تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805694933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفس بهکده رضوی قطب کشاورزی و دامپروری شمالشرق کشور به شماره افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نفس بهکده رضوی قطب کشاورزی و دامپروری شمالشرق کشور به شماره افتاد بجنورد - ایرنا - نفس بهکده رضوی متعلق به بیماران جزامی به عنوان بزرگترین مجتمع اقتصادی شمالشرق کشور در شهرستان مانه و سملقان به علت پاره ای از مشکلات به شماره افتاده است.


بروز مشکلات مالی ناشی از سوء مدیریت ها، نبود نقدینگی و مشخص نبودن مالکیت باعث شده تا متولیان این واحد بزرگ اقتصادی در حوزه کشاورزی خراسان شمالی علاوه بر بدهی 30 میلیارد ریالی، موفق به پرداخت حق و حقوق 13 ماهه کارگران که بازماندگان بیماران جزامی هستند، نشوند.
به گفته مسوولان استانی، ضرردهی این واحد اقتصادی موجب شده تا در چند سال اخیر هیچ سودی به سهامداران این مجتمع اقتصادی که 390 خانواده بیماران جزامی هستند، تعلق نگیرد.
در حالی بهکده رضوی به عنوان بزرگترین قطب کشاورزی شمالشرق کشور در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی این روزها حال روز خوشی ندارد که پارسال براساس مصوبه کارگروه بررسی مشکلات این بهکده رضوی در استانداری خراسان شمالی پنج میلیارد ریال کمک مالی بلاعوض به این مجتمع تزریق شد.
مدیرعامل مجتمع اقتصادی بهکده رضوی مهم ترین مشکل این واحد کشاورزی را مطالبات معوقه 30 میلیارد ریالی، نبود نقدینگی و نداشتن اسناد مالکیت دانست.
محمدعلی شاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهکده رضوی به عنوان یک واحد بزرگ اقتصادی دارای مزیت های زیادی است که می توان با تزریق کمک مالی برای فعالیت روزمره تا حد زیادی از نابودی آن جلوگیری کرد.
وی نداشتن اسناد مالکیت را مشکل اصلی بهکده رضوی دانست و گفت: مشخص نبودن مالکیت این واحد بزرگ اقتصادی در حوزه کشاورزی موجب شده تا اسناد آن نیز برای دریافت تسهیلات بانکی مورد وثوق بانک ها قرار نگیرد و این واحد با نبود نقدینگی مواجه شود.
شاد افزود: این واحد کشاورزی به علت نداشتن درآمد روزانه برای گردش کاری فعالیت ها در حوزه دامپروری، زراعی و باغبانی نیازمند نقدینگی است که با تامین نقدینگی مورد نیاز می توان نسبت به رونق فعالیت ها دست به کار شد و با پرداحت حق و حقوق کارگران چرخ این واحد را به حرکت در آورد.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی نه تنها با نبود نقدینگی که با بدهی معوقه 30 میلیارد ریالی و عدم پرداخت 13 ماه حقوق کارگران مواجه ایم بلکه این بدهی ها، کار را برای ادامه فعالیت این مجتمع سخت کرده است.
مدیرعامل بهکده رضوی همچنین گفت: اگر مصوبات دولت نهم و دهم در سفر استانی به خراسان شمالی که پرداخت بدهی 30 میلیارد ریالی، تامین نقدینگی و رفع مشکل اسناد مالکیت با تدوین لایحه به مجلس شورای اسلامی بود عملیاتی می شد، ما با مشکل فعلی مواجه نبودیم.
به گفته وی هیچ یک از مصوبات دولت گذشته به صورت عملی اجرایی نشده و صرفا بر روی کاغذ مانده است و مشکلات بهکده رضوی نیز همچنان بر دوش کارگران و سهامدارانش سنگینی می کند.
وی راهکار کوتاه مدت برای بازگرداندن شرایط عادی کاری در این واحد را اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد برای حدود 22 نفر از کارگران در آستانه بازنشستگی، تزریق کمک مالی و واگذاری بخش زراعی و دامپروری این واحد اقتصادی به پیمانکاران بخش خصوصی دانست.
وی افزود: در درازمدت نیز باید با تدوین لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی مشکل اسناد مالکیت این واحد اقتصادی با مصوبه مجلس برطرف تا راه برای سرمایه گذاری در این مجتمع اقتصادی زراعی باز شود.
به گفته وی مجلس شورای اسلامی با واگذاری این مجتمع اقتصادی به کمیته امداد (ره) مخالفت کرده و تاکنون دولت لایحه جدید برای تعیین تکلیف مالکیت ارائه نکرده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز مشخص نبودن اسناد مالکیت این واحد اقتصادی را مشکل اصلی برای تامین سرمایه گذاری دانست.
حسن نوری به ایرنا گفت: این اداره کل در راستای حمایت از حقوق کارگران از این قشر حمایت های لازم را در برابر کارفرما خواهد داشت و این حمایت ها نیز منوط به شکایت کارگران این واحد اقتصادی به این اداره کل بوده که با وجود مشکلات عدیده، کارگران تاکنون از شکایت صرف نظر کرده اند.
وی در مورد بازنشستگی تعدادی از کارگران این واحد اقتصادی برابر مصوبه کارگروه بررسی مشکلات بهکده رضوی اظهارکرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خود را موظف به اجرایی کردن این مصوبه در صورت شکایت کارگران می داند که در این بخش نیز کارگران پیشگام نشدند.
به گفته وی بیمه کارگران این واحد با وجود بدهی افزون بر سه میلیارد ریالی بهکده رضوی به تامین اجتماعی استان برقرار است و کارگران از مزیت آن برخوردارند.
کارگران بهکده رضوی در طول یکسال گذشته چندین نوبت در مقابل استانداری نسبت به وجود مشکلات و همچنین پرداخت نشدن حقوق چندین ماهه خود تجمع کردند.
بهکده رضوی نام آبادیی واقع 85 کیلومتری غرب شهرستان مانه و سملقان در حد فاصل رود اترک و انتهای جنگل گلستان بین مرز استان خراسان شمالی و استان گلستان که تقریباً دارای 63 هزار هکتار مساحت و 435 خانوار با جمعیتی بالغ بر 1520 نفر است.
بهکده رضوی از عمده ترین مراکز نگهداری مجذومین شفایافته در کشور بشمار می رود که تعداد 129خانوار مجذوم شفا یافته در آن سکونت دارند و این مجتمع در خردادماه سال 1363 طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد.
براساس آمار در شرایط فعلی بهکده رضوی دارای حدود دو هزار هکتار اراضی مرغوب کشاورزی، چهار هزار راس دام سبک و افزون بر 110 راس دام سنگین است که به دلیل پایین بودن بهره وری در چند سال اخیر حق و حقوق کارگران و هزینه جاری این مجتمع اقتصادی از قبل فروش دام های موثر تامین شده است.
کمیته امداد امام (ره) در سال 88 پس از 25 سال فعالیت اقتصادی سودآور این واحد اقتصادی را به دلیل عدم واگذاری مالیکتش به این نهاد به دولت بازپس داد و در شرایط فعلی نیز حاضر به قبول این مجتمع اقتصادی نیست.ک4
6982/ 6042



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن