تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812866281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي در استان لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۸:۷ب.ظ)
معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي گردشگري: لزوم تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي در استان لرستان موج - خرم آباد- معاون سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي گردشگري گفت: تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي در استان لرستان تقويت شوند.
سعيد شيرکوند ظهر امروز در کنفرانس بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در لرستان که در سالن کنفرانس دانشگاه لرستان برگزار شد، افزود: امروزه در دنيا، گردشگري به‌عنوان يک صنعت محسوب مي‌شود.
وي با بيان اينکه صنايع با صنعت فرق مي‌کند، ادامه داد: صنعت زماني شکل مي‎گيرد که فعاليت‌هاي متمرکز در مجموعه‌اي از بنگاه‌هاي اقتصادي انجام شود کمااينکه صنعت قواعد خاص خود را دارد و مجموعه‌اي از سخت‌افزار و نرم‌افزارها را شامل مي‌شود.
معاون سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي گردشگري عنوان کرد: صنعت گردشگري در دنيا با تمام صنعت‌هاي ديگر متفاوت است که البته رشد فوق‌العاده‌اي هم داشته است به‌طوريکه در40 تا 50 سال اخير نرخ رشد گردشگري بيش از 20 درصد بوده که اين در نوع خود بي‌نظير است.
شيرکوند با بيان اينکه صنعت گردشگري رابطه مستقيمي با پيشرفت‌هاي فناوري دارد، تصريح کرد: امروزه پيشرفت اقتصادي و رشد فناوري موجب افزايش اوقات فراغت و به‌تبع بالا رفتن درآمدها شده است.
معاون سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي گردشگري گفت: در طي 50 سال گذشته درآمد صنعت گردشگري از 100 ميليارد دلار به هزار و 200 ميليارد دلار در سال 2014 رسيده که اين خود جهش فوق‌العاده‌اي در اين صنعت است.
وي با اشاره به اينکه گردشگري در کشور ايران صنعتي مغفول و رها شده بوده است، اظهار داشت: علت اين امر را مي‌توان نخست در متکي بودن کشور به درآمدهاي نفتي و سپس برخي از باورهاي غلط مبني بر مغايرت داشتن گردشگري باارزش‌هايفرهنگي و ديني جست‌وجو کرد.
شيرکوند افزود: وقتي يک دولت خزانه خود را از محل فروش ثروت ملي پر مي‌کند نسبت به ساير فعاليت‌هاي اقتصادي اظهار بي‌نيازي مي‌کند، در کشور ما غير از نفت ساير ظرفيت‌ها بلااستفاده مانده براي مثال سهم ماليات در خزانه دولت بسيار پايين است.
معاون سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي گردشگري با اشاره به اينکه سفر با گردشگري فرق مي‌کند، بيان کرد: گردشگري درآمدزا است سبب رونق اقتصادي مي‌شود.
وي با انتقاد از برخي اظهارات مبني بر منافات داشتن گردشگري بافرهنگ ديني، گفت: در دين اسلام و قرآن با صراحت به اهميت سفر عبرت گيري از آن اشاره‌ شده است.
شيرکوند اظهار داشت: متأسفانه صنعت گردشگري در کشور مورد توجه قرار نگرفته، چراکه براي رشد توسعه اقتصادي پايدار در يک کشور بايد سرمايه‌گذاري انجام شود.
وي با اشاره به انواع سرمايه‌گذاري طبيعي، اقتصادي، مالي، فيزيکي، انساني، گفت: هرکدام از اين سرمايه‌ها حوزه ويژه خود را دارد.
معاون سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي گردشگري تصريح کرد: در ادبيات اقتصادي دنيا يک سرمايه‌گذاري جديد ديگري تحت عنوان «سرمايه‌گذاري اجتماعي» شکل‌گرفته که از عمر آن بيش از سه دهه مي‌گذرد.
وي افزود: بسياري از کارشناسان اقتصادي معتقد هستند که اگر کشوري سرمايه طبيعي، انساني تفکري داشته اما سرمايه اجتماعي نداشته باشد نمي‌تواند از سرمايه‌هاي خود بهره‌برداري کند.
شيرکوند گفت: منظور از سرمايه اجتماعي اين است که در فضاي عمومي اقتصادي کشور شرايطي ايجاد شود که تمامي فعالان اقتصادي نسبت به فعاليتي که قرار است انجام دهند اطمينان اعتماد لازم را داشته باشند، به‌عبارت‌ديگر فعالان اقتصادي بايد مطمئن باشند که اگر يک فعاليت را آغاز و قراردادي منعقد مي‌کنند اطمينان لازم براي انجام قراردها و توافقات وجود داشته باشد.
معاون سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي گردشگري با اشاره به لزوم تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي دراستان لرستان، گفت: در بدو ورود سرمايه‌گذار نخست وظيفه دستگاه‌ها براي همکاري با سرمايه‌گذار بايد تعيين شود تا در ضمن شروع موانعي در روند کار سرمايه‌گذار ايجاد نشود به‌طور مثال اگر سيستم بانکي يا محيط‌زيست تعامل لازم را نداشته باشد درواقع سرمايه اجتماعي محقق نشده است













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن