حملات خود بیست و دو کارخانه را ویران کرده اند و سیصد کارخانه دیگر را با تحریم های اعمال شده از ادامه کار متوقف کرده اند که این امر موجب بیکاری و فقر مردم شده است.

الشامی درباره میزان ارزش تقریبی کارگاه ها و کارخانه های خسارت دیده گفت: کمیته ای با مشارکت وزارت برنامه ریزی و وزارت خدمات عمومی تشکیل شده است که کار آن ارزیابی خسارت های وارد شده به تاسیسات دولتی و منازل مسکونی و مدارس و بیمارستان ها و راه ها و پل های ارتباطی است.

وی به نقل از این کمیته تصریح کرد: آمار اولیه مبلغی بالغ بر سی میلیارد دلار خسارت را نشان می دهد که این حد اقل خسارت وارده به بخش خصوصی و عمومی است چرا که برخی از تاسیسات زیر بنایی به طور کلی و صد در صد از بین رفته است.

احمد الشامی خاطر نشان کرد: فعالیت های تجاری در یمن به طور کل تعطیل شده است که تاثیر مستقیمی بر حرکت چرخه اقتصادی کشور گذاشته است.

وی افزود: رقم سی میلیارد دلار خسارت رقمی است که از آمار اولیه به دست آمده است و شاید این میزان چند برابر و شاید به شصت میلیارد دلار نیز رسیده باشد.

احمد الشامی در ادامه گفت: با توجه به نقض آتش بس از طرف عربستان و ادامه حملات به تاسیسات زیر بنایی در شهرهای عدن، صعده، حجه و لحج و أبین میزان خسارت ها هر روز بیشتر می شود.

وی افزود: نیروگاه برق گازی کشور به طور کامل از بین رفته است و عملیات برق رسانی به تمام نقاط یمن با مشکل جدی روبرو شده است و برق کشور اکنون با راه اندازی نیروگاه های برق اضطراری اداره می شود که این نیروگاه ها با ماده نفتی مازوت کار می کنند و دشمن با اعتقاد به اینکه این مواد نفتی برای تجهیزات نظامی استفاده می شود منابع این ماده و مشتقات آن را نیز بمباران می کند تا به زعم خود جلوی تحرکات نظامی ما را بگیرد.

مجری المیادین در ادامه پرسید: در صورت ادامه بحران آیا برنامه ای برای جایگزینی سوخت دارید و آیا انبارهای نفتی شما ذخیره کافی دارند یا نه؟

احمد الشامی گفت: از نظر سوخت باید بگویم که حرکت خودروها در تمام نقاط کشور با مشکل جدی روبرو است و علت آن نیز محاصره کشور و بنادر به وسیله دشمن است که مانع ورود مواد سوختی به کشور می شوند و فقط برخی از کشتی های تجاری اجازه ورود به کشور را دارند که آن هم مختص مواد غذایی و دارویی است اما کشتی های نفتی اجازه ورود به بنادر یمن را ندارند.

کارشناس اقتصادی مرکز حقوق بشر یمن درباره ذخایر مواد غذایی در این کشور گفت: ذخیره مواد غذایی در کشور خوب است و ما در این مورد مشکل زیادی نداریم و ذخیره گندم ما تا هشت ماه آینده کفایت می کند ولی با توجه به محاصره کشور برخی از گروه های مافیایی که در خدمت دشمن کار می کنند تلاش می کنند کشور را در این مورد نیز با مشکل روبرو کنند و مواد غذایی را در انبارهای خود احتکار می نمایند که این اقدامی زشت و غیر قابل بخشش است.

احمد الشامی درباره ذخایر نفتی کشور گفت: ما به جز برخی انبارهای کوچک در یمن ذخیره نفتی خاصی نداریم. انبارهای نفتی ما در صنعاء، تعز و الحدیده هدف جنگنده های دشمن قرار گرفته است.

وی افزود: اکنون یک کشتی سی هزار تنی وارد بندر الحدیده شده است که حاوی چهل و شش میلیون لیتر بنزین است. امیدواریم این ماده سوختی فردا وارد کشور شود و این محاصره هر چه زوتر به پایان برسد.

احمد الشامی تاکید کرد: ما به سازمان ملل هم اعلام کرده ایم که دشمن حق ندارد حرکت کشتی تجاری را با مشکل روبرو کند آنها فقط حق دارند این کشتی ها را بازرسی نمایند و سپس آنها را آزاد کنند. این کمترین انتظاری است که ما از آنها داریم.

مواد غذایی اساسی مورد نیاز شهروندان یمنی و همچنین مشتقات نفتی نیز باید وارد کشور شود.
وی تاکید کرد: آنگونه که برخی از رسانه ها و برخی از سازمان ها ادعاء می کنند فقر نمی تواند ما را از پای در آورد. درست است که کشور با فقر روبرو است اما شهروندان این کشور پول دارند و می توانند مواد مورد نیاز خود از جمله مشتقات نفتی و مواد اساسی را تهیه کنند. مشکلی که اکنون ما داریم محاصره است.

الشامی تاکید کرد: مشکل ما اکنون خرج کردن پول نیست بلکه مشکلی که ما داریم خرید کالاهای غذایی از بازار است و علت آن نیز هماهنگونه که گفتم محاصره کشور می باشد.

مجری المیادین پرسید: آیا کمک هایی برای باز سازی مناطق ویران شده و یا مواد غذایی و دارویی به کشور شما شده است؟

احمد الشامی گفت: برادران ما در جمهوری اسلامی ایران یک کشتی دویست و پنجاه تنی شامل مواد غذایی اساسی و دارویی و همچنین لباس و چادر خواب برای آوارگان جنگی فرستاده است. همچنین برخی از سازمان های دولتی از جمله سازمان ملل تلاش های مثبتی در این باره انجام داده اند که باید از آنها تشکر کنیم ولی نکته ای که باید یاد آوری کنم این است که مردم یمن نیازی به کمک ها ندارند و نباید اعتماد شان به این کمک ها باشد بلکه خواست مردم این کشور بازگشت فعالیت های تجاری است. تاجران یمن آماده هرگونه فعالیت تجاری و فداکاری برای مردم خود هستند اما این محاصره و حملات پی در پی باعث شده که شرکت های حمل بار دریایی از حمل کالا به یمن خود داری کنند و یا دستمزد های مضاعفی را طلب کنند که این باعث تورم و افزایش قیمت کالاها شده است.

الشامی با تاکید بر اینکه دشمن گروه خاصی را در یمن هدف قرار نمی دهد گفت: جنگنده های عربستان همه مردم این کشور از فقیر و غنی را هدف قرار داده است. آنها حامیان انصار الله و حزب الاصلاح و دیگر گروه ها را هدف قرار می دهند و هیچ شهروندی در این کشور از حملات دشمن مستثنی نیست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن