تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803973632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار کری و لاوروف در پشت درهای بسته |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دیدار کری و لاوروف در پشت درهای بسته
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف همتای روس خود در پشت درهای بسته دیدار کرد و در حال حاضر دیدار آنها با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بدون حضور خبرنگاران جریان دارد.
کد خبر: ۴۹۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ - 12 May 2015




جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف همتای روس خود در پشت درهای بسته دیدار کرد و در حال حاضر دیدار آنها با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بدون حضور خبرنگاران جریان دارد.

به گزارش رسانه های روسی ازجمله شبکه خبری روسیه 24 و خبرگزاری ایتارتاس، کری روز سه شنبه به مدت چهار ساعت با لاوروف در پشت درهای بسته دیدار کرد.

این دیدار پس از شرکت وزیر خارجه امریکا در مراسمی ویژه تجلیل یاد سربازان شوروی کشته شده در جنگ دوم جهانی در بنای یادبود مربوطه در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه انجام گرفت.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا در این دیدار در هتل "رودینا" از حدود ساعت 12 به وقت مسکو تا 4 بعد از ظهر گفتگو کردند و گفته می شود لاوروف دو سبد سیب زمینی و گوجه فرنگی به کری هدیه داد و وی نیز بریده ای از جراید آمریکایی در مورد روابط پرتنش روسیه و آمریکایی را به همتای روس خود اهدا کرد.

پس از آن وزیران خارجه روسیه و آمریکا به دیدار پوتین شتافتند و در این دیدار هم خبرنگاران فقط توانستند از بخش نخست آن عکسبرداری کنند و مذاکرات دو طرف بدون حضور نمایندگان رسانه های خبری جریان دارد.

گفته می شود دهها خبرنگار آمریکایی کری را در سفر به شهر بندری سوچی که مهم ترین تفرجگاه روسیه است و فصل گردشگری در آن شروع شده است، همراهی می کنند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: وزرای خارجه روسیه و آمریکا ولادیمیر پوتین را از نتایج مذاکرات خود مطلع می کنند.

وی در مورد نتایج مذاکرات لاوروف و کری گفت که این مذاکرات عالی بود.

پسکوف دیدار وزیر خارجه آمریکا از روسیه را مثبت خواند و گفت: این دیدار می تواند به پیشبرد مذاکرات دو کشور و بهبودی روابط دوجانبه و تشریک مساعی مسکو و واشنگتن در مسایل مهم بین المللی کمک کند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هم که در مذاکرات لاوروف و کری شرکت داشت پیش از آغاز دیدار به ایتارتاس گفت: در دستور کار مذاکرات وزرای خارجه روسیه و آمریکا مسایل مهم جهانی، موضوعات مهم دوجانبه و مسایل مورد اختلاف دو کشور قرار دارد.

ریابکوف افزود: فرصت کافی برای بحث در باره مشکلات موجود در روابط روسیه و آمریکا و جزییات مسایل مورد اختلاف وجود دارد.

رسانه های روسی پیشتر اعلام کرده بودند، در دستور کار مذاکرات روسیه و آمریکا ،مسایل مهم جهانی همچون موضوع برنامه هسته ای ایران ، مساله سوریه و بحران اوکراین قرار دارد و این درحالی است که دیدگاه های روسها در این مسایل با مواضع آمریکایی متفاوت است.

درخصوص موضوع مذاکرات هسته ای روسیه از حقوق هسته ای ایران حمایت می کند و شرکت اتم استروی اکسپورت پیمانکار اصلی روسیه در ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر با ایران مشارکت داشت و در حال حاضر هم این شرکت آماده اجرای سفارش دیگری از دولت روسیه برای احداث دو بلوک نیروگاه هسته ای یکهزار مگاواتی در بوشهر است.

این در حالی است که آمریکا در مذاکرات هسته ای لجوجانه کارشکنی می کند و مقامهای آمریکایی وانمود می کنند که برنامه هسته ای ایران ممکن است در آینده برای امنیت جهانی تهدید محسوب شود،در حالی که گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان های اطلاعاتی آمریکا عکس این ادعای مقامهای آمریکایی به ویژه برخی نمایندگان نزدیک به لابی صهیونیستی در کنگره آمریکا را اثبات می کند.

روسیه و امریکا در مساله سوریه هم اختلافات عمیق دارند و در حالی که واشنگتن از تروریست ها بطور پنهانی و حتی در مواردی علنی با بهانه حمایت از جنگجویان میانه روی سوری حمایت می کند روسها از دولت مرکزی و قانونی سوریه و تلاش های آن برای برقراری صلح و آرامش در کشور پشتیبانی می کنند.

روسیه همچنین بارها از بمباران مواضع تروریست ها در سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی بدون هماهنگی با دمشق انتقاد کرده است زیرا که در این گونه بمباران ها چه بسا که مواضع نیروهای دولتی به اشتباه یا بطور عمدی مورد حمله قرار می گیرد.

مسکو همچنین در ماههای اخیر میزبان دو دور مذاکرات سوری برای حل بحران این کشور بوده و برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات تلاش می کند در حالی که واشتگتن تاکنون گام قابل توجهی در این مسیر برنداشته است.

روسیه و آمریکا در مساله یمن و تهاجم نظامی عربستان سعودی به این کشور نیز اختلاف دارند و هر چند که مسکو در ماه آوریل با خودداری از استفاده از حق وتو در شورای امنیت مانع تصویب قطعنامه ضدیمنی نشد اما مقامهای روس بارها از رویکرد آمریکا و عربستان سعودی در مساله یمن انتقاد کرده اند.

روسها بطور مستقیم از حمایت واشنگتن از "منصور ربه هادی" رییس جمهوری فراری یمن انتقاد کرده و آن را نمونه ای از سیاست معیارهای دوگانه واشنگتن خوانده اند.

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه اخیرا در این رابطه اعلام کرد آمریکا و غرب که از سرنگونی حکومت "ویکتور یانوکوویچ" در اوکراین استقبال کردند در مورد یمن رویکرد متفاوتی در پیش گرفته اند.

وی افزود: آنها در مساله یمن از منصور هادی رییس جمهوری یمن که به کشور دیگر متواری شده، حمایت می کنند و خواهان بازگشت وی هستند و این نمونه ای از معیارهای دوگانه آمریکا در سطح بین المللی است.

هر چند مسکو و واشنگتن در این مسایل با یکدیگر اختلاف دارند اما مساله اوکراین برای دوکشور به یک مشکل بزرگ بین المللی تبدیل شده است.زیرا روسیه پس از برگزاری انقلاب رنگی در اوکراین در فوریه سال 2014 که با تلاش و حمایت های آمریکا انجام گرفت در اقدامی متقابل منطقه کریمه را به خاک خود ملحق کرد و این مساله با وجود هشدارها و اقدامات دامنه دار آمریکا در عرصه بین المللی، برای واشنگتن نتیجه ای نداشته است.

دیدار کری از روسیه نخستین دیدار وی از این کشور در دو سال اخیر است و به گزارش رسانه های روسی این امر حاکی از وجود اختلافات شدید در روابط دو کشور است.

به گزارش رسانه ها ، بعید به نظر می رسد طرف های روس و آمریکایی با توجه به عمق اختلافات و دوری مواضع از یکدیگر بتوانند به توافقی دست بیابند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن