تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799945913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم اعطاي اجازه افتتاح حساب اماني به تمام بانک‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۴۱ق.ظ)
در نشست شوراي هماهنگي مسکن مطرح شد: لزوم اعطاي اجازه افتتاح حساب اماني به تمام بانک‌ها موج - وزير راه و شهرسازي در نشست شوراي هماهنگي مسکن بر تسريع در تدوين آيين‌نامه‌هاي افتتاح حساب اماني با هدف مقابله با فساد مالي روش پيش‌فروش مسکن تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيزدهمين جلسه شوراي هماهنگي مسکن با حضور دکتر عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي (رئيس اين شورا)، حامد مظاهريان، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي (دبير شوراي هماهنگي مسکن)، محسن نريمان، مدير عامل شرکت عمران شهرهاي جديد، سيد محمد پژمان، مدير عامل سازمان ملي زمين و مسکن، محمد سعيد ايزدي، مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، محمد هاشم بت‌شکن، مدير عامل بانک مسکن، محمد شکرچي‌زاده، رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي، عليرضا تابش، رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي و تعدادي از مديران کل و ارشد وزارت راه و شهرسازي و دستگاه‌هاي تابعه در محل اين وزارتخانه برگزار شد.
آخوندي در اين نشست در خصوص افتتاح حساب اماني پيش‌فروش مسکن نزد بانک‌ها گفت: اين نوع حساب، مبحث بسيار مهمي است و وزارت راه و شهرسازي به شدت پيگير اجرايي شدن آن است، وقتي قرار است پيش‌فروش در بخش ساختمان به صورت اعلان عمومي اتفاق بيفتد، بايد بر اين نوع روش تأمين اعتبار، يک ناظر امين نظارت داشته باشد؛ آنچه در دنيا رواج دارد، افتتاح حساب اماني نزد بانک‌هاست.
وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اينکه بايد اين روش هم از سوي مسوولان بانک مسکن و هم مديران ارشد وزارت راه و شهرسازي به مردم و فعالان اقتصادي توضيح داده شود تا مفاسد اقتصادي متعدد گذشته در بخش پيش‌فروش مسکن و ساختمان ديگر تکرار نشود، اظهار کرد: در اين روش، بانک پيشرفت پروژه را کنترل کرده و به عنوان امانت‌دار مردم، پول‌ها را به تدريج در اختيار سازنده يا پيش‌فروشنده قرار مي‌دهد، در واقع در پروژه‌هاي ساختماني که به روش اعلان عمومي پيش‌فروش مي‌شوند، وجوه پيش خريداران نزد يک بانک به عنوان ناظر و امين و در قالب حساب اماني نگهداري مي‌شود و براساس توافق ميان سازنده و بانک و مطابق با جريان نقدينگي مورد نياز پروژه، منابع اين حساب آزاد مي‌شود. اين سازوکار، امکان مشارکت بانک در فرايند تأمين مالي پروژه از طريق اعطاي تسهيلات ساخت يا خريد را نيز تسهيل خواهد کرد.
وي با اشاره به نامه رسمي بانک مرکزي در پاسخ استعلام وزارت راه و شهرسازي از نحوه گشايش حساب اماني در بانک‌ها که تدوين دستورالعمل و آيين‌نامه‌هاي اين نوع حساب را به خود بانک‌ها واگذار کرده است، ادامه داد:‌ ايجاد اين نوع حساب اقدام صحيحي است که اگر حتي قانون مصوب مجلس هم نبود، خودم قصد داشتم لايحه آن را نگاشته و براي تصويب به مجلس تقديم کنم تا فسادهاي بزرگ در بخش پيش‌فروش املاک مسکوني به وقوع نپيوندد.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد افزود: بانک‌ها در دستورالعمل اجرايي اين حساب‌ها بايد هر دو وجه موضوع را مدنظر قرار دهند. به اين معنا که نقش بانک به عنوان امين و ناظر به درستي اجرا شود، در مقابل نيز بستر جذاب و تسهيل‌کننده‌اي براي سرمايه‌گذاران و سازندگان فراهم شود و تعامل بانک با سازندگان در سازوکار اجرايي اين حساب‌ها به گونه‌اي باشد که آزادي عمل آن‌ها در تصميم‌گيري اقتصادي محدود نشود.
آخوندي با تأکيد بر اينکه بايد به اين سمت برويم که نه تنها در حوزه پيش‌فروش املاک که در همه حوزه‌هايي که پيش‌فروش وجود دارد، امکان افتتاح حساب اماني ايجاد شود، خاطرنشان کرد: وقتي سرمايه‌گذاري مي‌خواهد هزار واحد مسکوني به صورت پيش‌فروش بسازد، امکان نظارت بر روند ساخت از سوي همه هزار متقاضي خريد که پول‌هاي خود را به سازنده داده‌اند، وجود ندارد، بنابراين بانک به نمايندگي از مردم روند پيشرفت پروژه را نظارت کرده و براساس پيشرفت فيزيکي آن، به تدريج پول‌هاي مردم را به پيش‌فروشنده مي‌دهد تا پيشرفت فيزيکي ساخت‌وساز ادامه يابد، البته من با محدود کردن افتتاح حساب‌هاي اماني نزد يک بانک مخالفم و پيش‌فروشنده بايد حق انتخاب هر يک از بانک‌هاي عضو شبکه بانکي به عنوان ميزبان حساب اماني را داشته باشد.
وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري کارگاه آموزشي تأمين مالي مسکن براي معاونان و مديران کل و ارشد وزارت راه و شهرسازي از سوي کارشناسان مسکن کره جنوبي در روزهاي ۲۹ و ۳۰ ارديبهشت اشاره و بيان کرد: کره‌اي‌ها در خصوص تضمين کيفيت ساخت‌وساز، سازوکار مناسبي طراحي کرده‌اند که در ايران نيز قابل استفاده است.
وي افزود: کارشناسان مسکن کره جنوبي در مبحث طراحي سازوکار پيش‌فروش مسکن بسياري از ريسک‌هاي اين روش تأمين مالي صنعت ساختمان را پوشش داده‌اند که شامل کاهش ريسک خروج پول‌هاي مردم از پروژه، ريسک عدم اتمام پروژه توسط پيش‌فروشنده، ريسک حفظ اصل پول مردم، ريسک پول ندادن متقاضيان تا پايان پروژه، ريسک کيفيت ساختمان و ريسک تضمين پايان پروژه در زمان اعلام شده مي‌شود. اين کشور داراي تجربه موفق در حوزه مسکن است و بسياري از کشورها از اين روش‌ها تبعيت مي‌کنند.
آخوندي تأکيد کرد: بايد تبادل تجربيات با کشورهاي موفق در حوزه مسکن گسترش يابد و از تجربيات بين‌المللي به منظور ساماندهي بخش مسکن، نهادسازي صحيح و اصلاح فرآيندها در اين بخش استفاده کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن