تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 26 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830041573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقایسه گرافیکی Project CARS : برتری کامل نسخه PC


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

همانطور که می دانید عنوان Project Cars چندی پیش بر روی کنسول های نسل هشتم و PC عرضه شد و بر طبق اعلام سازنده بازی یعنی استودیو Slightly Mad ، بازی بر روی کنسول های نسل هشتم به صورت 60 فریم اجرا می شود . اما سوالی که در این بین مطرح می شود این است که این اثر تا چه حد توانسته در زمینه گرافیکی بر روی کنسول ها و PC موفق عمل کند ؟ بر طبق تحلیل منتشر شده از معتبرترین مرجع تحلیل های فنی و گرافیکی یعنی Digital Foundry ، بهترین تجربه Project Cars تنها بر روی PC ممکن است و نسخه PC بازی بر روی حالت Ulrta کیفیت بسیار بهتری در قیاس با نسخه های کنسولی دارد . از بین نسخه های کنسولی نیز PS4 تقریبا در اکثر زمینه ها به جز texture filtering بهتر از نسخه Xbox One عمل کرده است . در زمینه رزولوشن بازی بر روی PS4 بصورت 1920x1080 اجرا می شود و این موضوع به وضوح بهتر تصاویر بر روی این پلتفرم کمک کرده است اما بازی بر روی Xbox One با رزولوشن پایه 1600x900 اجرا می شود . در زمینه Anti-Aliasing و کیفیت لبه ها ، نسخه PS4 بازی با بهره گیری از رزولوشن و وضوح تصویر بهتر ، وضوح بهتری را در لبه ها ارائه داده است اما در برخی از اشکال فلزی و گوشه های پیست ، نسخه Xbox One با مشکل در زمینه AA مواجه بوده است . البته به گفته DF بهره گیری از افکت Motion Blur سبب شده است که این AA بر روی دو کنسول در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد و ایرادات کمتر به چشم بخورد اما با این وجود در برخی نماها نظیر نمای cockpit ، تفاوت بین نسخه PS4 و Xbox One مشخص است . در مقام مقایسه ما در نسخه PC علاوه بر دسترسی به کیفیت پویایی 1080P با دایره گسترده و دیوانه کننده ای از آپشن های گرافیکی برای Anti-Aliasing رو به رو هستیم ! لایه های مختلفی از FXAA ، SMAA و  MSAA که در صورت بهره گیری از آن هیچ مشکلی در این زمینه احساس نمی شود . اما در زمینه کیفیت بافت ها ، همچنان نسخه PS4 با مشکل texture filtering رو به رو است ، مشکلی که در برخی دیگر از عناوین مهم این کنسول نیز سابقه داشته است . بر خلاف نسخه PS4 ، نسخه XBOX One این مشکل را درون خود ندارد و در تصاویر مقایسه ای برتری نسخه Xbox One در زمینه TF مشخص است . در زمینه کیفیت سایه ها ، نسخه PS4 بهتر از همتای کنسولی خود عمل کرده است . سایه های نسخه Xbox One گاها با مشکل کدر شدن رو به رو است و نکته جالب این است که کیفیت کلی سایه های دو کنسول در حد کیفیت جزئیات گرافیکی Medium نسخه PC است . اما در مورد مهمترین بخش بازی یعنی عملکرد اجرایی نیز نسخه های کنسولی بسیار ضعیفتر از PC عمل کرده و از بین نسخه های کنسولی PS4 برتری دارد . در پیست های خلوت با تعداد ماشین پایین و حالت عادی آب و هوایی ، فریم ریت دو کنسول بر روی 60 است اما در مواقع سنگینتر نظیر پیست هایی با تعداد ماشین بالا و یا هنگام تغییرات آب و هوایی فریم ریت نسخه PS4 به زیر 50 نیز می رسد و گاها نسخه Xbox One نیز فریم ریت بین 30 تا 40 در نوسان است . اما در نسخه PC ، بازی بر روی کارت های گرافیکی Nvidia بهینه تر از AMD عمل می کند . به طور مثال یک کارت گرافیک GTX 760 با تنظیمات گرافیکی High بازی را نظیر و یا حتی بهتر از کارت گرافیک R9 290X بصورت 1080P اجرا می کند . 

یک کارت گرافیک GTX 750 Ti با بهره گیری از پردازنده i5 می تواند بازی را مطابق کیفیت نسخه PS4 اجرا کند . دانلود مقایسه فریم ریت اجرایی دو نسخه Xbox One و PS4 تصاویری از مقایسه فریم ریت : همانطور که در تریلر و تصاویر مشاهده می کنید شرایط فریم ریت در مواقع سنگین بر روی دو کنسول ناامید کننده است . در پیست های شلوغ با شرایط اب و هوایی بارانی ، گاهی اوقات فریم ریت این دو پلتفرم به زیر 40 نیز می رسد . در مقام مقایسه نیز در مواقع سنگین ، فریم ریت نسخه PS4 بین 5 تا 10 فریم بهتر از نسخه Xbox One است .







مقایسه تصویری : تصویری جالب از میزان بالای تفاوت نسخه های کنسولی با PC ! به تراکم پوشش گیاهی کنار جاده دقت کنید 

 



در این تصویر جزئیات فوق العاده بافت های نسخه PC و برتری این نسخه نسبت به نسخه های کنسولی نمایان است . از بین نسخه های کنسولی نیز ، اگر به انتهای جاده و آسفالت دقت کنید متوجه کدر بودن بافت نسخه PS4 و مشکل texture filtering می شوید .

 



در تصویر زیر یکی دیگر از تکنیک های ناب نسخه PC در قیاس با کنسولی نمایان است . در نسخه PC افکت خاصی مربوط به انعکاس نور چراغ ماشین ها بر سطح زمین طراحی شده است که نسخه های کنسولی از این افکت بی بهره هستند . 

 



در این تصویر یکی از ضعف های نسخه Xbox One در قیاس با نسخه PS4 مشخص است . اگر به لبه درختان دقت کنید کاملا متوجه مشکل Aliasing و تیز شدن لبه های درخت می شوید در حالی که AA در نسخه PS4 و PC شرایط بهتری دارد .

 



در این تصویر نیز اختلاف بین نورپردازی ، کیفیت سایه ها و البته کیفیت لبه ها مشخص است . به وضوح سایه های سه نسخه به همراه وضوح لبه ها نظیر لبه نبرده های ساختمان و درختان دقت کنید .

 



در این 3 تصویر نیز شرایط تصویر پیشین حاکم است . به سایه زیر ماشین ، لبه های اجسام و پوشش گیاهی دقت کنید . همچنین در این تصویر بار دیگر مشکل texture filtering نسخه PS4 مشخص است .

 



تکنیک به کار رفته در نسخه PS4 برای جلوگیری از Aliasing باعث ایجاد سایه هایی شده است که در درخت سمت چپ مشخص است . البته در این تصاویر افکت موشن بلور نیز که به بهبود AA کمک کرده نیز نمایان است و البته باز هم تصویر و محیط زنده تر نسخه PC

 



در پایان لطفا دیدگاه خود در مورد عملکرد گرافیکی عنوان Project CARS بر روی پلتفرم های مختلف را به اشتراک بگذارید ...



3 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن