تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803098114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 600 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و خارج از کشور فعالیت دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیش از 600 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و خارج از کشور فعالیت دارند ارومیه - ایرنا - رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: افزون بر 600 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و یک هزار خیر نیز در خارج از کشور در امر مدرسه سازی فعالیت می کنند.


محمدرضا حافظی روز سه شنبه در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی افزود: در دوران تحریم نگران کمرنگ شدن فعالیتهای خیرین در کشور بودیم که برعکس این نگرانی ها حضور خیرین مدرسه ساز چشمگیرتر و تعامل آنها با دولت در این زمینه بیشتر از گذشته شد.
وی گفت: مردم خیر کشور در ایام تحریم بیشتر پی به جایگاه دانش و تحصیل بردند و بدین علت میزان مشارکت های خود را در انجام پروژه های مدرسه سازی افزایش دادند.
وی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز کشور در ایام تحریم که دنیا بر علیه مردم ایران قیام کرده بود با فعالیت پر شور خود در این عرصه عزم ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند.
حافظی ادامه داد: هم اکنون 10 درصد از دانش آموزان ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند که خیرین درصدد هستند تا با احداث مدارس غیردولتی در خارج و تامین معلم ایرانی دانش آموزان را مطابق با فرهنگ ایرانی تربیت کنند تا هویت خود را فراموش نکنند.
**خیرین مدرسه ساز تاکنون 440 مدرسه در آذربایجان غربی احداث کرده اند
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی گفت: از سه هزار و 551 مدرسه فیزیکی در استان 440 مدرسه توسط خیرین ساخته شده است.
فریدون سیدمصطفوی اظهار کرد: این مدارس در قالب بیش از یک هزار و 850 کلاس درس جدید در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است.
وی با بیان اینکه تا دستیابی به وضعیت مطلوب در زمینه تعداد مدارس در استان فاصله هست گفت: علیرغم این همه امکانات و وجود 886 مدرسه غیردولتی در استان نیازمند تلاش بیشتر برای کاهش شاخص تراکم کلاسی هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: از نظر تراکم دانش آموزی استان در مقطع ابتدایی در رتبه 23 کشوری با 24.36 صدم و در مقطع اول و دوم متوسطه در رتبه 28 کشور با شاخص به ترتیب 25.81 و 26.54 صدم قرار گرفته که این رتبه در شان استان نیست.
سیدمصطفوی مشکل بیسوادی و تلاش در ریشه کن کردن این معضل اجتماعی و فرهنگی را یکی از اولویت های آموزش و پرورش در آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: این استان با داشتن 183 هزار بیسواد در رتبه 28 کشوری قرار دارد که بهبود این رتبه عزم جدی مردم و مسوولان را می طلبد.
وی گفت: در حال حاضر 364 کلاس درس زیر 10 نفر دانش آموز در استان وجود دارد که حتی برخی از این کلاس ها فقط یک یا دو نفر دانش آموز دارند.
سیدمصطفوی ادامه داد: آذربایجان غربی هم اکنون دارای 500 کلاس به صورت کانکس، 40 آموزشگاه سنگی و 117 آموزشگاه خشتی است.
وی ادامه داد: آسان سازی کارهای اداری خیرین مدرسه ساز و ثابت ماندن اسامی مدارس خیرساز به نام خود خیر و تعیین تکلیف اسناد زمینهای اهدایی توسط خیرین از جمله اقداماتی است که در راستای حمایت از خیرین امسال در استان انجام شده است.
هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی با حضور خیرین، مسوولان استانی، ائمه جمعه شهرستانها و فرمانداران این استان در تالار شمس ارومیه برگزار شد.
رونمایی از تمبر هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متنوع از برنامه های مختلف این جشنواره بود.
آذربایجان غربی دارای پنج هزار و 500 مدرسه با 570 هزار دانش آموز بوده که نیازمند پنج هزار کلاس درس دیگر برای رفع نیازهای بخش آموزش و پرورش استان است.
7125/6006






22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن