تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821191536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشته شدن یک تن در خشونت های بروندی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کشته شدن یک تن در خشونت های بروندی تهران – ایرنا – با کشته شدن یک تظاهرکننده دیگر در درگیری های خیابانی روز سه شنبه با ماموران پلیس در بوجومبورا پایتخت بروندی، مجموع قربانیان تظاهرات ضد دولتی که از حدود 2 هفته پیش آغاز شده، به 20 نفر افزایش یافت.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوجومبورا، این در حالیست که پیر نکورونزیزا رییس جمهوری کنونی اعتراض های داخلی و درخواست های جهانی را برای به تاخیر انداختن زمان برگزاری انتخات ریاست جمهوری را که وی در آن نامزد شده، همچنان نادیده می گیرد.
جنازه این قربانی که در پرچم این کشور پیچیده شده بود توسط 100 تظاهرکننده به سوی خانه شهردار این بخش برای برگزاری مراسم تشییع جنازه برده شد.
ظاهرا ماموران پلیس برای پراکنده کردن جمعیتی که قصد حمله به خانه یک افسر پلیس را داشتتند،اتیراندازی کرده بودند که به گفته شاهدان یک مرد از ناحیه سر هدف گلوله قرارگرفت.
یک خبرنگار فرانس پرس حاضر در صحنه درگیری 2 فرد دیگر از جمله یک پسربچه 10 ساله را دیده که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بودند.
ماموران امنیتی در ناحیه دیگری از بوجومبورا برای پراکنده کردن حدود 200 جوان تظاهرکننده، گاز اشک آور شلیک کردند.
در حالی که ماموران پلیس، موانع ایجاد شده در جریان تظاهرات 2 هفته اخیر در خیابان ها و جاده های اصلی را برداشته اند، خیابان های فرعی در بخش های مخالف دولت هنوز بسته و در اخیتار تظاهرکنندگان خشمگین قرار دارد.
نکورونزیزا از فرماندهان پیشین شورشیان از اکثریت هوتو که از سال 2005 مقام ریاست جمهوری را در اختیار دارد، زیر فشار شدید جهانی برای صرف نظر از نامزدی و رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده و کناره گیری از مقام خود قرار گرفته است.
رهبران کشورهای شرق آفریقا قصد دارند روز چهارشنبه در تانزانیا نشست اضطراری برای بررسی بحران بروندی برگزار کنند.
بیش از 50 هزار تن از مردم بروندی از هنگام شروع ناآرامی ها به کشورهای همسایه آن گریخته اند.
انکورونزیزا روز دوشنبه به شبکه خبری بی بی سی گفته است که به تعویق انتخابات انداختن ، اوضاع ناآرام بروندی را به مراتب وخیم تر خواهد کرد.
وی ضمن تاکید بر این که نتیجه انتخابات را هرچه که باشد خواهد پذیرفت، ابراز خوشبینی کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور آرام، شفاف و منصفانه برگزار خواهد شد.
این اظهارات در حالی صورت می گیرد که مخالفان انکورونزیزا، نامزدی وی را برای تصاحب سومین دوره قدرت در این کشور خلاف قانون اساسی و توافقنامه صلح می دانند.
انکورونزیزا استدلال می کند که وی در نخستین دور ریاست جمهوری اش، از سوی پارلمان به این سمت منصوب شد، نه از طریق انتخابات.
اتحادیه اروپا و آمریکا دیروز خواستار تعویق انتخابات ریاست جمهوری در بروندی شدند. این رای گیری قرار است 25 ژوئن (پنجم تیرماه) برگزار شود.
تحلیل گران معتقدند که ادامه ناآرامی در بروندی، این کشور را که سابقه درگیری های قومی دارد، با خطر بحران دیگری روبرو خواهد کرد.
بروندی کشوری کوچک و محصور در خشکی در مرکز آفریقا است. جمعیت این کشور در سال 2014 میلادی در حدود 10 میلیون و 400 هزار نفر برآورد شد.
خاورم**1486**1010



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن