تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804716413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت لاک پشتی برای جمعیت 150 میلیونی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حرکت لاک پشتی برای جمعیت 150 میلیونی
کد خبر: ۴۹۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ - 09 May 2015


گلایه نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مسکن مهر و ناتوانی دولت در به سرانجام رساندن آن باعث شد که شرکت عمران تمام این خبرها را رد واعلام کند پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر 80 درصدشده است و هیچ توقف ساخت و سازی صورت نگرفته است.

به گزارش خانه ملت ، مسولان این مجموعه خاطرنشان کرده اند که از مجموع 400 هزار واحد مسکن مهر تا پایان دولت دهم مجموعا تعداد 73 هزار و 508 واحد افتتاح شده بود و در حال حاضر این تعداد به 144 هزار و 513 واحد افزایش یافته است.اما نمایندگان مجلس در پاسخ به این ادعا اظهار داشتند که دولت به تعهدات خود عمل نکرد و از برنامه بسیارعقب است.حتی عنوان شد زمان تحویل مسکن مهر میزان پیشرفت فیزیکی 70 درصد بود و حال با گذشت دو سال در خوشبینانه ترین حالت این درصد به 80 رسیده است.لذا حرکت لاک پشتی دولت در این بخش و عدم تزریق منابع مالی] وزرات راه و شهرسازی را با انتقادهای شدیدی روبرو کرده است.در این خصوص با نمایندگان مجلس گفت و گوهای انجام دادیم که در ادامه می آید:

*مسکن مهربلاتکلیف مانده است

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و منتقد عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تکمیل مسکن مهر به خبرنگار ما گفت:اگر وزارت راه و شهرسازی طبق سیاست واحد پیش می رفت اکنون فعالیت آن زیر سوال نمی رفت.طی ماه های اخیر بارها از وزیر مسکن خواسته شد که به وضعیت مسکن مهر رسیدگی کند.اما همواره این مهم به تعویق افتاد و مردمی که انتظار خانه دار شدن را می کشیدند را بلاتکلیف ماندند.

وی افزود:دولت یازدهم مسکن مهر را با 70 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفت و اکنون با حدود بیش از 22 ماه این پروژه به  حدود 85 درصد  پیشرفت فیزیکی روبرو شده است.دولت ماهی یک درصد در این بخش فعالیت کرده است.این آمار گویای ضعف عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تحقق وعده هایش است.

خسروی خاطرنشان کرد:حال در شرایطی که وزارت راه در مسکن مهر ناکام بوده است بیش از 17 طرح را برای خانه دار شدن مطرح کرده که در حد تئوری است و متاسفانه طرح های اعلامی از هیچ سیاست واحدی برخوردار نیست.

وی گفت:اگر مردم بخواهند قضاوت کنند صددرصد به بدقولی وزارت راه و شهرسازی معترف خواهند شد .در حال حاضر گفته شده که ثبت نام کنندگان می توانند تا سال 95 واحد های مسکونی خود را تحویل بگیرند اما برخی دیگر از مسولان این بخش وعده سال های 96 را می دهند.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها زمان تحویل واحد های مسکونی مهر تغییر کرده است تصریح کرد:وزارت راه تا چه زمان می خواهد در آماده سازی کامل مسکن مهر اقدام کند.مردم تا چه سالی باید منتظر بمانند.یک روز از افزایش هزینه ها و روز دیگر در ارایه خدمات رسانی چون آب ، برق ، گاز و تلفن صحبت می شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود تاکید بر تکمیل و تحویل واحد های مسکونی مهر را داشتند گفت:این معطلی در تکمیل واحد های مسکونی منجر به افزایش قیمت ملک خواهد شد لذا وزارت راه باید رویه خود را تغییر دهد.

خسروی گفت:مسکن مهر بلاتکلیف مانده است و هیچ مجموعه ای اشتباهات خود را نمی پذیرد.پیشرفت فعلی آن چیزی نیست که در برنامه ها پیش بینی شده بود.دولت باید به تمام ثبت نام کنندگان مسکن مهر واحد های مسکونیشان را تحویل دهد.

 

*وزارت راه باید سریعترمسکن مهررا نهایی کند

حامدقادر مرزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز درباره تحویل مسکن مهر به متقاضیان به خبرنگار ما گفت:وزارت راه و شهرسازی در جلسه اخیر کمیسیون عمران مجلس قول داد که تا پایان سال جاری تمام واحد های مسکونی مهر را تحویل دهد.

وی افزود:تاخیر در تحویل مسکن مهر چالش های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است .لذا برای آنکه سیاست های اینچنینی ضربه نخورد باید مشکلات مردم مورد پیگیری قرار گیرد .

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دولت باید به تعهدات خود پایبند باشد و اجازه ندهد برخی از کم کاری ها این پروژه ملی را با تاخیر روبرو کند.طرح مسکن مهر که در دولت گذشته کلید خورد با هدف حمایت از دهک های پایین جامعه بود.یکی از وظایف قانونی دولت حمایت از اقشار آسیب پذیر است لذا وزارت راه باید سریعتر مسکن مهر را نهایی کند.

*وزیر راه و شهرسازی منکر مسکن مهر بود

موسوی لارگانی عضو دیگر کمیسیون عمران مجلس نسز از عملکرد وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرد و به خبرنگار ما گفت:وزیر راه و شهرسازی منکر مسکن مهر بود و به همین دلیل این طرح نتوانست در موعد مقرر به سرانجام برسد.اگر فرمایشات مقام معظم رهبری و فشار نمایندگان مجلس نبود قطعا این پروژه متوقف شده بود.

وی افزود:دولت مقصر افزایش فعلی قیمت مسکن است .اگر برنامه مسکن مهر طبق برنامه حرکت می کرد بخش قابل توجهی از تقاضاها را می توانستیم در آنجا پاسخ دهیم اما سهل انگاری های صورت گرفته مانع از این امر شد.

وی تاکید کرد:در حالی که مسکن مهر به نتیجه نرسیده چطور وزیر راه و شهرسازی می تواند موضوع مسکن اجتماعی را مطرح کند.وقتی سرمایه های زیادی در شهرهای جدید در حال از بین رفتن است مسکن اجتماعی چگونه می تواند به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ما می خواهیم جمعیت کشور به 150 میلیون نفر برسد اما با ظرفیت تولید مسکن در کشور چطور می توان مسکن مردم را تامین کرد.به هر ترتیب روند فعلی در ساخت و تکمیل مسکن مهر راضی کننده نیست و باید وزیر راه و شهرسازی پاسخگو باشد.

وی گفت:بیش از سه سال است که پول های مردم در این بخش است اما از مسکن آنها خبری نیست.خانه دار شدن حق هر ایرانی است لذا دولت نباید سهل انگاری کند











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن