تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819422146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توفیقات اخیر هسته ای مهم و قابل دفاع است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توفیقات اخیر هسته ای مهم و قابل دفاع است اصفهان - ایرنا - نماینده سابق ایران در کنفرانس خلع سلاح هسته ای سازمان ملل، پرونده هسته ای را از قدیمی ترین و جدی ترین پرونده های در سیاست خارجی ایران دانست و افزود: توفیقات اخیر که دولت و نظام به دست آورده اند، مهم و قابل دفاع است.


سید محمد تقی حسینی روز پنجشنبه در نشستی با عنوان بررسی ابعاد توافق نامه لوزان تصریح کرد: آنچه در لوزان سوئیس به وقوع پیوست مبتنی بر اراده دولت ها و ملت ها بود.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل با اشاره به اینکه همه دولتها تلاش کرده اند تا چالش هسته ای را حل کنند.گفت: مساله هسته ای موضوعی مملی است و باید به آن نگاه ملی و فراجناحی داشت لذا هیچ جناحی در این زمینه نباید خود را قهرمان بداند .
وی علت طولانی شدن پرونده هسته ای را نبود عزم بین المللی در طول سالهای قبل دانست و افزود: در مقطع کنونی فضایی به وجود آمده است که طرفین گمان می کنند می توان مسائل هسته ای را حل کرد و اگر این مساله در این زمان حل نشود امکان پذیری آن در آینده معلوم نیست.
نماینده سابق ایران در کنفرانس خلع سلاح هسته ای سازمان ملل تصریح کرد: ما نیز به غرب خوش بین نیستیم چون اهل خدعه و نیرنگ است ولی موقعیتی به وجود آمده است که نباید از دست داد.
وی تصریح کرد: برای بررسی موفقیت باید اهداف دشمن و خود را بررسی کنیم که تا چه میزان به آنها نزدیک شده ایم و دشمن چه اندازه از آن دور شده است.
وی تاکید کرد: هدف ایران در این مذاکرات اثبات حقانیت ایران و گرفتن کارت سبز فعالیت هسته ای بصورت کامل است.
حسینی اظهار کرد: ایران تنها کشوری است که بدون جنگ توانسته است چرخه کامل هسته ای را حفظ کند.
وی با بیان اینکه تحریم های اخیر بگونه ای است که حتی دوستان ایران نیز باید میزان محدودیت های خود را به سازمان ملل گزارش دهند، گفت: کشورهایی که وارد چرخه تهدید سازمان ملل شده اند نتوانسته اند براحتی از آن خارج شوند.
او افزود: اقتدار، قدرت و عظمت ایران اسلامی به دشمن اجازه نداده است که تسلیم دشمن شود و نگرانی دشمن هم از این بابت است که ایران از این مساله نجات پیدا کند.
وی تصریح کرد: مطمئن باشیم اعضای تیم هسته ای در ولایت پذیری اگر بیشتر از ما نباشند کمتر نیستند و همواره خطوط قرمز را رعایت کرده اند.
وی تاکید کرد: ضرورت هوشیاری، درک هدف و حفظ خطوط قرمز و حمایت از فراینده مذاکرات مهمترین رسالت ماست.
همچنین نائب رییس کمیسیون فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ادبیات ایران اسلامی بر خلاف ادبیات شرق و غرب ادبیات متفاوتی بود که جریان دین در متن سیاست و جامعه را دنبال می کند.
عباس مقتدایی گفت: دشمن برای مقابله با ایران اسلامی ابتدا تلاش کرد جلوی پیروزی انقلاب را بگیرد و در گام بعد توطئه های متفاوتی را در دستور کار قرار داد.
وی تصریح کرد: مذاکرات برای آن است که قد و قواره جمهوری اسلامی در جهان بیشتر و بزرگتر شود ولی اگر نتیجه این مذاکرات به کوتاه شدن قد و قواره جمهوری اسلامی بیانجامد مخالف ادبیات دینی جمهوری اسلامی است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل در اسلام مذاکره است نه جنگ، گفت: البته اسلام قاعده نفی سبیل را نیز به عنوان قاعده ای برای جلوگیری از استیلای کفار قرار داده است که نباید در مذاکرات فراموش کرد.
وی تصریح کرد: مطابق ادبیات جمهوری اسلامی هر قیام ضد استکباری برای ایران اسلامی مهم است و در قانون اساسی و فرهنگ دینی نیز بر آن تاکید شده است و از همین رو نظام اسلامی از قیام هایی چون مردم یمن حمایت می کند.
مقتدایی با تشریح نظام بین الملل تاکید کرد: در مذاکرات باید متناسب با هر نظامی مناسبات خاص آن نظام را مطرح کرد.
وی با اشاره به داوطلبانه بودن بسیاری از فعالیت های ایران گفت: از این اهرم باید در مذاکرات استفاده و از زیاده خواهی طرف مقابل جلوگیری شود.
م 6022 / 7134/ 1339



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن