تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798274632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم /آنطرف دنیا نشسته‌اند و برای آینده عراق خواب‌های آشفته می‌بییند /فؤاد معصوم: هیچ کشوری نباید از توافق ایران با 1+5 احساس ترس کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: روحانی: امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم /آنطرف دنیا نشسته‌اند و برای آینده عراق خواب‌های آشفته می‌بییند /فؤاد معصوم: هیچ کشوری نباید از توافق ایران با 1+5 احساس ترس کند
رییس جمهوری امنیت عراق را امنیت ایران دانست و تصریح کرد که ثبات و امنیت عراق برای ایران بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش نامه نیوز  ، حسن روحانی پس از گفت‌وگوی خصوصی هیأت‌های ایران و عراق در نشست خبری مشترک با فؤاد معصوم رئیس‌جمهور این کشور اظهار داشت: عراق یک کشور واحد و متحد است و آنهایی که در آنطرف دنیا نشسته‌اند و برای آینده عراق خواب‌های آشفته می‌بییند به آنها می‌گوییم ملت عراق یک ملت واحد است و برای ثبات و انسجامش خودش به عنوان یک ملت بزرگ برنامه‌ریزی دارد و اجازه نخواهد داد کشورهای دیگر برای اختلاف و تجزیه عراق تصمیمی اتخاذ کنند.

وی افزود: روابط اقتصادی دو کشور روابط خوبی است و ما امروز پیرامون همکاری‌های بیشتر در زمینه اتصال راه‌آهن، اتصال بزرگراه‌ها و تسهیل در تردد مسافرین و کالاها و همچنین درباره مسائل انرژی، نفت و گاز، کشاورزی و صنعت با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.


رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ ما در مورد مسائل منطقه‌ای و همفکری‌هایی که باید با یکدیگر داشته باشیم از جمله مسائل امنیت سوریه و مسائل مهمی که امروز در منطقه در حال رخ دادن است و شرایط وخیمی که امروز در یمن شاهد هستیم گفت‌وگو و تبادل نظر کردیم.


روحانی تاکید کرد: هیأت‌های دو کشور همچنین پیرامون شرایط وخیمی که امروز در یمن شاهدیم و کمک‌هایی که باید به یمن انجام دهیم و آتش‌بس فوری که باید در این کشور صورت بگیرد و مردم یمن امروز نیازمند دارو، تیم‌های پزشکی و مواد غذایی هستند صحبت و تبادل نظر کردیم زیرا مسئله یمن اکنون یک مسئله سیاسی و منطقه‌ای نیست بلکه یک مسئله انسانی برای همه کشورهای منطقه و برای همه جهانیان است و ندای مظلومیت مردم یمن باید به گوش همه انسان‌دوستان در سراسر جهان برسد.


رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ما در زمینه خطر تروریسم در کل منطقه از جمله خطر در عراق و سایر کشورها با یکدیگر گفت‌وگو کردیم، گفت: ما این اتفاق نظر را داشتیم که باید با تروریسم در کل منطقه مبارزه کنیم؛ اینکه تروریست‌ها از عراق اخراج شوند و در سوریه یک بار دیگر تجمع پیدا کنند باز هم خطر مجددی برای عراق و سایر کشورها خواهد بود.


وی تاکید کرد: کسانی که فکر می‌کنند گروه‌های تروریستی ابزاری به نفع سیاست‌های آنها در منطقه است، اشتباه می‌کنند و همه کشورهای منطقه برای مبارزه واحد و متحد علیه تروریسم باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.


روحانی با بیان اینکه ما پیرامون مسائل زیست‌محیطی و مشکلات ریزگرد گفت‌وگو کردیم، اظهار داشت: موضوع ریزگردها مشکلی برای عراق  و ایران و سایر کشورهای منطقه است که راه‌حلش هم این است که باید اتحاد و همکاری بین تمام کشورهای منطقه وجود داشته باشد تا بتوان آن را برطرف کرد و مسئولان دو کشور نیز برای اقداماتی که باید در این راستا انجام دهیم گفت‌وگو کردیم.


فؤاد معصوم: هیچ کشوری نباید از توافق ایران با 1+5 احساس ترس کند/داعش برای کل منطقه دشمن به شمار می‌رود


فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق در کنفرانس مشترک با رئیس‌جمهور ایران گفت: باید تشکر کنم از جمهوری اسلامی ایران بابت کمک‌های ارزشمندی که از کشور عراق از همان روز اول برای مبارزه با گروه تروریستی داعش شروع کرد و در همین زمینه سلاح و مواد امدادرسانی مورد نیاز برای آوارگان را تهیه کرد و از در اختیار قرار دادن سلاح و مواد امدادرسانی انسانی برای آوارگان عراقی، انجام داد.


رئیس‌جمهور عراق تصریح کرد: داعش نه تنها برای ملت عراق بلکه برای کل ملت‌های منطقه دشمن به شمار می‌رود، داعش هیچ طایفه و مؤلفه‌ای از ملت عراق را باقی نگذاشت و علیه آنها اعلام جنگ کرد.


فؤاد معصوم ادامه داد: مبارزه و جنگ علیه داعش گسترش یافت و امروزه نه تنها ارتش عراق بلکه امروزه بسیج مردمی و داوطلبان عراق با روحیه واحد علیه داعش می‌جنگند و بنده نیز مجددا از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم.


وی با اشاره به تجربیات گسترده ایران در زمینه کشاورزی، صنایع و خدمات درمانی و احداث راه‌ها تاکید کرد: ما تلاش داریم از تمام این تجربیات جمهوری اسلامی استفاده کنیم.


رئیس‌جمهور عراق با اشاره به مشکل ریزگردها گفت:‌ مشکل بیابان‌زایی در جنوب عراق و جمهوری اسلامی ایران و همچنین در کشور عربستان سعودی لازم است تلاش کنیم برای همکاری گسترده بین کشورهای منطقه تا این مشکل رفع شود و بتوانیم اقدامی در راستای جلوگیری از پیشروی از این موضوع کنیم.


فؤادمعصوم گفت:‌ ما همچنین تمایل داریم درباره از بین بردن پسماندهای موجود در اروندرود گفت‌وگو انجام دهیم.


وی با بیان اینکه مقامات کشور درباره خطوط نفت و گاز و انتقال آن از ایران به عراق و احداث راه‌آهن و بزرگراه‌ها برای تسهیل تجار و همکاری‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند اظهار داشت: امیدواریم شاهد ارتباط ریلی (راه‌آهن) بین دو کشور باشیم.


رئیس‌جمهور عراق پیرامون موضوعات سیاسی که بین دو کشور انجام گرفت، گفت: در خصوص موصوعات سیاسی افکار میان طرفین در بسیاری از طرفین اتفاق نظر وجود داشت و در برخی موارد هم دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیک بود و فکر می‌کنم سرانجام ما در خصوص ضرورت حفظ دو کشور و منطقه در قبال دخالت‌های خارجی اتفاق نظر خواهیم داشت.


وی در مورد مسئله سوریه تصریح کرد: در این کشور نمی‌توان موضوع را به این واگذار کرد که تروریست‌ها سرانجام بتوانند حکومت داشته باشند همانطور که ما در حال حاضر در عراق علیه تروریسم می‌جنگیم اولویت اول در سوریه مبارزه با تروریسم است.


وی پیرامون مسئله یمن اظهار داشت: ما از روز اول نظرمان آن بود که دخالت نظامی نباید در این کشور صورت بگیرد بلکه باید میان گفت‌وگو بین طرف‌های سیاسی وجود داشته باشد زیرا جنگ موجب شکاف میان اقشار مختلف ملت یمن خواهد شد.


رئیس‌جمهور عراق با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 گفت: ما مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را تائید می‌کنیم و اعتقاد داریم وقتی این مذاکرات به موفقیت برسد به نفع کشورهای منطقه و دوستداران صلح و امنیت در منطقه و جهان خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: هیچ نیازی وجود ندارد که کشوری از این توافق احساس ترس کند.







۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن