تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816485039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان جذامی فراموش شدگان زمین لرزه نپال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اختصاصی ایرنا/ کودکان جذامی فراموش شدگان زمین لرزه نپال کاتماندو- ایرنا- تعدادی از کودکان مبتلا به جذام در مرکز نگهداری بیماران در منطقه شانتی سواگریها در نزدیکی کاتماندو بعد از زمین لرزه مرگ بار این کشور ، همچنان در فضای باز و در چادرها بدون کمترین امکانات پزشکی و درمانی به حال خود رها شده اند.


به گزارش ایرنا؛ مرکز شانتی سواگریها در ارتفاعات کاتماندو با 250 بیمار مبتلا به جزام مانند بسیاری از مناطق دیگر در نپال دسترسی به آن تنها از طریق یک جاده باریک میسر است که آن هم به دلیل زلزله غیر قابل استفاده شده است.
در یکی از چادر ها 17 کودک جذامی نگهداری می شود که به علت وضعیت جسمانی شان و پیشرفته بودن بیماری،مجبورند که با بیماری و مشکلات کنار بیایند.
دیپاک تیواری، یک از مسوولان این مرکز می گوید: ما مجبوریم پس از زلزله در فضای باز زندگی کنیم زیرا به ساختمان مرکز نگهداری بیماران جذامی به شدت آسیب وارد شده و هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود دارد.
به گفته وی بسیاری از بیماران جذامی و به خصوص کودکان بسیار ناتوان ،نیازمند توجه و رسیدگی ویژه هستند ولی هیچ توجهی به این افراد نمی شود.
وی در ادامه افزود: اگرچه هر روز تعدادی داوطلب برای بازی با کودکان به این مرکز می آیند ولی این بچه ها با بیماری های لاعلاج احساس می کنند که فراموش شده اند، تصوری که با واقعیت فاصله چندانی ندارد.
دیپاک تیواری با بعض می گوید که با نزدیک شدن به فصل باران های موسمی معلوم نیست کودکان بیمار با نداشتن سرپناه در نقطه ای دور افتاده و بدون امکانات پزشکی چگونه دوام خواهند آورد.
به گفته وی، میزان خرابی ها در کاتماندو و نپال به قدری زیادی است که کسی به فکر ساختن سرپناه برای کودکان بیمار نیست چرا که صدای این افراد به جایی نمی رسد.
مسوولان مرکز نگهداری بیماران جذامی از دولت نپال خواستند که هرچه زودتر نسبت به امداد رسانی و بازسازی مرکز مراقبت از بیماری های جذامی اقدام کند.
نیرج یکی دیگر از مربیان این مرکز اظهار می دارد: عملکرد ضعیف دولت در زمین لرزه نپال باعث شده که کودکان و مسوولان این مرکز امیدی به تعمیر و نوسازی مرکز نگهداری کودکان جذامی نداشته باشند و آینده ای نامعلوم درپیش این کودکان قرار دارد.
مردم نپال بعد از زمین لرزه پنجم اردیبهشت که باعث جان باختن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن 17 هزار نفر شد کم کم درحال بازگشت به زندگی عادی بودند که زمین لرزه جدید همه امید آنان را بر سرشان آوار کرد.
سخنگوی وزارت کشور نپال اعلام کرد: زمین لرزه روز سه شنبه این کشور تاکنون 117 کشته و بیش از دو هزار و 760 زخمی برجای گذاشته است.
شدت زمین لرزه روز سه شنبه 7.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین اعلام شد.
به گفته مقامات نپال، براثر زمین لرزه جدید نپال بسیاری از زیرساخت های این کشور باردیگر تخریب شده است.
در زمین لرزه جدید نپال بار دیگر همانند زمین لرزه نخست بیمارستان ها مملو از مجروحان شد به گونه ای که تعدادی از بیماران در فضای باز و در حیات بیمارستان ها بستری شدند.
همچنین این زمین لرزه باعث هجوم دوباره مردم به فضاهای باز و اردوگاه های شد چرا که بیشتر افرادی که از زمین لرزه دوم جان سالم به در بردند در فضای باز و چادرها سکنا گزیده بودند.
به گفته مقامات نپال، تمامی مدارس این کشور که به دنبال زمین لرزه پنجم اردیبهشت تعطیل شده بود و قرار بود در چند روز آینده بازگشایی شود تا اطلاع بعدی همچنان تعطیل خواهد بود.
در زمین لرزه سه هفته گذشته بیش از 25 هزار مدرسه به کلی ویران شد و حدود یک میلیون دانش آموز به این زودی ها مکانی برای تحصیل ندارند.
نخست وزیر نپال پیش از این اعلام کرده بود که بازسازی زیرساخت ها و ساختمان های دولتی که براثر زمین لرزه تخریب شده اند دو سال طول خواهد کشید.
*آساق*2*267*1600** 3404



26/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن