تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821029056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نا سا در پی ساخت موشک های غول پیکر برای سفر به دورترین نقاط فضا تا2017


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نا سا در پی ساخت موشک های غول پیکر برای سفر به دورترین نقاط فضا تا2017 تهران-ایرنا- سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در عرض چند هفته بررسی طراحی ساخت بزرگترین موشک پرتاب کننده فضاپیما را تایید می کند. این تلاش های گسترده برای ساخت موشک های غول پیکر و سفر به دست نیافتنی ترین نقاط فضا انجام می شود.


به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی space.com، طراحی این موشک نقشه راهی برای ساخت موشک های غول پیکر خواهد بود.
روند بررسی این طراحی روز دوشنبه 11 مه (21 اردیبهشت) در مرکز پروازهای فضایی مارشال سازمان فضایی آمریکا آغاز شد.
پروژه سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) قدرتمندترین وسیله پرتابی خواهد بود که تا کنون ساخته شده است؛ قرار است این موشک روزی انسان را به مریخ ارسال کند.
راکتی 117 متری که در این پروژه به کار گفته خواهد شد از لحاظ ابعاد در نوع خود مثال زدنی است. این راکت بزرگ ابعادی بیشتر از موشکی که اولین بار انسان را به ماه حمل کرد دارد. آن موشک 110 متر طول داشت.
این موشک با استفاده از چهار موتور RS-25 کار خواهد کرد ؛ موتورهایی که پیش از این برای ارسال شاتل فضایی به مدار زمین استفاده می شد.
در نخستین آزمایش، موشک برای حمل بلندکردن محموله با وزن 77 تن پیکربندی می شود و فضاپیمای بدون خدمه اوریون را فراتر از مدار پایین زمین خواهد برد.
اما در قدرتمندترین پیکربندی اش، این موشک توانایی بالابردن 143 تن را خواهد داشت و این قابلیت اجرای ماموریت های فضایی به منظومه شمسی مانند رفتن به یک سیارک و مریخ را ممکن خواهد ساخت.
نخستین پرواز آزمایشی این سامانه برای سال 2017 برنامه ریزی شده است و SLS به گونه ای طراحی شده است که بتواند نیازهای خدمه و ماموریت را برآورده سازد.
علمی(6)**2038**1599



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن