تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820115984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شیراز: آل سعود باید پاسخگوی جنایات خود باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه شیراز: آل سعود باید پاسخگوی جنایات خود باشد شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با محکومیت اقدام عربستان سعودی در حمله به کشور یمن و اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعی این کشور گفت: آل سعود باید بدانند که در واپسین لحظات حیات سیاسی شان پاسخگوی این جنایات باشند.


به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در نماز جمعه شیراز که برای نخستین بار در شبستان امام خمینی (ره) در جوار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد، افزود: جنایات وحشیانه آل سعود در بمباران مناطق غیرنظامی کشور مظلوم و فقیر یمن، روی رژیم صهیونیستی را سفید کرد.
امام جمعه شیراز گفت: رژیم صهیونیستی حمایت گسترده ای از این اقدام عربستان سعودی داشته است چرا که جنایات این رژیم در غزه را تحت الشعاع قرار می دهد.
ایمانی در ادامه از آیت الله شیخ نمر باقر النمر به عنوان روحانی آزاده شیعی یاد کرد و با انتقاد از عربستان سعودی به خاطر اعدام وی در پی اظهاراتی در دفاع از حقوق شهروندی شیعیان عربستان گفت: مدعیان حقوق بشر که در قبال اعدام افرادی مانند قاچاقچیان آدم کش و زندانی کردن جاسوسان واکنش نشان می دهند در قبال این اقدام سکوتی مرگبار را در پیش گرفته اند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به نشست اخیر سران آمریکا و شماری از کشورهای عربی در کمپ دیوید اظهار کرد: شماری از کشورهای عربی در این نشست تضمین کتبی رییس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از توسعه اسلام حقیقی و انتشار تعالیم حیات بخش اسلام در این کشورها را خواستار شدند که ارباب آنها نیز دست هایش را بالا برد و گفت چنین چیزی برای من هم امکان پذیر نیست و اگر می توانستم برای کشور خودم چنین تضمین کتبی را اخذ می کردم.
وی گفت: آمریکا در این نشست با درخواست کشورهای عربی برای فروش سلاح های مدرن و پیشرفته موافقت کرد و این در حالی است که اجازه بهره برداری از این سلاح ها در اختیار آمریکا باقی می ماند و از این رو ذلتی بر برخی کشورهای عربی در این نشست مشهود بود.
ایمانی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه شیراز تبیین ابعاد مختلف فرمایش های مقام معظم رهبری در دیدار گروهی از معلمان کشور با ایشان را خواستار شد و با اشاره به طرح گزینه های روی میز از سوی برخی مقامات آمریکایی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر تهدیدی، پاسخ مناسب و ضربه مشابه و یا قوی تر را به سمت دشمن نشانه می رود.
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه 1387 به شیراز و استان فارس، انتخاب عنوان سومین حرم اهلبیت در ایران اسلامی برای شهر شیراز را نعمتی برای مردمان این دیار و تعیین کننده جهت اصلی حرکت این منطقه دانست.
ایمانی همچنین با گرامیداشت سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: امروز همه مسلمانان، مومنان، نخبگان و فرهنگوران و هنرمندان باید در همه عرصه ها چهره زیبا و ملکوتی پیامبر خدا را به جهان معرفی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه تلاش برای وحدت و همدلی را از ماموریت های مسلمانان در عصر حاضر خواند و اظهار کرد: هر کس با اقدام یا بیانی جامعه اسلامی را به اختلاف و تشتت دعوت کند اجیر آمریکا است؛ یا اجیر با مزد است یا بی مزد.
وی گفت: آنها که اختلافات نژادی و قومی بر سر زبان ها مطرح می کنند با اسلام دشمنی می کنند.
آیین نماز جمعه شیراز این هفته برای نخستین بار در شبستان امام خمینی (ره) در جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.
این آیین در سال های اخیر در مسجد نو (شهدا) در ضلع غربی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار می شد.
از لحاظ قدمت این مسجد پس از مسجد جامع عتیق، کهن ترین مسجد شیراز وبه لحاظ وسعت یکی از بزرگترین مساجد ایران است.
شبستان جدید امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) با ظرفیت 20 هزار نفر جمعیت بزرگترین شبستان جنوب کشور محسوب شده و قابلیت های خاصی در آن معماری شده و اخیرا به بهره برداری رسیده است. ک/2
2027/ 5054



25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن