تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819369971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه مشهد: دولت در شرایط سختی به سر می برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه مشهد: دولت در شرایط سختی به سر می برد مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: تمامی دنیا برای از بین بردن انقلاب اسلامی بسیج شده اند و در این زمینه دولت در شرایط سختی به سر می برد.


آیت الله سیداحمد علم الهدی روز سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان مشهد افزود: کافی است از اسلام دل بکنیم تا شرایط ما در عرصه های مختلف بین المللی مناسب شود، به کشور ما اجازه صادرات نفت و انتقال پولهایمان را نمی دهند و این موضوعات باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی برای دولت شده است.
وی گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی با مکاتبه و برگزاری جلسه حل نمی شود بلکه افراد باید حس خدمت رسانی داشته باشند و منافع مردم را مدنظر قرار دهند و مشکلات را پیگیری کنند.
امام جمعه مشهد در ادامه همچنین اظهارداشت: مشکل اصلی حاشیه شهر مشهد ساخت مسجد و حسینه نیست بلکه اموری همچون تامین امنیت، غذای روستاییان و بهبود بازار کسب و کار باید به عنوان نیاز اصلی شناخته شود.
وی افزود: اگر حاشیه شهر مشهد و روستاهای آن تبدیل به یک شهرستان شود به نظر من مشکلات حل نمی شود بلکه بدتر هم می شود.
آیت الله علم الهدی گفت: با یک ساختار اداری نمی توان مشکلات حاشیه شهر مشهد را حل کرد بلکه باید ظرفیتهای موجود بررسی و زمینه توسعه روستاها فراهم شود.
وی افزود: در برخی از روستاهای حاشیه شهر مشهد شرایط مناسب برای کفن و دفن مردگان فراهم نیست و بخشدار عنوان می کند که هزینه کافی برای دیوارچینی یک قبرستان را در اختیار ندارد.
سکونتگاههای غیررسمی یا حاشیه با گستره ای شامل 13 درصد از مساحت مشهد 32 درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جا داده اند. بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر در 66 پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که 300 هزار نفر از این تعداد را مهاجرین خارجی تشکیل می دهند.
سکونتگاههای غیررسمی به مناطقی گفته می شود که مهاجرین روستایی و محرومان جامعه شهری را در خود جای داده و خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری بطور عمده بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده اند.
فقدان سند مالکیت رسمی، محرومیت از خدمات و زیرساختهای شهری از شاخصها این مناطق است. شرایط حاکم بر اینگونه نواحی در بروز ناهنجاریهای اجتماعی بسیار مساعد است.
7498/1858



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن