تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820946726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاي خالي پيشرفت اخلاق همگام با علم و تکنولوژي در جوامع


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۱۲ب.ظ)
رئيس جمعيت هلال‌احمر: جاي خالي پيشرفت اخلاق همگام با علم و تکنولوژي در جوامع موج - رئيس جمعيت هلال‌احمر با اعلام آمادگي براي همکاري با رسانه‌ها در حوزه آموزش، گفت: آموزش همگاني از رسالت‌هاي بزرگ هلال است که بايد به صورت فراگير در سطوح مختلف آن را اجرايي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد امير محسن ضيائي، رئيس جمعيت هلال‌احمر، در اختتاميه دومين جشنواره «هلال و رسانه»، هدف از برگزاري دومين جشنواره را همدلي و هم‌زباني با رسانه و آشنايي بيشتر مردم با خدمات جمعيت عنوان و اظهار کرد: رسانه، ستون چهارم مردم‌سالاري است و در حال حاضر جريان آزاد اطلاعات نمونه‌اي از مردم‌سالاري بوده و به همين علت رسانه، نقش مهمي در ساخت جامعه و انعکاس بازخورد مردم براي تصميم‌گيرندگان يک کشور دارد.
وي با اشاره به پيشرفت سريع تکنولوژي در عصر جديد، اظهار کرد: اخلاق، گمشده انسان امروز است که با وجود تند شدن روند پيشرفت‌هاي علم و تکنولوژي، متأسفانه اخلاق هنوز پيشرفت چنداني نکرده است.
رئيس جمعيت هلال‌احمر با اشاره به درگيري‌هاي اخير در يمن، اظهار کرد: متأسفانه در کشور بيست‌وچند ميليوني يمن، مردم فقير، بيمارستان‌ها، مدارس، پل‌ها و خانه‌ها را مورد هدف قرار مي‌دهند و اين مهم نشان مي‌دهد که هنوز بشر تا رسيدن به نقطه مطلوب اخلاق، فاصله دارد.
وي با تأکيد بر لزوم رعايت صداقت، اخلاق‌مداري و دين‌داري تصريح کرد: جامعه اخلاقي و متدين با جامعه غيراخلاقي متفاوت است، به همين علت جوامع اخلاقي بيشتر به اصول پايبند هستند.
ضيائي خطاب به اصحاب رسانه، گفت: رسانه، اخلاق مختص خود را دارد؛ چرا که فرق رسانه و ديگران در همين نکته همه است و توجه صِرف به ميزان توجه ديگران و بازخورد اخبار، با رعايت اخلاق بسيار فاصله دارد.
وي با تشبيه جامعه به انسان و مديران به طبيب بيان کرد: طبيب نياز به اطلاعاتي در خصوص وضعيت حياتي بيمار دارد که هرقدر دقيق و جامع باشد به اتخاذ تصميم درست براي مداواي بيمار کمک مي‌کند در غير اين صورت نمي‌تواند به وظيفه خود عمل کند.
به گفته رئيس جمعيت هلال‌احمر، از اصول حکمراني خوب اين است که فرصت داده شود، چشم سوم اداره‌ کننده جامعه، در اعماق جامعه نفوذ کند.
وي خاطرنشان کرد: امروز نمي‌توان با تکيه‌ بر روش‌هاي گذشته در حوزه اطلاع‌ رساني عمل کرد و بايد براي انجام دقيق اين کار مسلط به علم و دستاوردهاي تکنولوژي روز بود.
ضيائي با اشاره به اين‌که هلال‌احمر کمتر در عرصه رسانه نشان داده شده و اين نه به معناي تبليغ، بلکه به معناي نشان دادن فعاليت‌هاي مختلف جمعيت در عمل به وظايف خود است، تصريح کرد: هدف از برگزاري دومين جشنواره هلال و رسانه نيز همدلي و هم‌زباني با رسانه و آشنايي مردم با خدمات جمعيت هلال‌احمر است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن