تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820219942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعيت صيد هر نوع ماهي در قطب شمال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۴۱ق.ظ)
ممنوعيت صيد هر نوع ماهي در قطب شمال موج- اخيراً و با توجه به روند ذوب يخ‌ها و تغييرات آب هوائي امکان ماهيگيري در قطب شمال به وجود آمده است و به همين دليل کشورهاي حوزه قطب شمال بيانيه‌اي را منتشر کرده‌اند که بر اساس آن هر نوع ماهيگيري در قطب شمال ممنوع است.
به گزارش خبرگزاري موج، بيانيه ممنوعيت و محدود کردن ماهيگيري در درياهاي آزاد قطب شمال که به امضاي کشورهاي اين حوزه رسيده است، از سوي روسيه نيز رسماً ابلاغ شد. اين دستورالعمل به امضاي ديميتري مدودوف نخست‌وزير روسيه رسيده است.
در همين زمينه طي بيانيه‌اي در توضيح اين دستورالعمل عنوان‌شده است که: با توجه به بهره‌برداري فشرده و بي‌رويه از منابع آبزيان آب‌هاي آزاد جهاني و اقيانوس‌ها، يکي از اولويت‌هاي مهم و جدي اين حوزه، جلوگيري از ماهيگيري در اين مناطق محسوب مي‌شود.
متاسفانه مناطق قطب شمال شامل موافقت‌نامه‌هاي بين‌المللي در حوزه شيلات و ماهيگيري نشده و دليل اين موضوع نيز يخ‌زدگي و شرايط ويژه آب و هوائي اين منطقه بود که اجازه ماهيگيري در اين مناطق را نمي‌دهد.
در اين بيانيه عنوان‌شده است که: " با توجه به شرايط تغييرات آب و هوائي، ممکن است در آينده اين شرايط تغيير کرده و به همين دليل بايد براي فعاليت‌هاي احتمالي به‌منظور بهره‌برداري از اين منابع، انديشه‌اي اتخاذ شود. "
به همين دليل کشورهاي اين حوزه که داراي دغدغه‌هايي در زمينه حفظ محيط‌زيست و جانوران اين مناطق هستند، با انتشار پيش‌نويسي در ارتباط با ممنوعيت ماهيگيري و فعاليت‌هاي مرتبط با شيلات در قطب شمال، در مورد اين موضوع تصميم‌گيري کرده‌اند. اين کشورها عبارت‌اند از: دانمارک، کانادا، نروژ، روسيه و ايالات‌متحده آمريکا.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن