تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815675989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز مطالعات و پژوهش‌ها، پشتوانه فکري و نظري شورا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۲ق.ظ)
مرکز مطالعات و پژوهش‌ها، پشتوانه فکري و نظري شورا موج - همدان - در راستاي تحقق پژوهش محوري و در جهت علمي‌سازي مديريت شهري، شوراي اسلامي شهر همدان بر ضرورت انجام امور پژوهشي و مطالعاتي در مديريت شهر همدان صحه گذاشت؛ به گونه‌اي که از آغاز دوره چهارم شوراي اسلامي، مرکزي با عنوان "­مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان­" تأسيس شد و رياست اين مرکز طي يک سال فعاليت با راي اعضا بر عهده نرگس نوراله زاده، عضو شوراي اسلامي شهر همدان، گذاشته شد که بر اين اساس گفت و گويي با وي انجام داده ايم.
به گزارش خبرنگار موج از استان همدان؛ در ابتدا روز شوراهاي شهر و روستا را تبريک عرض نموده و توفيقات همه مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي، بالاخص شوراييان را در خدمت بيش از پيش به مردم را از خداوند منان مسئلت دارم.
از آنجايي که دانش، دارايي پنهان سازمان‌ها است كه با مديريت آن مي‌توان به مزاياي رقابتي دست يافت. يكي از مهمترين مسائلي كه مديران شهري بايد بتوانند در دنياي رقابتي امروز بدان بپردازند. تقويت مزاياي رقابتي شهر از طريق شناخت و درك درست از نقاط قوت و ضعف شهر است كه از اين منظر اهميت داشتن اطلاعات و دانش كافي به منظور تصميم‌گيري به موقع براي مديران شهري بارز و نمايان مي‌شود، بنابراين بي‌شک سرمايه‌گذاري در بخش پژوهش و رواج پژوهش محوري در انجام مأموريت‌هاي محوله سازمان‌ها، عامل اساسي و محور پيشرفت محسوب مي‌شود. مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) نيز همواره بر اهميت نقش برجسته پژوهش و محققان تأکيد داشته و در هدف‌گذاري برنامه پنجم توسعه نيز مقرر شده است که در پايان سال آخر برنامه، پنج درصد از سهم توليد ناخالص ملي به اين امر اختصاص يابد؛ که اين خود، نمايانگر عزم و اراده سردمداران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بر تحقق مطالعه و پژوهش‌محوري در امور است.
تأسيس مراکز مطالعاتي-پژوهشي در ذيل شوراهاي اسلامي شهرها با بهره‌گيري از دانش و تجربه متخصصين، پژوهشگران و صاحب‌نظران در جهت توسعه شهر به منظور تزريق مطالعات پژوهشي در بدنه شهرداري و اتخاذ تصميمات مديريتي مبتني بر نتايج حاصل از تحقيق و پژوهش، ترسيم خط‌مشي و سياست‌هاي راهبردي شهرداري‌ها به عنوان بازوي علمي- تحقيقاتي مديريت شهري با اختصاص بودجه‌هاي منطقي و مناسب مي‌تواند باعث بالندگي اين نهاد در جهت ارتقاي كمي و كيفي خدمت‌رساني به شهروندان شود. در راستاي تحقق امر فوق و در جهت علمي‌سازي مديريت شهري، شوراي اسلامي شهر همدان بر ضرورت انجام امور پژوهشي و مطالعاتي در مديريت شهر همدان صحه گذاشت و از آغاز دوره چهارم شوراي اسلامي، مرکزي تحت عنوان"­مركز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان­" تأسيس شد که با عنايت خداوند قادر و متعال، به اذعان دست‌اندرکاران مجرب و روشنفکران امر، در همين مدت کوتاه فعاليت خود، منشأ اثر و خير براي مجموعه مديريت شهري و شهروندان گشته است.
مرکز مطالعات و پژوهش‌ها به عنوان پشتوانه فکري و نظري شورا به دنبال آن است تا با ايجاد سازوکاري مناسب از يک سو بستر لازم را براي مشارکت فعال نخبگان شهري فراهم نمايد و از سوي ديگر، با اجتناب از روش آزمون و خطا جامع‌نگري دقيق تر و دورانديشي بهتري در تصميم‌گيري‌هاي شهري لحاظ شود. در همين راستا شوراي چهارم با تأکيد ويژه بر رويکرد علمي در پيشبرد برنامه‌هاي توسعه شهري، براي نخستين بار به کمک محققين و پژوهشگراني آمده است که دغدغه اصلي آنها پيشرفت و آبادي پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين مي‌باشد، و سعي مي‌کند با کمک اين عزيزان فصل نويني از مديريت و برنامه‌ريزي در اين شهر باز نمايد.
بي شک براي تشکيل مرکز دلايل و اهدافي وجود دارد که از جمله اهداف مورد نظر را مي توان به مطالعه و پژوهش و ارايه نظرات کارشناسي در تمام طرح­ها و لوايح ارجاعي از سوي شورا، شناسايي و اولويت‌بندي نيازهاي علمي و تبديل آن به پروژه‌هاي مطالعاتي. (نيازسنجي و مديريت طرح‌هاي بنيادين و اساسي و شهري و مطالعات كلان مربوط به محورهاي اقتصادي، اجتماعي، زيست محيطي، فرهنگي و... شهر همدان)، بررسي و اولويت‌بندي مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي با هدف رفع مسايل و مشكلات در حوزه مديريت شهري، بررسي و اظهارنظر (مديريت) درباره برنامه‌هاي اجرايي كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلند‌مدت شهرداري همدان، گردآوري و بررسي نظرات محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي و كارشناسان شهرداري و افكار عمومي در خصوص نيازهاي جامعه شهري، مديريت و همكاري در برگزاري همايش‌ها، تاليفات، گزارشات و... در حوزه مديريت شهري با هدف يكپارچه‌سازي امور تحقيقاتي و مطالعاتي به منظور جلوگيري از هرگونه اسراف و موازي‌كاري، بررسي تهديدات و فرصت‌هاي مصوبات شوراي اسلامي شهر و بررسي و تصويب طرح‌هاي پژوهشي ارجاعي از سوي شهرداري اشاره کرد.
مرکز مطالعات و پژوهش هاي شورا در راستاي تحقق اهداف و بررسي موارد به صورت کارشناسانه از نظرات افراد متخصص و مجرب در حوزه امور شهري استفاده مي‌کند به گونه‌اي که در جهت اتخاذ تدابير و ارئه پيشنهادات کميته‌هاي پژوهشي شامل معماري و شهرسازي، فني و عمراني، فرهنگي، اجتماعي، حمل و نقل و ترافيک، خدمات شهري، محيط زيست و فضاي سبز، اقتصاد، امور مالي و گردشگري و منابع انساني، امور اداري و بهره وري در مرکز تشکيل شده که طي دو سال فعاليت خود اين کميته‌ها با تشکيل جلسات متعدد در ارائه نظرات کارشناسانه در تصميم‌گيري و اتخاذ تدابير کمک حال مديريت شهري بوده است.
در راستاي ايجاد ارتباط و تعامل مستمر و بهره‌گيري از دانش و تخصص اساتيد، کارشناسان و صاحب‌نظران دانشگاهي در جلسات مرکز يا داشتن ارتباط در زمينه‌هاي علمي و پژوهشي با چندين دانشگاه استان و استانداري تفاهم‌نامه‌هاي همکاري را منعقد کرديم که انعقاد اين تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه بوعلي سينا، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور، دفتر آموزش و پژوهش استانداري و پارک علم و فناروي همدان بوده و تفاهم‌نامه همکاري با مرکز تحقيقات، راه، مسکن و شهرسازي، شوراي فرهنگ عمومي استان نيز در شرف انعقاد است.
در مدت زمان فعاليت مرکز اقداماتي از جمله برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي و فعاليت‌هاي پژوهشي انجام شده است که برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي، کارگاه بررسي تجربه طرح جامع و تفصيلي جديد شهر تهران (سطح مديران و کارشناسان)، کارگاه استراتژي توسعه شهري (CDS)، کارگاه نقد و بررسي طرح‌هاي جامع و تفصيلي و تبيين رويکرد طرح‌هاي راهبردي ساختاري و... از جمله آنها بوده همچنين اهم فعاليت‌هاي پژوهشي که طي يکسال به اتمام رسيده هم بررسي جامعه شناختي رضايت از مسکن و تعيين کننده هاي اقتصادي و اجتماعي آن در شهر همدان، ارزيابي صرفه اقتصادي و عمراني جداول بتني، سنگي و گرانيتي معابر و خيابان‌هاي اصلي شهر همدان، تهيه پروژه GIS ميزان تحقق پارک‌هاي شهري همدان به تفکيک مناطق چهارگانه شهرداري، ارزيابي اخذ عوارض نيم درصد از قرارداد پيمانکاران پروژه‌هاي شهري، ارزيابي بهره‌وري نيروي انساني شوراي اسلامي شهر و شهرداري، آناليز هزينه‌هاي امحا پسماند مطب‌هاي پزشکي، ارزيابي پروژه‌هاي شهرداري در جهت انطباق با طرح مناسب سازي جهت استفاده معلولين و جانبازان و بررسي مصوبات شوراي اسلامي شهر در اين زمينه، تدوين سنجه‌هاي ارزيابي ابعاد ساختار سازماني مطابق با نيازهاي شوراي اسلامي شهر همدان، بررسي ساختار شوراي اسلامي شهر همدان از نظر پيچيدگي، تحليل هزينه فايده عملکرد استخر شهداي شهرداري و آينده نگاري آن در مقايسه با ساير استخرهاي هم سطح شهر، تحليل شرح وظايف فعلي کارکنان شورا براساس مصاحبه‌هاي مستقيم و استانداردهاي مشاغل و کارسنجي نيروي انساني شاغل در شوراي اسلامي شهر همدان، تحليل هزينه فايده تردد اعضاي شورا، تحليل هزينه فايده تخريب کاروانسراي ميرزا نصراله و احداث 52 باب مغازه، تحليل هزينه فايده فروش مهمانسراي شهرداري همدان در تهران، ارزيابي استقرار مديريت دانش در شهرداري و سازمان‌هاي تابعه، همدان شهر تاب‌آور، نظارت و ارزيابي، طرح سيستم مديريت روسازي(PMS) معابر شهر همدان و... است.
همچنين از ديگر فعاليت‌ها مي‌توان به بررسي و تصويب طرح‌هاي پيشنهادي (کارشناسي ارشد، دکتري و طرح‌هاي پژوهشي) مربوط به مديريت شهري، تدوين کاربردها و شرح خدمات مديريت خدمات نظارت و ارزيابي طرح ­ها (مدير طرح يا عامل چارم)، تدوين پرسشنامه ارزيابي و اولويت‌بندي عوامل موثر بر توسعه شهر همدان، تدوين چارچوب حمايت از پايان‌نامه‌هاي کارشناسي ارشد و رساله دکتري، تدوين چارچوب حمايت از طرح‌هاي پژوهشي، تدوين چارت تشکيلاتي اساسنا‌مه و آيين‌نامه داخلي شوراي اسلامي شهر، تشکيل بانک اطلاعاتي کارکنان شوراي اسلامي شهر همدان و به روز رساني مداوم آن، احصا مباحث فرهنگي و جملات قصار در حوزه‌هاي مختلف مديريت شهري در راستاي اغناي فرهنگ عمومي شهر، حضور در نمايشگاه پژوهش استاني و عرضه خدمات پژوهشي در حوزه مديريت شهري و... اشاره کرد.
اميد است در ظل توجهات حضرت وليعصر (عج) و با تلاش و همكاري همه دست‌اندركاران، پژوهش‌باوري و پژوهش محوري سرلوحه كار آحاد جامعه قرار گيرد و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به پيشرفت و ترقي روزافزون دست يابد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن