تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803051611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار مردم ایران به صدور حکم اعدام شیخ نمر


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
هشدار مردم ایران به صدور حکم اعدام شیخ نمر
هشدار مردم ایران به صدور حکم اعدام شیخ نمر صبر مراجع، علما و مردم ایران امروز به سر آمد و در تجمعی اعتراض‌آمیز با هشدار قاطع به حکام آل‌سعود خواستار لغو هرچه سریع‌تر حکم اعدام شیخ نمرالنمر رهبر شیعیان عربستان شدند.


به گزارش فرهنگ نیوز، دو سال پیش زمانی که نیروهای امنیتی آل سعود در یک عملیات در شهرک العوامیه خودروی شیخ نمر را از مسیر خارج کردند و موجب زخمی شدن وی شدند و سپس او را بازداشت کردند موجی از اعتراضات سراسر شرق عربستان را در بر گرفت. دولت عربستان نمر را متهم به فتنه‌گری و بر هم زدن وحدت ملی کرد و از آن زمان تاکنون نمر در زندان به سر می‌برد. 
 
تا اینکه در 15 اکتبر امسال دادگاه جنایی عربستان نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی این کشور به اعدام محکوم کرد و همه را به یاد شیخ عمری بزرگ شیعیان مدینه انداخت.
 
بر این اساس، رژیم آل سعود از بیم تشنج اوضاع در شرق عربستان اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی مبارز شیعی را به تعویق انداخت.
 
مراجع عظام تقلید، علما، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، دانشجویان، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم ایران امروز اعتراض خود را مبنی بر حکم آل‌سعود برای اعدام شیخ نمر اعلام کردند.
 
* اعدام شیخ نمر باقر النمر روند نابودی مستکبران را به دست آزادی‌‌خواهان جهان تسریع می‌کند   
 
حجت‌الاسلام ابراهیم صادقی امام جمعه بهارستان در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان که به مناسبت محکوم کردن حکم ناعادلانه و نابخردانه آل‌سعود مبنی بر اعدام شیخ نمر در مدرسه علمیه صدر بازار اجتماع کرده بودند، اظهار کرد: مبارزه با ظلم و ظالم از اصول انقلاب اسلامی ایران است.
 
وی با بیان اینکه امام راحل بر‌اساس چنین اصولی که نشأت گرفته از اعتقادات دینی و اصول اسلامی بود، انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد، افزود: مردم ایران نیز بر همین اساس از انقلاب اسلامی حمایت کردند و تا آخر پای انقلاب خود ایستاده‌اند.
 
امام جمعه بهارستان تصریح کرد: نیرنگ و خدعه کردن دشمنان علیه اسلام و مسلمانان محدود به زمان معاصر نمی‌شود، بلکه در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز وجود داشت و حفر خندق در اطراف شهر مدینه یکی از راهکارهای مسلمانان برای نجات از تهاجم‌ دشمنان بود.
 
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با مبارزه با ظلم و ظالم پیوند خورده و این پیوند ناگسستنی است و قیام علیه ظالمان و زورگویان از دیگر اصول انقلاب اسلامی ایران است، افزود: اگر امروز شاهد این هستیم که در کشورهای منطقه مسلمانان بیدار شده‌اند و علیه حاکمان و پادشاهان دست نشانده مستبد و دیکتاتور خود قیام می‌کنند، نشان از صدور آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی به دیگر نقاط جهان است.
 
صادقی عنوان کرد: عده‌ای از خائنان و ساده‌لوحان زمانه در زمان پیش از انقلاب اسلامی به تکرار بیان می‌کردند که مشت نمی‌تواند بر زره پیروز شود و این مقابله محکوم به شکست است اما امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که مشت برخاسته از باور و اعتقاد بر هر سلاحی پیروز است.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز به خوبی شاهد نشانه‌های صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی به تمام نقاط جهان هستیم، گفت: پایه نظام استکبار و سلطه به لرزه درآمده و جنایات اخیر رژیم آل‌سعود با حمایت‌های آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی مصداقی بر این ادعاست.
 
امام جمعه بهارستان اضافه کرد: شکست، نابودی و اضمحلال دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی به خوبی مشهود است و جنایات وحشیانه علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع یمن و اعلام حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر روند نابودی مستکبران را به دست آزادی‌‌خواهان جهان سریع‌تر می‌کند.
 
* تجمع اعتراض‌آمیز علما، اساتید و روحانیون  به صدور اعدام شیخ نمر
 
همزمان با سراسر کشور تجمع علما، اساتید، روحانیون و طلاب در مدارس علمیه استان بوشهر در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر برگزار شد.
 
در تجمع عظیم و باشکوهی که با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مدرسه علمیه چهارده معصوم (ع) برازجان و در محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمر‌النمر عالم شیعی عربستان برگزار شد طلاب این مدرسه با سردادن شعارهایی همچون "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آل سعود" خشم خود را اقدامات و جنایات آنان نشان دادند.
 
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در جمع طلاب دشتستان صدور حکم اعدام شیخ نمر النمر توسط آل‌سعود را محکوم کرد و اظهار داشت: بدون تردید این حکم نشان از اندیشه‌های باطل آل‌سعود است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، جنایات آل‌سعود در کشتار مردم یمن را نیز محکوم کرد و گفت: تجاوز عربستان به یمن، تجاوز بی‌مبنا، غیرمشروع و یک جنایت بزرگ است.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مردم یمن باید خود تعیین تکلیف کنند تصریح کرد: هیچ کشوری حق دخالت در کشور دیگری ندارد و مردم یمن خود باید تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری کنند.
 
براساس این گزارش، طلاب و روحانیون حاضر در این تجمع عظیم، خواستار آزادی شیخ نمر النمر شدند. تجمع‌کنندگان همچنین با محکومیت جنایات وحشیانه آل‌سعود در یمن، خواستار موضع‌گیری قاطع علمای اسلام و مسلمانان در دفاع از مظلومان یمن و جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر شدند.
 
در این تجمع امام جمعه برازجان، مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان، اساتید و نیز برخی از فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه شهرستان دشتستان و مسئولان اجرایی شهرستان دشتستان حضور داشتند.
 
* آل‌سعود در اعدام شیخ نمر تجدیدنظر کند
 
آیت‌الله حسین مظاهری پیش از ظهر امروز در پایان درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، عالم شیعه عربستانی، این روحانی شجاع و مبارز را شخصیتی مفید برای اسلام و تشیع در منطقه حجاز دانست و خاطرنشان کرد: اعدام شیخ نمر علاوه بر اینکه یک جنایت بشری است، توهین به اسلام و روحانیت است و باید رژیم آل‌سعود در آن تجدید نظر کند.
 
وی اینگونه اقدام‌ها را در مجموعه توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیست‌ها علیه اسلام و تشیع ارزیابی کرد و افزود: متأسفانه در وضع فعلی، رژیم آل‌سعود به آلت دست آمریکا و حربه حزب صهیونیست مبدل شده و با این اقدامات نابخردانه، عالم اسلام را دچار آشفتگی می‌کنند.
 
* روحانیت شیعه همیشه برای شهادت در راه خداوند آماده است
 
اساتید، طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان قزوین در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر، در مسجد شیخ‌الاسلام تجمع و اقدام رژیم آل‌سعود را محکوم کردند.
 
در این تجمع اعتراض‌آمیز اساتید، طلاب و روحانیون حوزه علمیه این استان با سردادن شعارهای «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «آل سعود شرمت باد/ آمریکا ننگت باد» و غیره نسبت به صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر اعتراض کردند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در این تجمع اظهار کرد: حمله به یمن محصول اتحاد سه محور استکباری آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود است و دولت‌های استکباری بعد از شکست نقشه‌هایشان در عراق و سوریه به یمن روی آوردند تا محور مقاومت در منطقه را تضعیف کنند.
 
حجت‌الاسلام علی معبودی با اشاره به اهداف رژیم آل سعود در حمله به یمن گفت: نابودی حوثی‌ها و انصارالله در یمن، برگرداندن منصور عبده به قدرت و شکست مقاومت مردم یمن از جمله اهداف حمله رژیم آل سعود به یمن است، اما تا به امروز نتوانسته‌اند به هیچ کدام از این اهداف دست پیدا کنند.
 
وی با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر بیان کرد: شهادت در راه هدف و آرمان الهی از جمله افتخارات روحانیت شیعه است و حکم شیخ نمر نخستین حکم اعدام یک روحانی شیعه نیست و در طول تاریخ و مبارزات علیه ظلم و استکبار، احکام زیادی به همین منظور صادر شده است.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: روحانیت شیعه همیشه برای شهادت در راه خداوند آماده است و دشمنان فکر نکنند که با اعدام یک روحانی شیعه این رودخانه پرخروش از حرکت باز می‌ایستد بلکه افراد دیگری جای او گرفته و راهش را ادامه می‌دهند.
 
معبودی مطرح کرد: خانه سست و عنکبوتی رژیم آل سعود با اجرای حکم اعدام شیخ نمر فرو می‌ریزد و این رژیم با شهادت این عالم شیعی یک جواب قطعی از امت شیعه می‌گیرد و آل سعود هم به پایان عمر خود می‌رسد و این وعده الهی است.
 
در پایان این تجمع، شرکت‌کنندگان با قرائت بیانیه خواستار موضع‌گیری‌های قاطع علما و امت اسلامی در سراسر جهان در مقابل جنایات رژیم آل سعود در حمله به مردم یمن و جلوگیری از اعدام شیخ نمر شدند.
 
* آل‌سعود جرأت اجرای حکم شیخ نمر را ندارد
 
حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی امام جمعه رامهرمز در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران این شهرستان که در محکومیت حکم اعدام احتمالی روحانی برجسته شیعه عربستان صورت گرفت، اظهار کرد: امروز مردم دنیا همراه نظام اسلامی است، ولی سردمداران و مستکبران از جمله آل سعود تاب و تحمل این اقتدار را ندارند.
 
وی ادامه داد: به منظور مقابله با شیعیان، حکام وابسته عربستان اقدام به اعلام حکم اعدام شیخ نمر کرده‌اند که شکست خواهند خورد.
 
امام جمعه رامهرمز ضمن محکومیت شدید این حکم ناعادلانه تصریح کرد: فقیه برجسته و شیعه عربستانی توانسته، تحرک، اندیشه و تفکر شیعه را در بدترین شرایط  و سخت‌گیری وهابیون به دنیای اسلام معرفی کند.
 
موسوی همچنین مطرح کرد: حکومت آل‌سعود جرأت اجرای چنین حکمی را ندارد، چراکه که اگر حکم را اجرا کند حکومتشان نابود خواهد شد.
 
* پرچم شیخ نمر هیچ‌گاه بر روی زمین نخواهند ماند
 
حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب حوزه علمیه کرمانشاه اظهار کرد: پرچم شیخ نمر هیچگاه بر روی زمین نخواهند ماند.
 
وی با اشاره به جنایات و ددمنشی‌های رژیم آل سعود، تصریح کرد: با شهادت شیخ نمر چیزی از اقتدار و عظمت شیعه کم نخواهد شد و ده‌ها شیخ نمر دیگر ظهور خواهند کرد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه اضافه کرد: حرکت وقیحانه و حکم خلاف شرع عربستان علیه شیخ نمر همچون حرکت هارون‌الرشید ملعون علیه امام موسی کاظم(ع) است که برای بقای حکومت نامشروع خویش، بیدارگران اسلامی و منادیان عدالت را با اتهامات واهی روانه زندان کرده و به شهادت می‌رسانند.
 
وی با بیان اینکه آل‌سعود ادامه دهنده راه اسرائیل است، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی بدترین خیانت را به اسلام و مسلمانان کرده است و در تمامی فتنه‌ها با پرورش گروهک‌های تروریستی با عناوین مختلف نقش داشته است.
 
موسوی بیان داشت: با شهادت شیخ نمر کاخ حکومت عربستان سعودی از روی زمین محو خواهد شد.
 
* اعتراض روحانیون اصفهان به حکم نابخردانه اعدام شیخ نمر
 
جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان همزمان با سراسر کشور پیش از ظهر امروز با تجمع در مدرسه علمیه صدر بازار، با دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود وهابیت»، انزجار و تنفر خود را از استکبار و جنایات اخیر آل‌سعود اعلام کردند.
 
در این تجمع اعتراضی، طلاب و روحانیون همنوا و یکپارچه بر وحدت مسلمین و عدم بی‌تفاوتی شیعه و سنی در قبال جنایات وحشیانه آل‌سعود تاکید و حمایت خود را از مردم مظلوم یمن و همچنین شیعیان عربستان اعلام کردند.
 
این تجمع در حمایت از عالم شیعه و انقلابی عربستان آیت‌الله شیخ نمر باقر نمر و حکم ناعادلانه آل‌سعود مبنی بر اعدام این عالم ربانی و رهبر شیعیان عربستان انجام شد.
 
در این تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان نیز شعارهایی چون «حرف ملت ما مرگ بر آل‌سعود»، «تداوم انقلاب هوشیاری اسلامی، نجات مستضعفان بیداری اسلامی»، «نبرد با استکبار شعار ملت ماست، سازش با آمریکا باعث ذلت ماست»، «این گفته رهبر ماست، شعار ما نبرد با آمریکا است»، «ملت ما آزاده است، در ره دین جان برکفیم» سر دادند و تنفر خود را از آل‌خلیفه به گوش جهانیان رسانیدند.
 
* تجمع اعتراض‌آمیز طلاب حوزه علمیه خراسان به دلیل صدور حکم اعدام شیخ نمر
 
علما، روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان در محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمر در مدرسه علمیه نواب تجمع کردند.
 
تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل‌سعود»، «مرگ بر وهابی»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» جنایات حکومت آل‌سعود با پشتوانه صهیونیست و آمریکا را محکوم کردند.
 
* اعدام شیخ نمر مساوی است با سقوط آل‌سعود
 
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، در بخشی از این جلسه با بیان اینکه حکام آل‌سعود در چرایی محکومیت به اعدام شیخ نمر عنوان می‌کنند که چرا در جریان کشور بحرین دخالت می‌کند که در جواب باید به آنها گفت شما به یمن حمله می‌کنید، دخالت نیست و شیخ نمر که نصیحت کرده، دخالت محسوب می‌شود.
 
این مفسر قرآن کریم یادآور شد:‌ اگر دیوانگی آل‌سعود گل کرده و این عالم بزرگوار را به شهادت برساند، این فرد آسیب نمی‌بیند، اما آل سعود سقوط می‌کند و به بدترین درجه می‌رسد.
 
* لزوم تجدیدنظر حکام آل‌سعود در اعدام شیخ نمر
 
حوزویان قمی طی تجمعی اعتراض خود را نسبت به صدور حکم اعدام شیخ محمدباقر النمر از علمای برجسته جهان تشیع اعلام کرده و خواستار تجدید نظر رژیم آل سعود در این ارتباط شدند.
 
«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» و «ریاض جنایت می‌کند، آمریکا حمایت می‌کند» بخشی از شعارهایی بود که تجمع‌کنندگان در حمایت از شیخ محمدباقر النمر سردادند.
 
همچنین در این تجمع آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال مدیر حوزه علمیه استان قم و جمعی از علمای برجسته حوزه به همراه طلاب ایرانی و خارجی حضور داشتند.
 
آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در ابتدای این مراسم خداباوری را جرم اصلی شیخ نمر خواند و ابراز کرد: شیخ نمر به عنوان یکی از علمای برجسته جهان تشیع بنیاد فرعونی آل سعود را نابود می‌کند و شیعیان آن رژیم را به آتش خواهند کشید.
 
وی آل‌سعود را دست‌پرورده روباه پیر انگلیس دانست و مطرح کرد: اگر به این رژیم کودک‌کش مهلت داده شود در آینده نزدیک حرم پیامبر اسلام(ص) و حرمت کعبه را هم خواهند شکست همانطور که حرمت بقیع و سایر مقابر را شکستند.
 
* حکم ظالمانه علیه شیخ نمر با هدف خاموش کردن حرکت بیداری اسلامی است
 
حجت‎الاسلام سید محسن طاهری مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان در تجمع اعتراض‎آمیز مردم ولایت‌مدار گلستان نسبت به کشتار مردم مظلوم یمن توسط آل‌سعود و صدور حکم شیخ نمر در شهرستان گرگان، اظهار کرد: براساس دستورات دینی موظف هستیم از هر مظلوم در هر نقطه از جهان مخصوصاً جهان اسلام حمایت کنیم.
 
وی از آیت‎الله نمر به عنوان شخصیتی مبارز و آزادی‌خواه نام برد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پایه‎گذار بیداری اسلامی است، بنابراین در دفاع از مردم مظلوم یمن و حکم ظالمانه علیه شیخ نمر رسالتی سنگین‎تر بر عهده دارد.
 
مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان با اشاره به اینکه حکم ظالمانه علیه شیخ نمر با هدف خاموش کردن حرکت بیداری اسلامی در منطقه صورت گرفته است، اضافه کرد: اگر قرار باشد در مقابل جنایات سکوت کنیم و حرکت مناسبی در این راستا انجام نشود، احکام ظالمانه استبدادی که در برخی کشورهای منطقه وجود دارد، تقویت می‎شود.
 
طاهری بیان داشت: بر همه مسلمانان و ملت ایران واجب است که در راستای دفاع از مظلوم و شخصیت برجسته روحانی آیت‎الله نمر که سردمدار بیداری اسلامی در عربستان بوده، حمایت کنیم.
 
* اعدام شیخ نمر کینه و بغض شدید مسلمانان را به همراه دارد
 
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر، گفت: واقعیت است که دولتمردان عربستان یا غافل هستند یا خود را به غفلت می‌زنند و جمعیت زیادی در عربستان است که برای مراسم مذهبی و برنامه‌های دیگر مشکل دارند.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: آنها شهروند هستند و حق دارند که به مذهب خود عمل کنند، اما با آنها و اهل سنت یکسان رفتار نمی‌شود، استخدام در ادارات،‌ مدارج اجتماعی و... از جمله تبعیض‌هاست و آنها حق خود را می‌خواهند.
 
وی ادامه داد: شیخ نمر در این مورد صحبت کرده و آدم‌کشی نکرده و مسلح به سلاح نبوده است، اما وی را محکوم به اعدام کردند، می‌گویند توبه کن که در جواب آنها می‌گوید، توبه نمی‌کنم، کدام قانون اسلام اجازه می‌دهد چنین انسانی را به اعدام محکوم کنند.
 
این مرجع تقلید عنوان داشت: اگر این حکم اجرا شود آثار سوئی برای جمعیت قاتلان دارد و تمام شیعیان دنیا کینه و بغض شدید نسبت به همه آنها پیدا می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: باید بدانند مردم نمی‌ترسند و دیگران جسورتر می‌شوند، در زمان انقلاب ایران هرچه شهید کردند، مردم پرجوش‌تر شدند.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان بیان داشت: امیدواریم برنامه‌ اعدام شیخ نمر اجرا نشود، چراکه آثارش دامن آنها را می‌گیرد و تمام شیعیان و مسلمانان معتدل دنیا نسبت به چنین اقدامی ایراد می‌گیرند و مراکز جهانی نیز نسبت به این حکم اعتراض کردند.
 
* اعدام شیخ نمر شعله‌های خشم مردم عربستان را فروزان‌تر می‌کند
 
منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: کشور عربستان از چند جبهه برای نابودی خود تلاش می‌کند و روز به روز نیز به دنبال تضعیف جایگاه خودش است که قطعاً اعدام احتمالی شیخ نمر در عربستان شعله‌های خشم مردم این کشور را فروزان‌تر کرده و پایه‌های حاکمیت مستبدانه آل سعود را فرو می‌ریزد.
 
* آل‌سعود در حکم شیخ نمر تجدیدنظر کند
 
آیت‌الله جعفر سبحانی در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به خطری که جان عالم بزرگوار و مجاهد حجت‌الاسلام محمدباقر نمر را تهدید می‌کند، گفت: براساس اخبار، قاضی حکم اعدام ایشان را صادر کرده ولی قاضی و کسانی که در راس این حکم هستند، باید تجدیدنظر کنند.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در هیچ مکانی از دنیا، مدعی، قاضی و مجری یک نفر نیست و براساس دستورات اسلام یک نفر به عنوان مدعی و قاضی قرار ندارد.
 
وی یادآور شد: شیخ نمر می‌گوید همانطوری که دیگران حق دارند، ما هم حق داریم و خواستار حقوق جمعی مردم است تا قانون برای همه یکسان اجرا شود.
 
محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با ابراز امیدواری برای عدم اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر‌النمر توسط آل‌سعود، بیان داشت: اجرای این حکم عواقب بدی برای این رژیم در بر خواهد داشت.
 
وی به سکوت مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل در مورد صدور حکم اعدام این مبارز عربستانی اشاره کرد و افزود: عملکرد این سازمان دیدگاه موجود در مورد استفاده ابزاری از این سازمان توسط دولت‌های بزرگ را ثابت می‌کند.
 
علیمردانی سکوت سازما‌ن‌های بین‌المللی در مقابل کشتار زنان و کودکان را تأیید‌کننده ابزاری‌ بودن اقدامات این سازمان‌ها عنوان کرد و گفت: این اتفاقات دوگانه بودن رفتارهای سازمان ملل را ثابت می‌کند.
 
وی با اشاره به جار و جنجال‌های به‌راه افتاده در جهان به خاطر فوت چند نفر در برخی کشورها تاکید کرد: سکوت سازمان‌های معروف به دفاع از حقوق بشر در مورد کشتار‌های منطقه و همچنین صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر‌النمر حقایق نوع فعالیت این سازمان‌ها را آشکار می‌کند.
 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، حکم صادر شده برای اعدام شیخ نمر باقر‌النمر اجرا نشود.
 
* همه باید در دفاع از دین مشارکت داشته باشند
 
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز در مراسم تجمع علما، اساتید، روحانیان و طلاب حوزه علمیه مشهد در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر، روحانی مبارز شیعی در عربستان که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت دفاع از دین و اسلام از دوش کسی برداشته نیست و همه باید در دفاع از دین مشارکت داشته باشند.
 
وی در ارتباط با حکم اعدام شیخ نمر، افزود: این ماجرا نمایش بزرگی بود که راهبرد ثابت، همیشگی و ابدی در جهان اسلام برای مسلمانان به وجود آورد.
 
* اعدام شیخ نمر یک جنایت بشری است
 
آیت‌الله حسین مظاهری پیش از ظهر امروز در پایان درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، عالم شیعه عربستانی، این روحانی شجاع و مبارز را شخصیتی مفید برای اسلام و تشیع در منطقه حجاز دانست و خاطرنشان کرد: اعدام شیخ نمر علاوه بر اینکه یک جنایت بشری است، توهین به اسلام و روحانیت است و باید رژیم آل‌سعود در آن تجدیدنظر کند.
 
وی اینگونه اقدام‌ها را در مجموعه توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیست‌ها علیه اسلام و تشیع ارزیابی کرد و افزود: متأسفانه در وضع فعلی، رژیم آل‌سعود به آلت دست آمریکا و حربه حزب صهیونیست مبدل شده و با این اقدامات نابخردانه، عالم اسلام را دچار آشفتگی می‌کنند.
 
آیت‌الله‌ مظاهری در پایان بیانات خود، بر لزوم دعا و توسل برای نجات شیخ نمر، تأکید کرد.
 
* خانه سست و عنکبوتی رژیم آل سعود با اجرای حکم اعدام شیخ نمر فرو می‌ریزد
 
اساتید، طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان قزوین در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر، در مسجد شیخ‌الاسلام تجمع و اقدام رژیم آل سعود را محکوم کردند.
 
در این تجمع اعتراض‌آمیز اساتید، طلاب و روحانیون حوزه علمیه این استان با سردادن شعارهای «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «آل سعود شرمت باد/ آمریکا ننگت باد» و غیره نسبت به صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر اعتراض کردند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر بیان کرد: شهادت در راه هدف و آرمان الهی از جمله افتخارات روحانیت شیعه است و حکم شیخ نمر نخستین حکم اعدام یک روحانی شیعه نیست و در طول تاریخ و مبارزات علیه ظلم و استکبار، احکام زیادی به همین منظور صادر شده است.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: روحانیت شیعه همیشه برای شهادت در راه خداوند آماده است و دشمنان فکر نکنند که با اعدام یک روحانی شیعه این رودخانه پرخروش از حرکت باز می‌ایستد بلکه افراد دیگری جای او گرفته و راهش را ادامه می‌دهند.
 
معبودی مطرح کرد: خانه سست و عنکبوتی رژیم آل سعود با اجرای حکم اعدام شیخ نمر فرو می‌ریزد و این رژیم با شهادت این عالم شیعی یک جواب قطعی از امت شیعه می‌گیرد و آل سعود هم به پایان عمر خود می‌رسد و این وعده الهی است.
 
* آل‌سعود در قبال اعدام شیخ النمر باید بهای سنگینی را بپردازد
 
آیت‌الله سید محمد سعیدی در تجمع بزرگ حوزویان در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر که ظهر امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس حکم رژیم آدم‌کش آل‌سعود، این عالم شیعه در 25 رجب اعدام می‌شود، اظهار کرد: این رژیم جنایتکار تاکنون نتوانسته دستاوردی در یمن داشته باشد و به یاری خداوند در آینده نیز همچنین خواهد بود.
 
وی با تأکید بر اینکه بزرگان دینی از بزرگان مادی دنیا پیروی نمی‌کنند، تصریح کرد: رژیم آل‌سعود رهبری معترضان علیه حکومت، ایجاد هرج و مرج و تبعیت نکردن از عالم حجاز را گناه این عالم شیعه می‌داند؛ این اتهامات همانند اتهاماتی است که در دوران‌های بسیار گذشته به امام موسی کاظم (ع) زده شد.
 
امام جمعه قم گفت: مجاهدان در راه خدا همواره مورد ظلم ستمگران قرار گرفته و در پایان با غربت تمام به شهادت رسیده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه آل‌سعود در قبال اعدام شیخ النمر باید بهای سنگینی را بپردازد، خاطرنشان کرد: اعدام شیخ النمر زلزله‌ای را بر آل‌سعود تحمیل می‌کند که در پایان منجر به سقوط آل‌سعود می‌شود.
 
سعیدی خداباوری را جرم اصلی شیخ النمر خواند و ابراز کرد: شیخ النمر به عنوان یکی از علمای برجسته جهان تشیع بنیاد فرعونی آل‌سعود را نابود می‌کند و شیعیان این رژیم را به آتش خواهند کشید.
 
وی آل‌سعود را دست‌پرورده روباه پیر انگلیس دانست و مطرح کرد: اگر به این رژیم کودک‌کش مهلت داده شود، در آینده نزدیک، حرمت حرم پیامبر اسلام (ص) و کعبه را هم خواهد شکست، همان طور که حرمت بقیع و سایر مقابر را شکست.
 
* تجمع مردم اردبیل در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر
 
در تجمعی که صبح امروز در مدرسه صالحیه اردبیل برگزار شد، شرکت‌کنندگان در قالب بیانیه‌ای اعلام کردند: ظلم‌ها و جنایت‌های رژیم کودک‌کش و جنایتکار سعودی با اقدامات وحشیانه‌ای که این رژیم در منطقه انجام می‌دهد بر کسی پوشیده نیست. به راه انداختن گروه‌های سلفی و تکفیری و به تبع آن کشتار فجیع زنان و کودکان در کشورهای عراق، سوریه، یمن و با شدت کمتر در سایر مناطق اسلامی نتیجه تفکرات و اعتقادات غلط پیروی شده از سوی سعودی‌ها است.
 
در این بیانیه آمده است: متاسفانه در شرایط کنونی که جهان اسلام با هجمه شدید از سوی جهان استکبار و صهیونیسم روبه‌رو است و خواهان وحدت هر چه بیشتر مسلمانان است، رژیم سعودی بر طبل اختلاف و دشمنی کوبیده و درصدد کمک رساندن به جبهه استکبار و کفر است. رژیم سعودی بداند این خون‌های بیگناه هزاران زن و کودک مسلمان و مظلوم دامنشان را خواهد گرفت و آنها را نابود خواهد کرد.
 
طلاب و دانشجویان در بیانیه خود افزوده‌اند: ما اجتماع‌کنندگان (طلاب، روحانیون و دانشجویان اردبیل) در این مکان به پیروی از فرمایشات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای به دولت سعودی هشدار می‌دهیم که دست از این جنایت‌های وحشیانه در منطقه به ویژه یمن بردارند و بیش از این به رفتار وقیحانه خود ادامه ندهند.
 
در این بیانیه تصریح شده است: اما این توحش و ظلم‌های آل‌سعود به خارج از عربستان محدود نمی‌شود و در داخل کشور خودشان هم فضای بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها و ظلم‌ها به خصوص علیه شیعیان حاکم است، ظلم‌هایی که فریاد شیعیان مظلوم این کشور را در آورده است. چندین سال است که شیعیان عربستان به رهبری عالم شجاع و وارسته جهان تشیع یعنی شیخ نمر باقر النمر به این بی‌عدالتی‌ها اعتراض می‌کنند اما توجهی از سوی دولت سعودی در قبال این اعتراضات صورت نمی‌گیرد.
 
در این بیانیه آمده است: دولت سعودی این شیخ شجاع را به بهانه اینکه علیه پادشاه سعودی قیام کرده و شیعیان را به اعتراض فرا خوانده دستگیر کرده‌اند در حالی که خواسته وی فقط احقاق حقوق شیعیان و برداشتن نابرابری‌ها بوده است.
 
این بیانیه می‌افزاید: جدیداً دولت سعودی ادعا کرده که قصد دارد شیخ نمر را در تاریخ 25 رجب و روز شهادت امام هفتم شیعیان امسال اعدام کند.
 
در پایان این بیانیه آمده است: دولت سعودی مطمئن باشد که این اقدام ریشه این رژیم را خواهد خشکاند و اعتراض شیعیان سراسر جهان به ویژه شیعیان عربستان را در پی خواهد داشت، در پایان از مسئولان نظام اسلامی خواستاریم که در مقابل اقدامات سعودی‌ها قاطعانه واکنش نشان داده و ذره‌ای در مقابل جنایات این رژیم، تسامح و نرمی نداشته باشند.
 
* تجمع ضد‌استکباری و ضد‌آل سعود در اردبیل/روحانیون فریاد نفرت از آل سعود سر دادند
 
طلاب و روحانیان استان اردبیل به همراه جمعی از دانشجویان در تجمع اعتراض‌آمیز فریاد خشم و انزجار از آل سعود را سر داده و جنایات این رژیم سفاک را در یمن و تحرک برای اعدام آیت‌الله شیخ نمر را اعلام کردند.
 
بر این اساس، در این تجمع که همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های علمیه اردبیل برگزار شد، روحانیان، طلاب و جمعی از دانشجویان در حالی که شعارهای ضد‌استکباری و ضد آل سعود سر می‌دادند نسبت به جنایاتی که عربستانی‌ها در یمن مرتکب شده و تصمیم سخیف آنها در مورد اعدام شیخ نمر اوج نفرت و اعتراضشان را اعلام کرده و خواستار توقف این حرکت ننگین شدند.
 
حوزه‌های علمیه استان اردبیل اعم از خواهران و برادران علاوه بر اردبیل در سایر شهرها نیز به نشانه اعتراض تجمع کرده و از این حرکت آل سعود اعلام انزجار و امت اسلامی را به وحدت و همدلی دعوت کردند و از شیخ نمر نیز به عنوان نماد حق‌طلبی و تسلیم نشدن در برابر یزیدیان زمان یاد کردند.
 
‌یکی از روحانیون اردبیل در این مراسم اظهار کرد: آل سعود با این حرکت‌های نافرجام روز به روز نفرت برای خود تولید می‌کند و با دور شدن از مدار حق و حقیقت سعی دارد بین امت اسلامی انشقاق ایجاد کند.
 
حجت‌الاسلام ابراهیم میرعباس‌زاده تصریح کرد: رژیم آل سعود با عقد اخوتی که با آمریکا بسته در قضیه فلسطین، سوریه و یمن اوج مزدور صفتی و وابستگی خودش را به آمریکا نشان داد و همه فهمیدند که این رژیم وابسته به شیطان بزرگ است.
 
وی با هشدار به سران کشور عربستان و آل سعود که در صدد اعدام آیت‌الله شیخ نمر هستند، گفت: ما شیخ نمر را تنها یک فرد محسوب نمی‌کنیم بلکه معتقدیم با شهادت او امت اسلامی بیش از همیشه علیه کافران روزگار قیام کرده و به پا می‌خیزند تا بساط آل سعود و همدستانش برچیده شود.
 
در شهر پارس‌آباد نیز روحانیان و طلاب با تجمع اعتراض‌آمیزی که در محکومیت حرکت دولت عربستان و حکم آل سعود مبنی بر اعدام شیخ نمر داده‌ است، با سر دادن شعارهایی خواستار اجرای عدالت و وفاق بیشتر امت اسلامی شدند.


منبع: فارس


94/2/23 - 21:26 - 2015-5-13 21:26:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن