تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805563701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقوق مسلم و مشروع شیخ النمر توسط سران سعودی پایمال شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حقوق مسلم و مشروع شیخ النمر توسط سران سعودی پایمال شده است قم -ایرنا - کمیته های انقلاب مردمی وابسته به جریان انقلاب مردمی شبه جزیره عربستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: شیخ مجاهد نمر باقر النمر یکی از زندانیان است که حقوق مسلم و مشروعش توسط سران سعودی پایمال شده است.


به گزارش ایرنا ، در این اطلاعیه که روز چهارشنبه در تجمع بزرگ حوزویان در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه کشور عربستان در مدرسه علمیه فیضیه قم توزیع شد، آمده است: شنیده ها حاکی از آن است که رژیم خودکامه سعودی با اتخاذ تصمیماتی احمقانه این بار توسط ولیعهد جدید خود محمد بن نایف و از طریق دستگاه قضایی، اعدام فوری شیخ مجاهد نمر باقر النمر یکی از سرشناس ترین چهره های شیعی منطقه الشرقیه را در دستور کار خود قرار داده است.
در این اطلاعیه بیان شده است: با نگاهی گذرا به اتهامات پیش روی شیخ النمر و بازداشتهای خودسرانه رژیم سعودی می توان گفت روش سرکوبگرانه ای که رژیم سعودی آن را علیه شهروندان شیعی منطقه الشرقیه اتخاذ کرده، اوج وقاحت و دشمنی مقامات سعودی بر علیه جوانان این منطقه که به صورت مسالمت آمیز خواستار مطالبات قانونی خود بوده اند نمایان می سازد.
در این اطلاعیه افزوده شده است: نقض مکرر حقوق شهروندان و زندانیان شیعی منطقه الشرقیه توسط رژیم سعودی جای بسی تامل دارد که گاه این نقض حتی تا پاگذاشتن بر روی قوانین و کنوانسیونهای حقوق بشر بین المللی پیش می رود، بدیهی است بازداشت شدگان باید در دو مرحله قبل و بعد از محاکمه از فراهم آمدن محیط محاکمه ای عادلانه برخوردار باشند، لیک رژیم سعودی با عدم رعایت این قوانین و کنوانسیونها این زندانیان را به صورت کاملا سلیقه ای و بر اساس تبعیض نژادی محاکمه می کند.
در این اطلاعیه تاکید شده است: در مورد حقوق زندانیانی که رژیم سعودی آنها را به اتهاماتی واهی محاکمه کرده در واقع به رفتار همیشگی این رژیم تبدیل شده است و با این نقضهای مکرر آل سعود فراموش کرده که با ملتی در تعامل است که بر همه حقوقش واقف و بر این اساس هیچگاه مطیع اوامر و احکام غیرشرعی نظام سعودی نخواهد شد.
اطلاعیه حاکیست: شیخ مجاهد نمر باقر النمر یکی از این زندانیان است که حقوق مسلم و مشروعش توسط سران سعودی پایمال شده است.
در این اطلاعیه آورده شده است: بر رژیمی که ادعا می کند بر مبنای شریعت اسلامی حکمرانی می کند ننگ است که شهروندی را تنها به خاطر مطالبه حقوق مشروع خود به اعدام محکوم کند؛ رژیم سعودی باید بداند در صورت حماقت و اجرای حکم اعدام شیخ مجاهد النمر، شهروندان منطقه الشرقیه شبه جزیره عربستان ظلم را بر نخواهند تابید و آنگاه است که تنها پشیمانی عاید سران ستمکار این رژیم خواهد شد.
این اطلاعیه اعلام کرده است: در این شرایط سخت که منطقه الشرقیه و بخصوص شیعیان این منطقه با آن رو به رو هستند، کمیته های انقلابی شبه جزیره عربستان از تمام نهادهای حقوق بشر بین المللی می خواهد تا با اتخاذ روشهای مناسب و با اعمال فشار بر رژیم خودکامه سعودی از نقضهای مکرر و پی در پی این رژیم جلوگیری کنند.
همچنین، کمیته های انقلابی شبه جزیره عربستان ضمن محکوم کردن صدور چنین حکمی، خواستار لغو این حکم و آزاد شدن فوری و بدون قید و شرط شیخ النمر شده و از دولتهای اسلامی خواسته است تا با اعمال فشار بر رژیم سعودی، ضمن لغو حکم اعدام شیخ النمر، احترام بیش از پیش حقوق شیعیان و به ویژه زندانیان شیعی را خواستار شوند.
همچنین در اطلاعیه دیگری به امضای علی الدبیسی رییس سازمان اروپایی - سعودی حقوق بشر؛ دلایل خطرناک در مورد اعدام شیخ النمر برشمرده شده و آمده است: با مبهم بودن اقدامات دستگاه قضایی رژیم سعودی و پس از طی مراحل محاکمه ای که از ساده ترین اصول یک دادرسی عادلانه بهره ای نبرده، اعلام حکم اعدام شیخ النمر رهبر شیعیان عربستان ابعاد تازه و جدیتری به خود گرفته است.
شیخ نمر باقر النمر، برجسته ترین زندانی سیاسی عربستان به شمار می رود؛ این روحانی مبارز عربستانی از ساکنان العوامیه است که در 15 اکتبر (23 مهر ماه) سال گذشته به اتهام انتقاد علیه دولت به اعدام محکوم شد.
دادستان عربستان سعودی در 25 مارس گذشته (پنجم فروردین 93) با مطرح کردن اتهامهای دروغین، خواستار صدور حکم اعدام برای شیخ النمر به علت محاربه علیه نظام این کشور شد.
رژیم آل سعود اتهامات واهی از قبیل قیام علیه پادشاه و ایجاد آشوب در کشور و تشویق جوانان به شرکت در تظاهرات علیه حکومت را به این روحانی نسبت داده است. ک/3
7406/ 6133/ 1596



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن