تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798330251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست کلی انتخابات مراحل آخر بررسی خود را در مجمع تشخیص می گذراند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سیاسی وزیر کشور سیاست کلی انتخابات مراحل آخر بررسی خود را در مجمع تشخیص می گذراند گرگان - ایرنا - قائم مقام وزیر در امور سیاسی و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سیاست کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و مراحل آخر را طی می کند.


به گزارش ایرنا محمدحسین مقیمی عصر پنجشنبه در جمع فرمانداران، معاونین فرمانداری ها و بخشداران گلستان در گرگان اظهار داشت: این سیاست پس از تصویب باید مورد تائید رهبر معظم انقلاب قرار گیرد و سپس ابلاغ شود و برای اجرائی شدن نیاز به قانون دارد.
وی اضافه کرد: سیاست های کلی براساس اسناد بالادستی است که براساس قانون تصویب می شود.
وی با اشاره به بحث استانی شدن انتخابات، ادامه داد: کلیات این طرح تصویب شده و جزئیات به صورت دو شوری در حال بحث است که بعد از تصویب باید دوباره به صحن علنی برای رای گیری بیاید و بعد به تصویب شورای نگهبان برسد که تاکنون دو بار شورای نگهبان آن را برای اصلاح برگردانده است.
طرح 2 شوری به طرحی گفته می شود که از صحن علنی مجلس به کمیسیون مربوطه برمی گردد و بعد از بحث و تبادل نظر و تصویب و اصلاح در کمیسیون، مفاد آن در صحن علنی برای تصویب ارایه می گردد.
مقیمی در خصوص آئین نامه انتخابات گفت: تا زمانی که قانون جدید نباشد، آئین نامه ای ابلاغ نمی شود و همان آئین نامه های قبلی ملاک خواهد بود، مگر مواردی که دولت صلاح بداند آن را اصلاح کند که ابلاغ خواهد شد، اما تاکنون روال آئین نامه ها براساس گذشته بوده است.
معاون وزیر کشور افزود: تنها یک طرح دو فوریتی مورد تصویب در مجلس قرار گرفته که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا چنانچه بخواهند در انتخابات مجلس نامزد شوند باید سه ماه قبل از آغاز ثبت نام استعفاء دهند که این مدت برای سایر مدیران و کارمندان دولت همان شش ماه قبل بود.
وی به بحث تقسیمات کشوری اشاره کرد و گفت: درخواست ها در این خصوص زیاد است، برخی خواستار تبدیل روستا، دهستان، بخش، شهر و شهرستان هستند و برخی نیز دنبال انتزاع و الحاق هستند.
مقیمی یادآورشد:یک سری درخواست ها نیز در زمینه تغییر و نامگذاری ها است که دراین خصوص زیاد مشکلی نداریم، اما بزرگترین مشکل ما درخصوص انتزاع و یا الحاق است که برخی برای تغییر تقسیمات به دنبال گذاشتن کلاه شرعی هستند که بعد از موافقت بعد از الحاق، باز هم به دنبال انتزاع می باشند که اختلافات در این خصوص زیاد است و ما سعی داریم تا دیگر این موارد را نپذیریم.
معاون وزیر کشور با اشاره به این که دیگر تبدیل شدن از بخش به شهر و شهرستان را نمی پذیریم مگر آن که موارد بسیار استثناء باشد، خاطرنشان کرد: برخی بعد از تقسیمات جدید مانند شهرستان، ساختمان ندارند و از سوی دیگر سازمان مدیریت بودجه در اختیار قرار نمی دهد و اعتبار لازم را برای ساختمان های مناسب تخصیص نمی دهد که این باعث می گردد تا همه از دولت ناراحت شوند.
مقیمی گفت: برخی فرمانداری ها بر این اساس با کادر ضعیف اداره می شوند و حتی شان و جایگاه مناسبی برای فرمانداری در نظر گرفته نمی شود و بر همین اساس ما خود محدودیت ایجاد کرده ایم تا چنانچه این مشکلات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برطرف شود، مصوبه داشته باشیم.
به گفته وی همچنین اواخر دولت گذشته مصوباتی وجود دارد که هنوز ابلاغ نشده، اما برخی از این مصوبات قبل از ابلاغ اجرائی شده و در برخی شهرستان ها فرمانداری ایجاد شده است کسی نمی داند که آیا این درست است یا نه و اگر سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در این خصوص وارد شوند، به مشکل خواهیم خورد.
وی یادآور شد: 17 یا 18 شهرستان در کشور ایجاد شده که ابلاغ نشده که اولویت اساسی ما ساماندهی این موارد است.
مقیمی درخصوص شب نامه ها گفت: اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی باید این موارد را شناسائی کنند و حتی شب نامه های بدون نام هم قابل شناسائی هستند که باید این موارد جمع آوری و مستندسازی شود تا در تائید صلاحیت ها بتوان از آن استفاده کرد.
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از این نشست با اشاره به جایگاه فرمانداران در سیستم اجرائی کشور به همراه بخشداران گفت: این دو گروه باید اهداف و برنامه های دولت را پیش ببرند، زیرا مردم به برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری رای می دهند و فرمانداران و بخشداران باید آن را اجرا کنند.
مقیمی ادامه داد:امروز دولتی بر سر کار است که با مشکلات و گرفتاری های خاص کار را شروع کرده که نیاز است فرمانداران در این خصوص همکاری و تعامل داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: دولت این شرایط را به امید مدیران منطقه ای، فرمانداران، بخشداران و در راس آنها استانداران پذیرفته و امیدش به فعالیت های شما است که خط اول اجرائی می باشید.
وی تاکید کرد: اگر جایگاه ها به خوبی بشناسیم و در حفظ آن تلاش کنیم، 50 درصد کارها حل است، مشکل اصلی ما عدم شناخت از جایگاه است که برخی می خواهند ادامه دهنده مسیر گذشتگان باشند، این بد نیست که از تجربیات آنها استفاده شود و با آنان تعامل داشته باشیم، اما مسوول اجرای برنامه ها، کمیته و کارگروه ها فرمانداران و بخشداران هستند و مردم نیز از آنان انتظار و توقع دارند.
به گفته مقیمی امروز دو سال از عمر دولت گذشته و دیگر مدیران دولت گذشته وجود ندارند و اگر مدیری از گذشته بر مسند کار است، در دولت ما محسوب می شود و از مدیران ما می باشد، اما اگر توانائی و کارآئی ندارد، باید عوض شود و نباید گفت مدیر دولت گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم کسی را حذف کنیم، آنقدر کار و عقب ماندگی وجود دارد که باید 2 برابر کار کرده و نیرو جذب کنیم، اما چنانچه مدیرانی نمی توانند با اهداف مشخص شده ما همگام باشند، بهتر است آنان را جابجا کنیم.
معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و شاید هم انتخابات شوراهای روستاهای جدید التاسیس و یا میان دوره ای برخی شهرها گفت: عمده مسوولیت کار برعهده فرمانداران است، اما نباید شرایطی فراهم شود که نامزدها فکر کنند، فرماندارانی که هستند، آنان حتما رای خواهند آورد.
مقیمی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران محور اصلی کار هستند، اظهار کرد: باید افرادی را برای اجرائی و حضور در صندوق ها به هیات نظارت معرفی کنید که خدا ترس باشند و رای مردم را حق الناس بدانند و این دو شرط مهمترین قسمت کار است و آنان از اول تا آخر صیانت کامل از آراء نمایند.
وی تاکید کرد: ما باید خود را در این خصوص واکسینیه کنیم و این موارد همان چیزی است که رییس جمهور و وزیر کشور می خواهند و باید ما و افراد مسوولیت شناس باشیم و تلاش کنیم با بی طرفی کامل انتخابات باشکوه و آبرومند برگزار نمائیم و برای این شکوه اجازه دهیم احزاب سیاسی فعالیت کنند و به همه گروه ها با رعایت موارد اجازه سخنرانی دهیم و تبعیضی بین گروه ها، افراد و سخنرانان قائل نشویم.
مقیمی در ادامه به اعضای حاضر در جلسه توصیه هایی در خصوص حضور نیافتن در جلسات شبه انگیز، جواب دادن به منتقدان که باعث سوء استفاده می شود، عدم استفاده از امکانات دولتی له و یا علیه فرد و گروهی خاص و همچنین حضور تاثیرگذار در احزاب که حساسیت دارد، را گوشزد کرد.
3014/1648/1547



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن